Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عباسعلی باباگلزاده گفت:بیشتر آسیب های اجتماعی که امروزه، جوامع را تهدید می کند به دلیل شرایط نامطلوب محیط جامعه، بی توجهی به آموزش و عدم درک جوانان در خانواده ها و اجتماع است.

حجت الاسلام «عباسعلی باباگلزاده» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان  با بیان اینکه بیشتر آسیب های اجتماعی که امروزه، جوامع را تهدید کرده و دامنگیر بسیاری از جوانان شده است، ریشه در فقر فرهنگی و عدم آموزش صحیح دارد گفت: اعتیاد، طلاق، عدم پایبندی به ارزش های اخلاقی، پرخاشگری، عدم تفاهم در خانواده، ضعف شخصیت، عدم اعتماد به نفس، بحران هویت و ده ها آسیب اجتماعی دیگر که در جامعه و به ویژه در میان جوانان وجود دارد به دلیل شرایط نامطلوب محیط جامعه، بی توجهی به آموزش و عدم درک جوانان در خانواده ها و اجتماع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارشناس فرهنگی مذهبی با اشاره به فرمایش امام علی (ع) در خصوص نوجوان و جوانان تصریح کرد: حضرت امیر(ع) فرمودند:دل نوجوان، همانند زمین حاصلخیز آماده ای است که هر بذری در آن افشانده شود، می پذیرد،این کلام نورانی امام، بیانگر این است که اگر خانواده ها، مدارس و اجتماع ،نوجوانان و جوانان را تغذیه فرهنگی و معنوی درست کنند و نور اخلاق، محبت و انسانیت را در دل آنها بکارند،در چنین شرایطی با توجه به اینکه در نوجوانی واکسینه شده اند وقتی به سن جوانی می رسند در مقابل بسیاری از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها ی جامعه مقاومت کرده و عزت نفس خواهند داشت.

وی اظهار کرد: طبق بررسی های به عمل آمده، بیشترین آسیب ها و مشکلات از قبیل اعتیاد و بحران هویت،دامنگیر جوانانی  می شود که در خانواده مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته اند، در واقع آنان نیازمند کسب شخصیت از سوی بزرگ ترها هستند. در صورتی که به جوانان ارزش و بها داده شود، آنها بر اساس کرامت انسانی به خودشناسی رسیده و از عزت نفس قوی تری برخوردار می شوند. رسول اکرم (ص) در این باره می فرمایند: شما را به نیکی به جوانان سفارش می کنم، چرا که آنان دل های رقیق تری دارند ضمن اینکه اهل بیت(ع) جوانان را در کارهای بزرگ مشارکت می دادند.

 

وی با بیان اینکه بعد از هشت سال دفاع مقدس کمتر به جوانان توجه شده است، افزود: متاسفانه در کشور ما آن گونه که باید به جوانان توجه نمی شود راه پیشرفت و مدیریت به روی جوانان باز نشده است. شاید یکی از دلایل انزوا، گوشه گیری و دلسردی جوانان همین بی توجهی مسئولان رده بالا به جوانان باشد. بزرگترها و مسئولان باید به جوانان اعتماد کنند، همان گونه که امام راحل در هشت سال دفاع مقدس به جوانان توجه ویژه ای داشتند.

 

حجت الاسلام باباگلزاده با بیان اینکه مسئولان رده بالای امروز جامعه ما،جوانان کم تجربه اوایل انقلاب بودند، تصریح کرد: این در حالی است که امروزه جوانان ما از لحاظ علم، دانش،فناوری و به روز بودن نسبت به جوانان اوایل انقلاب بسیار سرتر و برتر هستند لذا نیاز است در شرایط امروز جامعه به جوانان شخصیت و بهای بیشتری قایل شویم و به آنها اعتماد کرده و راه مدیریت کشور را به رویشان باز کنیم.منظور از مدیریت این نیست که همه جوانان پشت میز نشین شوند،بلکه به این معناست که مسیر اشتغال، پیشرفت و کسب و کار برای آنها هموار شود و این مهم از وظایف مسئولان رده بالای کشور می باشد.

 

وی بر لزوم آموزش در جامعه تاکید کرد و افزود: جوانان باید بدانند داشتن تحصیلات عالیه به معنای اشتغال در اداره جات و پشت میز نشینی نیست بلکه در جاهای مختلف می توانند به کسب و کار بپردازند. کشور ما پتانسیل و ظرفیت محیطی بسیاری برای کسب و کار دارد اما از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نمی شود لذا این مسئله نیازمند آموزش صحیح جوانان می باشد و افرادی که کارآفرین بوده و از تجربیات بالایی برخوردار هستند، می توانند با آموزش و در اختیار قرار دادن تجربیات خود، نقش مهمی در کاهش معضلات و مشکلات جامعه داشته باشند.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت نماز جمعه خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان خطبه های نماز جمعه انقلاب اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم اختتامیه اسیب های اجتماعی جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالحسین خسروپناه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در رابطه با اجرای مصوبه جدید کنکور، گفت: مشکل جدی که در الگوی سابق کنکور داشتیم این بود که دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم دیگر اعتنایی به درس نداشتند و تمام هم و غمشان کنکور و تست زنی بود، بنابراین روش آموزش، حافظه محوری شده بود در حالیکه باید تفکر محوری و مبتنی بر تفکر و خلاقیت باشد.

وی افزود: همچنین در روش قبلی معلم جایگاه خود را از دست می‌داد و مافیای کنکور از این شرایط به سود می‌رسید چرا که بار سنگین هزینه‌ای برای خانواده‌ها ایجاد می‌شد.

خسروپناه ادامه داد: با توجه به تأکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادوار قبل به شورا که پیشنهاد ورود به این موضوع را دادند، این مصوبه اجرا شد و با این مصوبه دانش آموزان توجه و عنایت ویژه‌ای پیدا کردند و حرمت معلمان هم حفظ شده است.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: البته ما باید مدارس دولتی را آنقدر تقویت کنیم که عدالت آموزشی شکل بگیرد، در کنکور گذشته آمار نشان از حضور جدی دانش آموزان مدارس دولتی در میان رتبه‌های برتر کنکور داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور