Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@20:18:05 GMT

برگزاری همایش «بانوان فاطمی» در یاسوج

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۷۰۲۶

برگزاری همایش «بانوان فاطمی» در یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، ستار هدایتخواه، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 15 تیرماه در نشست خبری، اظهار کرد: مردم در مسجد گوهرشاد در اعتراض به کشف حجاب رضاخان تحصن کرده بودند اما به خاک و خون کشیده شدند از این رو 21 تیرماه به نام روز حجاب و عفاف نام‌گذاری شد که دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌هایی برای این روز و هفته عفاف و حجاب تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با حضور میهمانی از کشور ژاپن که به برکت انقلاب اسلامی به دین اسلام روی آورده و شیعه شده است همایش بانوان فاطمی برگزار می‌شود که از بانوان برای شرکت در این همایش دعوت به عمل می‌آید .
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح دفتر هیات تخصصی عفاف و حجاب در استان خبر داد و اضافه کرد: با هدف ترویج عفاف و حجاب راه‌اندازی کارگاه تولیدی حجاب و عفاف را خواهیم داشت به دلیل اینکه لباس‌های مناسب بانوان محجبه با قیمت بالایی عرضه می‌شود لذا این کارگاه محصولات عفاف و حجاب را با قیمت مناسبی در اختیار بانوان قرار می‌دهد .
هدایتخواه بیان کرد: همایش دختران آسمانی و برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن از جمله برنامه‌های دفتر نمایندگی آستان قدس در هفته حجاب و عفاف است.

تشریح برنامه‌های «زیرسایه خورشید» در استان
وی در ادامه اظهارات خویش تصریح کرد: همچنین قرار است فرهنگ خدمت‌گذاری و خیررسانی در این دهه میان مردم ترویج شود از کسانی که به شیعیان امام رضا(ع) خدمت می کنند از سوی دفتر آستان قدس رضوی تقدیر به عمل می‌آید .
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به زمان حضور کاروان زیرسایه خورشید در استان، خاطرنشان کرد: این کاروان یک شنبه، 16 تیرماه در استان حضور پیدا می کنند و 8 روز یعنی تا میلاد امام رضا(ع) در استان حضور دارند . روز دوشنبه غبار روبی گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی را داریم و بعدازظهر به شهر پاتاوه سفر می‌کنند.
هدایتخواه با اشاره به اینکه روز دوشنبه در یاسوج دیدار با جانبازان و خانواده شهدا و مراکز نگهداری از ایتام انجام می‌شود، بیان کرد: بعدازظهر سه شنبه این کاروان به بخش لوداب سفر خواهند کردکه دیدار با مردم و خانواده شهید صدیقی‌نژاد را خواهند داشت همچنین سه شنبه شب به شهر چیتاب سفر می‌کنند.
وی با بیان اینکه روز چهارشنبه کاروان زیر سایه خورشید به شهر قلعه رئیسی سفر می‌کند، ادامه داد: بعداز ظهر چهارشنبه در شهر دیشموک حضور می‌یابند و چهارشنبه شب در روستای طولیان برنامه خواهند داشت. جمعه تا ساعت 10 و 30 دقیقه صبح در شهر لنده خواهند بود و سپس به شهر باشت سفر می‌کنند.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز پنجشنبه در شهر سوق خواهند بود، این کاروان بعدازظهر و شب پنجشنبه در شهر دهدشت حضور خواهند داشت.
هدایتخواه عنوان کرد: بعداز ظهر جمعه به شهر چرام می‌روند، غروب جمعه در شهر سرفاریاب حضور می‌یابند و شب جمعه به حرم امامزاده بی بی رشیده چرام سفر می‌کنند.
وی ابراز کرد: روز شنبه به گچساران و برخی روستاهای این شهرستان سفر می‌کند و شب نیز در جشن عمومی گچساران حضور می‌یابند. همچنین یکشنبه شب به یاسوج بر می‌گردند و در جشن زوج‌های جوان و مراسم غبار روبی امامزاده عبدالله و جشن عمومی یاسوج شرکت می‌کنند. صبح روز دوشنبه دیدار با عوامل اجرایی طرح زیر سایه خورشید و سپس عازم مشهد مقدس می‌شوند.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: غبارروبی مزار شهدای گمنام، دیدار با پرسنل ادارات، عیادت از بیماران، عیادت از معلولان، عیادت از جانبازان، دیدار با خانواده شهدا و دیدار با یتیمان و دیدار با کار آفرینان نمونه از جمله این برنامه‌ها است .
هدایتخواه با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت را تنها منحصر به حضور کاروان زیر سایه خورشید نیست، ادامه داد: جشن میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و حضور در آسایشگاه معلولان و همایش دختران را نیز داریم همچنین برگزاری جشن 40 زوج را به همت خادمیاران رضوی خواهیم داشت و افتتاح مرکز مشاوره خانواده امام رضا(ع) یکی دیگر از برنامه‌های این دفتر در دهه کرامت است .
وی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و نمایشگاه کتاب و همچنین برنامه نذر دانایی از دیگر برنامه‌های آستان قدس طی دهه کرامت در استان است.
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اقدام مهمی که در این دهه مربوط به اشتغال و تولید داریم، بیان کرد: در دهستان هدف (سادات محمودی) مرکز پرورش طیور راه‌اندازی می‌شود و تعداد 100 خانوار می‌توانند درآمدزایی داشته باشند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد معارف بانوان فاطمی آستان قدس رضوی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۷۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی

ضرغام احمدوند  گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با مشارکت مردم و در مناطق مختلف در دهه کرامت مورد تأکید است.

وی اظهار داشت: در دهه مبارک کرامت برنامه‌های خوبی در سطح شهرستان تدارک دیده‌شده است و دستگاه‌های مسئول باید نهایت همکاری را در راستای بهتر برگزار شدن این مراسم‌ها داشته باشند.

احمدوند افزود: با اشاره به اینکه ایام ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) دهه کرامت نام‌گذاری شده است که باید جشن‌ها و برنامه‌های باشکوهی برگزار شود.
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: در این دهه شهرستان نهاوند میزبان کاروان زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم امام رضا (ع) خواهد بود.

وی بابیان اینکه باید از ظرفیت‌های مردمی در برپایی جشن‌ها استفاده شود، اظهار داشت: پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در دهه کرامت در نهاوند حضور خواهد یافت و برنامه‌های متنوعی و معنوی نیز اجرا می‌شود.

احمدوند افزود: این دهه فرصت مغتنمی است تا با توسل به خاندان عصمت و طهارت، بیش‌ازپیش در راستای معرفی فرهنگ بلند اهل‌بیت (ع) گام برداشته و در جهت رشد و تعالی روحی و معنوی و توسعه فعالیت‌ها در این خصوص اقدام شود.

وی بیان کرد: اهتزاز پرچم در میدان سیدالشهدا، حضور خادمان به همراه پرچم در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، همایش دختران خورشید هشتم، تجمع مردمی در آستان مطهر شاهزاده محمد (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) ازجمله این برنامه‌ها است.

فرماندار نهاوند در پایان گفت: مراسم افتتاح چایخانه امام رضا (ع) در میدان سردار شهید سلیمانی نهاوند در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت دیگر برنامه شاخص دهه کرامت در نهاوند است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی