Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛  دکتر فریدون همتی در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان هرمزگان، توجه به کنترل کیفیت آب بر مبنای مطالعات علمی را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: باید در کنار تامین کمی آب به طور ویژه به موضوع مهم حفاظت از منابع و کیفیت آب نیز توجه داشته باشیم و مطالعات علمی در این زمینه را جدی بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دو مجموعه آب و جهاد کشاورزی این موضوع را مدنظر قرار داده و در تعامل با یکدیگر به هر دو بخش کیفیت و کمیت آب توجه کنند.

استاندار هرمزگان احداث آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی در غرب بندرعباس را یک ظرفیت مهم برای این استان برشمرد و افزود: از آب تولیدی توسط این آب شیرین کن برای تامین آب شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر استفاده می شود و علاوه بر آن باید برنامه‌ریزی و طراحی مناسبی جهت استفاده حداکثری شهرها و روستاهای در مسیر انتقال این آب صورت گیرد تا شهرها و روستاهای در طول مسیر نیز به خوبی از آن بهره مند شود.

همتی بر لزوم استفاده از پساب تصفیه شده بندرعباس برای مصرف صنایع غرب این شهر تأکید کرد و گفت: صدور هرگونه مجوز جدید جهت ساخت آب شیرین کن برای استفاده در صنایع غرب بندرعباس ممنوع است و این صنایع باید برای تولیدات خود از پساب تصفیه شده استفاده کنند.

وی در ادامه خواستار آغاز احداث سد شریفی در شرق هرمزگان شد و بیان داشت: این سد می‌تواند آثار خوبی را برای شهرستان بشاگرد داشته باشد.

استاندار هرمزگان همچنین بر تخصیص آب از سد جگین و سد انجیره برای کشاورزی در این مناطق تأکید کرد.

استاندار هرمزگان خواستار احداث تصفیه خانه پساب در بندرخمیر با مشارکت شهرداری و کارخانه سیمان در این شهرستان شد و اظهار داشت: همچنین آب تولیدی توسط آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس، به شهرهای بندرخمیر، رویدر و منطقه کهورستان منتقل و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سیمان شهرداری کشاورزی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، روز سه شنبه در نوزدهمین نشست ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی پدیده گرد و غبار که با حضور سرتیپ مجید فخری، رئیس سازمان جغرافیای نیروهای مسلح و جمعی از نمایندگان دستگاه های مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها است. ما باید از موازی کاری در این زمینه پرهیز کنیم و هر آنچه که در بحث اجرا به نتیجه رسیدیم با هوشمندی و اولویت بندی به حل مشکلات آن بپردازیم.

وی ضمن تبریک روزملی خلیج فارس و یادآوری عملیات افتخار آمیز وعده صادق، بیان کرد: انتظار و برآورد ما مشخص شدن درصد پیشرفت و علل عدم انجام مصوبات و بررسی مشکلات بود و با توجه به تعاملی بودن ستاد، دستگاه‌ها باید به قانون ورود پیدا کرده و به انجام وظیفه بپردازند.

سلاجقه تاکید کرد: در نظر سنجی های معتبر مشاهده شده که دیدگاه های مخالف و موافق نسبت به محیط زیست منفی است و دشمن هم مرتب در حال تهدید کشور در این زمینه است. همچنین مطالعات علمی نشان می دهد که از بین ۱۰ موضوع مهم دنیا ۶ مورد آن به محیط زیست ربط دارد و ما باید توجه بیشتری به این مساله داشته باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به عقبه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و ظرفیت های آن و توانمندی های موجود لازم است در قالب تفاهم نامه دستگاه ها به صورت جدی پای کار باشند تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

سلاجقه همچنین در خصوص تاثیر رسانه ها بر اقدامات و فعالیت های محیط زیستی، بیان کرد: رسانه ها و به ویژه صداو سیما در حاشیه نیستند و تمام ظرفیت های خود را در اختیار کشور و محیط زیست قرار داده اند و ما باید از این ظرفیت استفاده کرده و برای مردم امیدآفرینی کنیم.

کد خبر 6093420

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند
  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟