Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مشترک اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با اعضای اتاق بازرگانی سلیمانیه برگزار شد. ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نشست مشترک اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با اعضای اتاق بازرگانی سلیمانیه امشب در این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو اتاق بازرگانی سلیمانیه در این نشست با اشاره به خدمات طرف ایرانی به شکل‌گیری نهادهای صنفی در اقلیم کردستان گفت: هیچ‌گاه این واقعیت را از یاد نمی‌بریم که اعضای اتاق سنندج در ابتدای آغاز به فعالیتمان ما را در ادامه راه یاری داده و سبب ایجاد ارتباط تجار اقلیم با بازرگانان عراقی شدند.

آزاد عبدالقادر افزود: حاضریم در زمینه رفع موانع و مشکلات فی مابین و ایجاد نهادهای مشترک گام‌های سریع برداشته تا روند تعامل دو طرف وارد فاز جدیدی از شکوفایی شود.

وی تصریح کرد: هرکس کارت عضویت اتاق سنندج را داشته باشد از نظر ما عضو اتاق بازرگانی بوده و سود و زیانش را سود و زیان خود می‌دانیم.

انتقاد از وضعیت جاده‌های اقلیم کردستان

نایب رئیس اتحادیه صادر و واردکنندگان مریوان با انتقاد از وضعیت جاده‌های اقلیم کردستان گفت: جاده‌های کم عرض از مشکلات اصلی بازرگانان ایرانی در اقلیم کردستان است چراکه سبب بروز تاخیر در انتقال کالا، ایجاد خطرات جانی برای رانندگان و افزایش استهلاک وسایط نقلیه می‌شود.

ابراهیم دژکام افزود: افرادی که در طرف عراقی باشماق بارها را خالی می‌کنند 15 هزار دینار از تجار ایرانی می‌گیرند که مبلغی بسیار بالاست و در صورت اعتراض با جریمه سنگین مواجه می‌شویم.

وی تصریح کرد: تأخیر در ترخیص کالا سبب فاسد شدن مواد غذایی می‌شود.

دفتر ضمانت معاملات و سرمایه‌گذاری خارجی در اقلیم کردستان دائر شود

عضو اتاق بازرگانی سنندج نیز عدم فعالیت نظام بانکی در اقلیم کردستان را از عوامل اصلی اخلال در مناسبات اقتصادی بین ایران و اقلیم ذکر کرد و گفت: به‌علت نبود امکان صدور (ال سی و ضمانت نامه بانکی) تجار ایرانی فعال در اقلیم تضمینات را از طریق صرافی‌ها اخذ کرده که علاوه بر گرانی اکثر صرافان از زیر تعهد شانه خالی می‌کنند.

خالد فرجیان افزود: از دولت اقلیم و اتاق‌های بازرگانی انتظار می‌رود تا نسبت به ایجاد دفتر برای ضمانت معاملات و سرمایه‌گذاری خارجی در اقلیم اقدام کنند.

کردستان| نرخ عوارض گمرکی در اقلیم چند برابر مناطق جنوبی عراق استتفاهم‌نامه همکاری اقتصادی و تجاری بین کردستان ایران و سلیمانیه عراق امضا شدارتباطات تجاری و اقتصادی بین کردستان ایران و سلیمانیه عراق بیشتر می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی سنندج ضمن انتقاد از روند اداره مناطق مرزی در اقلیم کردستان گفت: با روند پیش رو مبادله بصورت قاچاق ارزان‌تر و بی‌دردسرتر است.

محمد سعید احمدپناه افزود: برای برچیدن بساط و شکستن قدرت شرکت‌های مافیایی مستقر در مرزهای مشترک حکومت اقلیم باید شرکت‌های جدیدی ثبت شود.

اخذ رشوه دلیل تفاوت نرخ عوارض گمرگی در عراق

مدیر پایانه‌های مرزی باشماق اقلیم کردستان در پاسخ به انتقادات و درخواست‌های بازرگانان ایرانی گفت: قانون فعالیت ارگان‌های مرزی اقلیم 24 ساعته بوده و تنها در زمان صرف نهار و اقامه نماز اجازه تعطیلی کار را دارند و در غیراینصورت سریعاً برخورد می‌شود.

مریوان کمال افزود: ایجاد منطقه تجاری صنعتی جزو اختیارات حکومت اقلیم کردستان و دولت مرکزی ایران بوده و این طرح در مراحل نهایی مطالعات قرار داشته و در آینده نزدیک وارد فاز اجرا می‌شود.

وی در ارتباط با تاخیر در رسمیت مناطق مرزی کردستان ایران با اقلیم اظهار کرد: 4 منطقه مرزی با ایران داشته که نحوه اداره و افزایش این مناطق جزو اختیارات دولت مرکزی بوده که رئیس‌جمهور عراق پیگیر رفع موانع گسترش فعالیت این مناطق است.

مدیر پایانه‌های مرزی باشماق اقلیم کردستان علت افزایش هزینه حمل و نقل بار در مناطق مرزی را ناشی از کاهش ارزش ریال دانست.

وی در خصوص تفاوت نرخ عوارض و گمرک بین مرزهای اقلیم کردستان با مناطق جنوبی اعلام کرد: این موضوع هیچ ارتباطی با تعرفه‌ها نداشته و ناشی از اخذ رشوه توسط کارکنان این مرزها و ترخیص کالاست که این روند را به هیچ عنوان قبول نداشته و در صورت مشاهده با این تخلف برخورد می‌کنیم.

گرفتن 35 هزار دینار از هر ماشین ایرانی توسط دولت اقلیم کردستان عراق

رئیس پایانه باشماق استان کردستان در پاسخ به طرح موضوع انتقادی طرف عراقی از حضور افراد خودسر و باندهای سازمان یافته گفت: برنامه عبور دادن ماشین‌های خالی از ایکس ری را پایان دهید.

افشین شعبانی افزود: اخذ 35 هزار دینار از هر ماشین ایرانی توسط دولت اقلیم به بهانه پرداخت به پلیس راه اقلیم هیچ توجیه قانونی ندارد.

انتهای پیام/ن

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فعالان اقتصادی استان در این نمایشگاه آخرین محصولات صادراتی خود را در حوزه‌های آب، برق، پوشاک، رنگ و لوازم خانگی در بیش از ۵۰ غرفه به نمایش گذاشته اند.


در دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا رؤسای اتاق‌های بازرگانی ۲۰ کشور حضور دارند.


نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان از ساعت ۹ تا ۱۷ تا فردا در محل اتاق بازرگانی اصفهان برپاست.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود