Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیر شورای علوم پایه پزشکی و بهداشت و تخصصی با تاکید بر اهمیت همکاری مسئولان درون بخشی و برون بخشی و همفکری صاحب نظران در حوزه های ذیربط، اهم برنامه های دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی را در دوره مدیریت جدید تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وبدا، دکتر معصومه جرجانی با تاکید بر  لزوم تحول در حوزه علوم پایه پزشکی به عنوان یکی از محورهای اصلی برنامه های در دست اجرا، به بازنگری برنامه های آموزشی درسی رشته های مختلف علوم پایه پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: با تحولات چشمگیری که در عصر هوشمندی در پیش روی  رشته های مختلف حوزه پزشکی  وجود دارد، ضرورت تربیت متخصصین توانمند که قابلیت و مهارتهای لازم  برای ارائه خدمات در قالب موقعیت شغلی خود را داشته  باشند، بیش از گذشته احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در عین حال نیروهای متخصص آینده باید قدرت خود  فراگیری بالایی داشته تا بتوانند با استفاده از تکنولوژی های نوظهورو جدید  به ارائه خدمات تخصصی  بپردازند.
دکتر جرجانی با تاکید بر ضرورت خلق ثروت دانش بنیان، گفت: با اعمال تغییراتی در برنامه های آموزشی، می توان توانایی فارغ التحصیلان را در کارآفرینی و تولید ثروت های  دانش بنیان در کشور  افزایش داد.
دبیر شورای علوم پایه پزشکی و بهداشت و تخصصی توسعه و گسترش رشته های تخصصی بر مبنای نیازسنجی را از دیگر برنامه های این دبیرخانه نام برد و تصریح کرد: به منظور سیاستگذاری و برنامه ریزی در رشته مقاطع و رشته محل های تحصیلی می بایست تحلیل مناسبی از نیروهای انسانی مورد نیاز کشور در حیطه های مختلف تخصصی داشته باشیم.
وی با تفکیک نیاز به نیروی انسانی متخصص  و تربیت نیرو از یکدیگر، اظهار داشت: وظیفه مسئولان این است که حداکثر بهره برداری را از  ظرفیت و منابع انسانی و مالی موجود در کشور در جهت تربیت نیروی انسانی  داشته باشند.
دکتر جرجانی خاطر نشان کرد: با تغییراتی که اخیراً در ساختار  هیات های ممتحنه و ارزشیابی مناطق آمایشی صورت گرفته، در حال حاضر شبکه ای از بوردهای تخصصی و صاحبنظران حوزه علوم پایه پزشکی  را به عنوان بازوهای تخصصی و مشورتی دبیرخانه در اختیار داریم که این فرصت را به ما می دهد تا با تکیه بر نیازهای همه مناطق آمایشی کشور و با استفاده از نظرات  طیف گسترده ای از متخصصین، سیاستگذاری  و برنامه ریزی نماییم .
دبیرشورای آموزش علوم پایه پزشکی بهداشت و تخصصی به  ارتقای کیفیت سوالات و آزمونهای حوزه علوم پایه پزشکی اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت: با هماهنگی هایی که با مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور صورت گرفته است در تلاش هستیم تا با مشارکت تمامی اعضای هیات های ممتحنه و ارزشیابی مناطق آمایشی،  گنجینه سئوالات استاندارد را  فراهم نماییم  تا با این رویکرد هم روندطراحی  و انتخاب سوال با  کیفیت، دقت و سهولت بیشتری انجام شود  و هم مشکلات اجرایی و هزینه های برگزاری آزمون کاهش یابد.
وی افزود: در همین راستا درخواست دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی از همه دبیران  بورد مناطق آمایشی این است که  با همکاری  اعضای هیات ممتحنه و  سایر اعضای هیات علمی توانمند منطقه آمایشی  در تولید دفترچه سوالات  استاندارد برای آزمونهای  مختلف  مرتبط با رشته فعالیت نموده و آن را برای بهره برداری در با نک سوال به  مرکز سنجش ارسال نمایند.
دکتر جرجانی  با اشاره به لزوم کاهش تصدی گری در دبیرخانه علوم پایه ،  نقش حمایتگر  مسئولان و معاونت های آموزشی دانشگاه های مناطق آمایشی را  از فعالیتهای دبیران و اعضای هیات های ممتحنه و ارزشیابی مناطق آمایشی مورد تاکید قرار داده  و  تصریح کرد : در این راستا از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت،  هماهنگی های لازم با مسئولان دانشگاهها  صورت پذیرفته تا تسهیلات و امکانات لازم
را  برای دبیران بورد و در راستای انجام وظایف و مسئولیتهای آنان فراهم نمایند .
وی ضمن بیان مزایای استفاده از تکنولوژی  در برگزاری جلسات و نشستهای تخصصی  پرداخت و گفت: تشکیل جلسات مجازی و وبینار  برای برگزاری این قبیل نشستها به دبیران محترم بورد توصیه شده است.
دبیر شورای علوم پایه پزشکی و بهداشت و تخصصی هم چنین  با اشاره به اهمیت داشتن ارتباطات و فعالیت در  عرصه  بین الملل  با توجه به پتانسیل علمی موجود در کشور اظهار داشت : اجرای برنامه های آموزشی مشترک با مراکز خارج از کشور و پذیرش دانشجوی خارجی از دیگر  برنامه های دبیرخانه شورای علوم پایه پزشکی است تا  بدین ترتیب  هم در زمینه تولید دانش و هم در حوزه تربیت نیروی انسانی برای منطقه و کشورهای دیگر بتوانیم سهم خود را در حوزه بین الملل ایفا نمائیم.
وی افزود: در همین راستا وجود وب سایتی فعال و روز آمد به زبان انگلیسی که معرف ظرفیت های علمی کشور به خارج از مرزها باشد  ضروری بوده و می تواند در این خصوص مثمر ثمر واقع شود .
دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی با اشاره به راهبرد تعامل و نزدیکی حوزه علوم پایه با سایر حوزه های سلامت و پزشکی در جهت دستیابی به مرجعیت علمی، تجمیع دانش پایه با دانش بالینی را برای رسیدن به این هدف، مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت:  با شیوه های مختلف سیاستگذاری و ایجاد تغییرات در برنامه های آموزشی و اجرای دوره های کارآموزی و کارورزی این ارتباط بیش از پیش نزدیک خواهد شد. در واقع کاربردی تر کردن رشته های علوم پایه پزشکی به این رشته ها کمک خواهد کرد تا جایگاه مناسب خود را در حوزه سلامت  پیدا کنند.
دکتر جرجانی تقویت دوره های MD-PhD را از دیگر برنامه های دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی ، بهداشت و تخصصی برشمرد و خاطرنشان کرد: حمایت و تشویق فارغ التحصیلان رشته های پزشکی عمومی به منظور ادامه تحصیل در گروههای علوم پایه پزشکی از برنامه های این دبیرخانه می باشد و تلاش ما بر این است که با اعمال سیاستها و برنامه ریزی موثر به دانشجویان پزشکی انگیزه لازم جهت ورود به این دوره ها را بدهیم.
وی، ارتقا شیوه و کیفیت برگزاری آزمونهای ورودی و  نحوه ارزیابی توانمندیهای فارغ التحصیلان را از دیگر برنامه های در دست اقدام این دبیرخانه برشمرد و اظهار داشت: امیدواریم با کار عمیق مطالعاتی و استفاده از نظر کارشناسان بتوانیم الگوهای پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و شیوه های ارزشیابی دانشجویان در دوره تحصیلی را  به نحو مطلوبی  ارتقا دهیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت