Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا در گزارشی به پایان ضرب الاجل 60 روزه  ایران  به امضا کنندگان  برجام پرداخت.

اخبار سیاسی- در این مطلب آمده است: ایران امروز یکشنبه همزمان با پایان ضرب الاجل 60 روزه خود، اقدام به کاهش تعهداتش در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) می‌کند. براساس ضرب الاجل تهران کشورهای باقی مانده در برجام باید با تسهیل شرایط در امور بانکی و بخش فروش نفت به ایران کمک می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با به پایان رسیدن ضرب الاجل ایران، روز گذشته امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفتگویی تلفنی با حسن روحانی، همتای ایرانی خود درباره برجام رایزنی کرد.

ایران در ماه می سال جاری میلادی اعلام کرد از بخش‌هایی از توافق هسته‌ای با قدرت‌های 1+5 عقب نشینی خواهد کرد. همزمان با فشارهای اقتصادی و سیاسی دولت دونالد ترامپ علیه تهران، حسن روحانی اعلام کرد ایران دیگر خود را ملزم به اجرای برخی از تعهداتش ذیل برجام نمی‌داند.

با این وجود، کشورهای امضا کننده برجام می‌کوشند این توافق را نجات دهند. رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی شب گذشته خود به روحانی، بر نگرانی شدیدش از به خطر افتادن توافق هسته‌ای سال 2015 خبر داد.

روحانی نیز در تماس تلفنی به مکرون، جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران را محکوم کرد و تاکید داشت: اتحادیه اروپا باید به تعهدات خود مبنی بر انتفاع تهران از برجام پایبند باشد.

کاخ الیزه تایید کرد مکرون در روزهای آتی به گفتگوهای خود با مقامات ایرانی و همپیمانان فرانسه برای کاهش تنش‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.

حال باید منتظر ماند و دید ایران امروز چه اقدامی در راستای کاهش تعهدات خود ذیل برجام انجام خواهد داد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران برجام ترامپ ایران رئیس جمهور برجام ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری ایران و «شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، طرفین در این تماس آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان