Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم افشار:این ترانه‌ها چهار سال پیش ساخته شد. این کار به من پیشنهاد شد و چون شعر و ملودی خیلی قشنگ بود و حس و حال هم که دیگر وصف شدنی نیست من با خواندن این ترانه‌ها خودم را در حرم امام رضا (ع) می‌دیدم.

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: قاسم افشار از آغازگران موسیقی پاپ پس از انقلاب است نسلی که این روزها جایشان در عرصه موسیقی بسیار خالی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در رزومه کاری‌اش نمونه‌های بسیار ارزنده‌ای از ترانه‌های پر محتوا دارد که برجسته‌ترین آن‌ها ترانه‌ای با موضوع امام رضا(ع) است. گفتگوی ما با او را بخوانید:

قدس آنلاین: تا جایی که به یاد دارم تعداد آثارمذهبی که در کارنامه کاریتان دارید کم نیستند ولی به هر شکل می‌توان از برجسته‌ترین آن‌ها به ترانه‌ای با مضمون امام رضا (ع) اشاره کرد. از حال و هوای ساخت اینگونه آثار بگویید.

افشار: بله همانطور که خودتان هم گفتید اکثر این آثار کارهای دلی است و فارغ از سفارشی بودن آن‌ها آثاری است که باید از ابتدا با آن ارتباط برقرار کرد. و شاید دقیقا به همین دلیل است که کمتر کسی به سراغ ساخت و تولید اینگونه آثار می‌رود.

قدس آنلاین: از جلوه هشتم متبرک بگویید ساخت این دو اثر چگونه شکل گرفت.

افشار: این ترانه‌ها چهار سال پیش ساخته شد. این کار به من پیشنهاد شد و چون شعر و ملودی خیلی قشنگ بود و حس و حال هم که دیگر وصف شدنی نیست من با خواندن این ترانه‌ها خودم را در حرم امام رضا (ع) می‌دیدم. این گونه تولیدات به حمایت زیادتری نیاز دارد چون ساختنشان یک نیاز است. امیدوارم مسئولین امر به این گونه اثار نگاه ویژه‌ای داشته باشند. بودن این کار در میان دیگر آثارم برایم وزنه و افتخاری است و بار دیگر هم یک چنین پیشنهادهایی داشته باشم حتما استقبال خواهم کرد.

قدس آنلاین: یعنی به صورت مختص جایی برای تولید اینگونه آثار وجود داشته باشد؟

افشار:خدارا شکر که در این حوزه تولیدات فاخری انجام شده است ولی من فکر می‌کنم اگر ما جایی داشته باشیم که مختص به تولید این گونه آثار و با حمایت ویژه‌ای  بپردازند مطمئنا بی منفعت نخواهد بود.

قدس آنلاین:و کلام آخر...

افشار: من از سه سال پیش این افتخار را نداشته‌ام که به زیارتشان نائل بشوم و امیدوارم این اتفاق بار دیگر بیفتد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ترانه امام رضا دهه کرامت قاسم افشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۸۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر

حضرت فاطمه معصومه (س) فرزند امام هفتم شیعیان حضرت موسی بن جعفر (ع) و خواهر گرامی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است. حرم مطهر این حضرت در شهر قم واقع شده است. آن بانوی گرامی القاب بسیاری داشت، اما مشهورترین لقب وی معصومه است، برادر ایشان امام رضا (ع) او را به این لقب خوانده است.

زیارت حرم مطهر ایشان ثواب و حسنه بسیاری دارد و تاکید بسیاری شده است. در حدیثی از علی بن موسی الرضا آمده‌است که: «هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده‌است».

اول ذی القعده سالروز ولادت ایشان است روزی که در تقویم کشورمان روز دختر نامگذاری شده است و در آستانه میلاد حضرت معصومه (س) قرار داریم.

شهروند خبرنگار ما لحظه غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - قم

بیشتر بخوانید:

غبارروبی و عطرافشانی آستان مقدس امامزاده سیدهاشم (ع) در انابد + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش طرح نماد را با جدیت بیشتری دنبال کند
  • کنایه تن هاخ به مورینیو؛ کدام سرمربی حمایت بیشتری داشته‌ است؟
  • شست و شوی رواق دارالذکر حرم مطهر رضوی | ویدئو
  • دروغ عجیب و شاخدار مهناز افشار در گفتگو با دویچه وله فارسی
  • اعتراف مهناز افشار درباره روزهای تلخ بعد از مهاجرتش | داغ بودم و نمی‌فهمیدم
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • ۱۵ سال کشته‌سازی؛ «ترانه»‌ای که به «نیکا» ختم شد
  • ۱۵سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم
  • کارشناس مذهبی تلویزیون: دانشجویان معترض امریکا پیروان امام صادق هستند | فیلم
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر