Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@19:50:08 GMT

آخرین اخبار از ۲ نفتکش توقیفی ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۸۷۱۳

آخرین اخبار از ۲ نفتکش توقیفی ایران

سامان رضایی اظهار کرد: در چند ماه گذشته به دلایل سیاسی، شرکت‌های کشتیرانی ایرانی به طرق مختلف تحت فشار قرار گرفته‌اند؛ به گونه‌ای که در بنادر کشورهای مختلف دو کشتی ایرانی به بهانه‌های واهی توقیف شده‌اند یا در ادامه سفر قانونی این کشتی‌ها مانع تراشی شد.

وی ادامه داد: از شواهد و قرائن چنین بر می‌آید که برخوردهای خارج از عرف دریانوردی تنها ریشه در مسائل و تحولات سیاسی اخیر دارد که با روح آزادی کشتیرانی و برخورداری تمامی ملت‌ها از دریاها منافات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر انجمن صنفی دریانوردان‌تجاری ایران ابراز کرد: در حال حاضر با توجه به کارکرد و وظایف مشخص شده، اولویت تشکیلات تابعه ما منافع ملی با تمرکز بر مسایل دریانوردان به عنوان سربازان خط مقدم نبرد اقتصادی است که با جدیت آن را پیگیری می‌کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: البته در چند مورد توانسته‌ایم با بهره گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی و هماهنگ با ارگان‌ها و سازمان‌های متولی داخلی این‌مشکلات را برطرف کنیم.

او با اشاره به اظهارات اخیر وزیر نفت در رابطه با بازگرداندن نفتکش ایرانی از بندر جده عربستان، اظهار کرد: در این موضوع یک عزم ملی وجود دارد و نهادهای دولتی مختلف و سازمان‌های مردم نهاد تخصصی، این موضوع را به صورت هماهنگ پیگیری می‌کنند تا دریانوردان ایرانی به سلامت به میهن بازگردند و امیدواریم در روزهای آینده شاهد خبرهای خوبی در این زمینه باشیم.

دبیر انجمن صنفی دریانوردان‌تجاری ایران با اشاره به توقیف غیرقانونی نفتکش GRACE ۱ در جبل الطارق، اذعان کرد: هیچ یک از پرسنل این نفتکش ملیت ایرانی ندارند، اما انجمن صنفی دریانوردان ضمن محکومیت این اقدام غیرقانونی، نگران ترویج و تکرار چنین برخوردها و رفتارهای غیر متعارف در دریاها و آبراه‌های بین‌المللی و دریاهای آزاد است.

رضایی در ادامه ضمن اشاره به حوادث اخیر و شرایط امروز از دریانوردان و شرکت‌های کشتیرانی خواست که هوشیارتر و آماده‌تر از گذشته و با پیش بینی تمهیداتی ویژه برای چنین شرایطی آماده شوند و در عرصه دریا و تجارت دریایی به عنوان خط مقدم این جنگ و فشار اقتصادی نابرابر از منافع ملی دفاع کنند.

به گفته وی برای این منظور به کارگیری روش‌های علمی پدافند غیر عامل ضروری به نظر می‌رسد؛ بنابراین توجه به این مهم اهتمام ویژه می‌طلبد.

۲۲۳۲۲۵ کد خبر 1277184

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انگلیس عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۸۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی گفت: سیر درمان «ارس»، تنها پلنگ باغ‌وحش مشهد، با همکاری دامپزشکان و متخصصان و بر پایه خرد جمعی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، جواد نباتی در خصوص سیر درمان «ارس»، اظهار کرد: در اواخر سال ۱۴۰۲، لنگش تداوم‌دار در دست این‌گونه ارزشمند مشاهده شد که علت آن بر اثر تشنج ارس در ادامه بیماری عصبی‌اش رخ داد.

وی افزود: بنابراین، تصمیم بر اخذ رادیوگرافی از دست حیوان تحت بیهوشی گرفته شد.

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی بیان کرد: طبق رادیوگرافی اخذشده، شکستگی دست چپ ارس مشاهده و توسط رادیولوژیست تأیید شد.

نباتی افزود: با توجه به جوش‌خوردگی نسبی استخوان و وضعیت خاص حیوان با سابقه تشنج، طولانی‌مدت‌بودن عمل جراحی و مراقبت‌های خاص بعد از عمل و نیز ریسک بالای عمل، تلاش می‌کنیم برای جراحی حیوان تصمیمی بگیریم که ناشی از خرد جمعی دامپزشکان تیم درمان باشد.

وی ادامه داد: هر تصمیمی (چه عمل جراحی و چه ادامه حیات با این حال) ریسک‌های خودش را به همراه دارد.

کد خبر 748683

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت دانشجویان ایرانی از خیزش دانشجویان در جهان/ دانشجویان شریف تجمع کردند+ فیلم
  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا
  • حرف‌های چوپان ایرانی که می‌خواست شاه شود!
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟