Web Analytics Made Easy - Statcounter

شجاع زینی وند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وجود مراتع مختلف در سطح شهرستان دره شهر باعث رونق فعالیت های دامداری و دامپروری به خصوص بین اقشار عشایر شده است.

وی افزود: سالانه از ۱۰۰ هزار راس دام سبک عشایر دره شهر سه هزار و ۵۰۰ تن شیر تولید که علاوه بر تامین نیازهای شهرستان به دیگر مناطق استان نیز ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس امور عشایری دره شهر تصریح کرد: علاوه بر این حدود ۶۵ واحد واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی در سطح شهرستان فعال است که سالانه ۲ هزار تن شیر به ارزش ۴۰ میلیارد ریال تولید می کنند.

زینی وند اضافه کرد: ۵۰ درصد شیر تولیدی شهرستان دره شهر به علت نبود صنایع تبدیلی به خارج از شهرستان از جمله استان های همجوار ارسال می شود.

وی یادآور شد: اکثر دامدران در زمینه فروش شیر با مشکلات فراوانی مواجه هستند و این مهم نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی برای سود بیشتر برای دامداران و عشایر منطقه است.

سالانه ۱۰ هزار تن انواع فرآورده های دامی شامل گوشت قرمز، شیر، پشم و … توسط عشایر شهرستان تولید و روانه بازار می شود.

بیش از ۲ هزار خانواده عشایر در شهرستان ۵۰ هزار نفری دره شهر در ۱۲۰ کیلومتری ایلام زندگی می کنند.

۷۱۷۷/۶۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام دام کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان