Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@23:29:34 GMT

افزایش سطح زیر کشت مزارع زعفران سیرجان

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۷۶۵۶

افزایش سطح زیر کشت مزارع زعفران سیرجان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمودآبادی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: سطح زیر کشت زعفران شهرستان در حال حاضر به  (یکصد ودوازده وسه دهم) هکتار شامل  (سی ودو وهشت دهم) هکتار بارور و  (هفتاد ونه ونیم) هکتار غیر بارور رسیده است که ۳۸ هکتار آن مربوط به توسعه در سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تهیه پیاز زعفران از مزارع زعفران خود شهرستان و یا استان‌های همجوار صورت می‌گیرد و بازار هدف شامل سطح شهرستان و استان‌های همجوار است.

محمودآبادی با بیان اینکه میزان تولید محصول زعفران در این شهرستان حدود ۱۸۰ کیلوگرم بوده، افزود: عملکرد زعفران با توجه به وضعیت خاک و اقلیم منطقه بین ۵-۳ کیلوگرم متغیر و متوسط عملکرد محصول حدود ۳ و ۲ دهم کیلو گرم در هکتار است که بالاترین عملکرد در شهرستان ۵ کیلو گرم محصول خشک در هکتار بوده است.
انتهای پیام/ی

کشت خوب زعفران در سیرجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در اولین نشست کارگروه بحران و پدافند زیستی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بهداشت را خط مقدم سلامت مردم دانست و اظهار داشت: طبق برآوردهای ما و اقدامات صورت‌گرفته، حدود ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان از طریق فاضلاب آبیاری می‌شود که این کار می‌تواند سلامت مردم را تهدید کند.

وی بیان داشت: وظیفه دانشگاه علوم پزشکی لرستان نظارت است که با همکاری محیط‌زیست باید مخاطرات زیست‌محیطی استان را رصد کنند و جهاد کشاورزی هم وظیفه دارد که متخلفین را به مراجع ذی‌صلاح معرفی کند تا از آبیاری مزارع از طریق فاضلاب، جلوگیری شود، زیرا هدف تولید محصولات کشاورزی سالم است تا سلامت مردم تضمین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، علاوه بر مشکلات میکروبی، وجود پسماندها، آلوده‌شدن آب‌وخاک توسط سموم و وجود فلزات سنگین در محصولات کشاورزی، از جمله گوجه فرهنگی، هویج و دیگر محصولات کشاورزی را جز مخاطراتی دانست که سلامت مردم را تهدید می‌کند.

کد خبر 6100432

دیگر خبرها

  • اجرای مانور مبارزه با بیماری‌های لکه برگی غلات خصوصاً زنگ زرد در شهرستان میاندوآب 
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۳ هزار تن گندم از مزارع شهرستان میاندوآب
  • ۲ هزار هکتار با بیماری‌های برگی غلات در آذربایجان غربی مبارزه شد
  • ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!
  • کاهش ۱۵ میلیون تومانی قیمت زعفران
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید گل محمدی در گناباد
  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون