Web Analytics Made Easy - Statcounter

نحوه برخورد با بدحجابی و بی بند و باری در جامعه تا حدی سوال برانگیز است که حتی در سطح خیابان‌ها و اماکن عمومی شاهد قبح‌شکنی و تلاش برای عادی جلوه دادن منکرات هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، موضوع برخورد با بدحجابی و بی بند و باری در جامعه امری است که باید توسط دستگاه‌های متولی و ناظران مشخص شده از سوی مسئولان رسیدگی و بررسی دقیق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه سطح برخورد با منکرات در جامعه تا حدی تقلیل یافته که دیگر در سطح خیابان‌ها و اماکن عمومی هم شاهد قبح شکنی و تلاش برخی افراد برای خودنمایی از طریق رفتارهای نادرست و به دور از فرهنگ ایرانی ـ اسلامی می‌شویم.

این روزها که در هفته حجاب و عفاف به سر می‌بریم، دیده شدن رفتارهایی از سوی افراد خاص در فضای مجازی موجب حساسیت موضوع می‌شود، تا جایی که این رفتار به موضوع رقص و پارتی‌های روزانه در اماکن عمومی نظیر کافه‌ها نیز کشیده می‌شود.

پخش فیلم رقص ۲ دختر جوان با پوشش نامناسب در یکی از کافه‌های سطح شهر ارومیه آن‌هم در حضور تعدادی پسر که تماشاگر اوضاع هستند، نشان دهنده ضعف رسیدگی و نظارت بر اماکن عمومی و محل‌های تجمع چنین افرادی است.

اینکه مجوز این اماکن بر پایه چه اصول و مبنایی صادر شده و نظارت بر نحوه عملکرد و فعالیتشان توسط کدام دستگاه ناظر انجام می‌شود، سوالی است که همیشه در اذهان عمومی بوده و در شرایط فعلی و وضعیت نامناسب چنین محل‌هایی بیشتر از گذشته به چشم می‌آید.

در کنار این موضوع، نگاه نادرست مسئولین مرتبط با فرهنگ عمومی و جبهه‌گیری در برابر رسانه‌های پرداخت کننده به موضوع بدحجابی و بی بند و باری در معابر و اماکن عمومی باعث شده تا کمتر توجهی به این مقوله مهم شود و به نوعی میدان کافی برای خودنمایی و تظاهر به حرمت شکنی فراهم شده است.

زمانی که رسانه‌ها به کشف حجاب و بدحجابی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیرهای آبی اشاره می‌کنند و در قبال این موضوع اتهاماتی نظیر دشمنی با مردم و سیاهنمایی به آن‌ها داده می‌شود، چنین اتفاقاتی در اماکن عمومی همانند کافه‌های سطح شهر نباید دور از انتظار باشد.

در این خصوص نکته قابل توجه و تامل است، نظارت و بررسی و رسیدگی دقیق و مناسب از سوی دستگاه‌های نظارتی و برخورد قانونی با افرادی است که این‌گونه وارد میدان بی بند و باری می‌شوند.

انتهای پیام/

رقص دانلود

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۷۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، نشست هم اندیشی در خصوص ویژه برنامه های بزرگداشت مقام معلم، به ریاست مهران فاطمی؛ استاندار یزد و با حضور جمعی از مدیران استان برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با اشاره به نقش نظام تعلیم و تربیت در توسعه و پیشرفت یزد، گفت: آموزش و پرورش، بعد از نهاد خانواده مهمترین و مقدس ترین نهاد در کشور است.

وی در ادامه به جایگاه و مقام رفیع معلمین در دین مبین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: در هفته تکریم مقام معلم باید یک خیزش عمومی در راستای تکریم مقام معلم در سطح جامعه شکل گیرد.

فاطمی با بیان اینکه تکریم مقام معلمین باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل و نهادینه شود، خاطرنشان کرد: تکریم معلمین نباید منحصر به یک هفته خاص باشد بلکه اوج آن باید در این هفته باشد.

استاندار یزد در ادامه به ویژه برنامه های بزرگداشت مقام معلم اشاره و بر برگزاری این برنامه ها در شان جامعه فرهنگیان و به بهترین نحو ممکن تاکید کرد.

خبرنگار: محمد حسین زارع زردینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228789 برچسب‌ها استان یزد دانشگاه فرهنگیان آموزش و پروش وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • دستگیری متهمان ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در طرقبه شاندیز
  • رستوران های هتل چمران شیراز
  • تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود