Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه با توجه به کاهش سقف بودجه اولویت همه دولت‌ها پرداخت‌های جاری است، گفت: ۷۰ هزار طرح نیمه کاره داریم که اولویت بندی می‌شوند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ایرج ندیمی مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در رابطه با این موضوع که بر اساس مصوبه هیئت وزیران ۶۳ هزار میلیارد تومان سقف به بودجه سال ۹۸ کشور کاسته شد، این کاهش چه تاثیری در منابع طرح‌های عمرانی دارد، اظهار داشت: در هر حال خواسته یا ناخواسته کاهش منابع در بودجه جاری و عمرانی تاثیر می‌گذارد و در همه دولت‌ها معمولا اولویت پرداخت هزینه‌های جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: در بودجه سال ۹۸ تلاش بر این بوده که از حصول منابع اطمینان ایجاد شود.

وی به بودجه ریالی و ارزی و منابع ناشی از اوراق و نظایر آن اشاره کرد و گفت: در رابطه با فروش اوراق و نظایر آن مقاومت‌های زیادی وجود دارد و سعی شده از این مدل کمتر استفاده شود به دلیل آنکه آثار روی بدهی دولت دارد.

این نماینده سابق مجلس در مورد طرح‌های عمرانی بیان داشت: در حال حاضر بالغ بر ۶۶ تا ۷۰ هزار طرح ملی و استانی با درصد‌های متفاوت از پیشرفت فیزیکی وجود دارد قطعاً اولویت و اتمام پروژه مربوط به طرح‌هایی است که درصد پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و یا نقش بسیار مهمی در زندگی مردم ایفا می‌کنند.

ندیمی با اشاره به اینکه می‌توان بخشی از هزینه‌های جاری را کنترل و منضبط کرد یادآور شد: اینکه در مورد میزان کاهش اعتبارات عمرانی سال جاری قضاوت کنیم زود است به دلیل آن که تا پایان تیر می‌توان اعتبارات عمرانی را اختصاص داد.

مشاور نوبخت یادآور شد: یکی از عوامل احتمالی کاهش منابع عمرانی مربوط به خزانه و تامین اعتبار است و گاهی اوقات تخصیص‌ها و اولویت به خزانه معرفی می‌شود، اما باید منابع برای پرداخت وجود داشته باشد.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که از آذر ماه سال گذشته بانک مرکزی آمار و اطلاعات مربوط به بودجه کشور را منتشر نمی‌کند و مرکز آمار نیز همین گونه است آیا این سانسور آمار و اطلاعات نیست و با شفافیت و اطلاع‌رسانی نزد افکار عمومی مغایرت ندارد؟ گفت: چند نوع رفتار نظارتی وجود دارد دیوان محاسبات در راستای نظارت بر بودجه مسائل تفریغ بودجه را دنبال می‌کند که میزان و عدد و رقم نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین سازمان برنامه و بودجه که همه ساله هنگام ارائه لایحه بودجه به مجلس گزارشی از وضعیت برنامه و بودجه‌های گذشته ارائه می‌کند. اینکه سانسور روی منتشر نشدن آمار بانک مرکزی و مرکز آمار گذاشته می‌شود برای من بیگانه است و البته در جایگاهی نیستم که بتوانم در این زمینه صحبت کنم. منبع: فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه اولویت بودجه 98 هزینه های جاری دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۶۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها را مشهود دانست و گفت: منابع حاصل از فروش نفت نباید وارد بودجه جاری کشور شود.

عباس آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه منابع نفت و گاز یکی از مزیت‌های اصلی کشور به‌ شمار می‌آید، بیان کرد: باید بتوانیم از این منابع خدادادی حداکثر بهره را برای رشد و توسعه اقتصادی کشور ببریم.

وی با تأکید بر اینکه منابع حاصل از فروش نفت را نباید وارد بودجه جاری کشور کرد، افزود: این منابع باید صرف توسعه زیرساخت‌ها و رشد و توسعه دیگر صنایع تولیدی کشور شوند که البته این نقش پارسال مشهود بود.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: درصورتی‌که سرمایه‌گذاران بدانند سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز سودآوری مطلوبی دارد و اعتمادسازی لازم نیز انجام شود، بی‌شک وارد این بازار می‌شوند و سرمایه‌های سرگردان به این بخش تزریق خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • تهیه‌کننده نون‌خ: سعید آقاخانی دستمزد نجومی نگرفته/ آمار مخاطبان تلویزیون بیش از آن چیزی است که گفته می‌شود
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم