Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های طالبان و آمریکا در حالی قرار است روز سه شنبه به گفتگوهای صلح ادامه دهند که مذاکره کننده ارشد آمریکایی این مذاکرات را "سازنده‌ترین جلسه گفتگو" توصیف کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، طرف‌های مذاکره کننده هفتمین دور گفتگوهای صلح را اخیراً و با هدف دستیابی به برنامه‌ای در راستای خروج نیروهای خارجی از افغانستان در ازای تضمین‌های طالبان در دوحه قطر آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان باید تضمین دهد که گروه‌های شبه نظامی بین‌المللی از افغانستان به عنوان پایگاهی برای انجام حملات خود استفاده نکنند.

زلمای خلیلزاد، فرستاده آمریکا در امور صلح افغانستان در توئیتی نوشت، جدیدترین دور گفتگوها سازنده‌ترین جلسه تا به امروز بوده است.

وی همچنین ادامه داد، پیشرفت واقعی در تمامی چهار بخش از توافق صلح به دست آمده که شامل تضمین‌های مقابله با تروریسم، خروج نیروهای خارجی، حضور در گفتگوی داخلی افغانستان و یک آتش بس دائم و جامع می‌شود.

حدود ۲۰ هزار سرباز خارجی که اکثراً آمریکایی هستند، در بخشی از مأموریت ناتو برای آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای افغان در این کشور حضور دارند. برخی از نیروهای آمریکایی عملیات مقابله با تروریسم انجام می‌دهند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته میلادی در سفرش به کابل گفت، آمریکا به تکمیل پیش‌نویس توافقی با شبه نظامیان در امر تضمین‌های مقابله با تروریسم نزدیک است و ابراز امیدواری کرد که توافق صلحی تا اول سپتامبر به دست بیاید.

خلیلزاد به دنبال تضمین یک سازش سیاسی با طالبان است که در حال حاضر کنترل بیشتر قلمروهای افغانستان را نسبت به هر زمان دیگری از ۲۰۰۱ در دست دارند.

وی ادامه داد: هنوز کارهای زیادی باقی مانده که باید تا پیش از یک توافق انجام شود. مذاکرات صلح پس از گفتگوی بین افغان در نهم ژوئیه از سر گرفته می‌شود.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز گفت، گفتگوی بین طالبان و آمریکا پس از کنفرانس دو روزه بین افغان‌ها از سر گرفته می‌شود.

در گفتگوی جدید بین‌ افغان‌ها، حدود ۴۰ تن از اشخاص عالی رتبه افغان و فعالان به دوحه می‌روند اما هیچ موقعیت رسمی ندارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه افغان-قزاق که با هدف توسعه و بهبود روابط بین افغانستان و قزاقستان، رفع انزوای اقتصادی در سطح منطقه و افزایش مبادلات تجاری در کابل ایجاد شده بود امروز به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بین‌المللی حدود ۸۰ شرکت بزرگ از ۱۳ بخش کشاورزی، معدن، تجارت، بانک، فناوری و مخابرات شرکت کردند و در کنار آن، جلسات انجام معاملات بین تجار نیز برای این شرکت‌ها برگزار شد.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود