Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:56:26 GMT

بیکاران تحصیلکرده و مشاغلی که متقاضی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۹۰۳۶

بیکاران تحصیلکرده و مشاغلی که متقاضی ندارد

جعفر میرزاملکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اغلب متقاضیان کار در شهرستان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند اما در حال حاضر کارگر ساده و نیروی فعال در خط تولید مورد تقاضا واحدهای تولیدی است اما جویندگان کار هیچ تمایلی در این خصوص ندارند.

وی ادامه داد: برخی افراد جویای کار نیز دارای تحصیلات دانشگاهی غیرمرتبط هستند که هیچ بازار کاری برایشان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره کار دماوند با تشریح آمار معرفی‌شدگان به واحدها و شرکت های تولیدی برای اشتغالزایی توضیح داد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۸۲ جوینده کار و کاریاب خصوصی به این نهاد مراجعه کردند که از این تعداد ۳۵۳ نفر به واحدها معرفی و ۹۰ نفر مشغول به کار شدند.
این مقام مسئول با اشاره به ۴۶ مورد بازرسی صورت گرفته در سطح شهرستان در خصوص منع به‌کارگیری اتباع بیگانه از ابتدای سال جاری تاکنون تصریح کرد: ۱۳۰ تبعه غیرمجاز که مشغول به فعالیت بودند شناسایی و ۴۶ برگ جریمه به مبلغ ۲۴۷ میلیون تومان صادر که از این میزان تاکنون ۵۵ میلیون تومان وصول شده است.

میرزاملکی در خصوص بیمه بیکاری نیز بیان کرد: در حال حاضر در سطح شهرستان ۳۸۴ نفر از بیمه بیکاری بهره‌مند هستند که از این تعداد ۹۴ نفر به مراکز فنی و حرفه ای و ۲ نفر نیز که فاقد سواد خواندن و نوشتن بودن به نهضت سواد آموزی معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون سه شرکت تعاونی به ثبت رسیده است، گفت: بررسی آخرین وضعیت فعالیت شرکت های تعاونی در سطح شهرستان یکی از سیاست های این نهاد در سال جاری است که تاکنون ۱۰ مورد بازرسی از شرکت های تعاونی فعال، نیمه فعال و راکد صورت گرفته و پس از انجام بازدید میدانی تعاونی های راکد به اداره ثبت شرکت ها معرفی خواهند شد.

میرزاملکی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، مشاغل خانگی و سامانه کارا که در سال گذشته پرداخت شد نیز توضیح داد: بیشترین مراجعه به این نهاد در بخش دریافت تسهیلات است اما در سال جاری هیچ بخشنامه ای در این خصوص ابلاغ نشده که امیدواریم با تحقق این امر تولید کنندگان سطح شهرستان را مورد حمایت قرار دهیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از فعالان مشاغل خانگی، هم اکنون نیازمند پرداخت تسهیلات هستند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره تعاونی برتر در سال جاری خاطر نشان کرد: تاکنون ۵۰ تعاونی به منظور شرکت در این جشنواره ثبت نام کردند که پس از بررسی فعالیت ها و اطلاعات ثبت شده، تعاونی های برتر انتخاب خواهند شد.

وی همچنین به بازدید از کارگاه های تولیدی در راستای رونق تولید و تحقق شعار سال اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون هشت تولیدی و کارخانه توسط اعضای ستاد کارگروه رونق تولید مورد بازدید قرار گرفته که عمده مشکلات این واحدها مربوط به زیرساخت ها و ادارات خدمات‌رسان از قبیل آب، برق و گاز و کمترین مشکل مربوط به مباحث مواد اولیه تولید بوده است.

شهرستان دماوند در شمال شرق استان تهران قرار دارد.

تهرام/۷۲۴۶/ ۱۰۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است

سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا گفت: طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسواران به صورت آزمایشی از سال گذشته در برخی از استان‌ها آغاز شد و بعد از اتمام طرح آزمایشی و برطرف شدن نواقص اکنون در سراسر کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و مازندران در حال اجرا است و در روز‌های آینده در ۳ استان باقی مانده اجرای می‌شود.

وی افزود: متقاضیان با داشتن شرایط لازم، موتورسیکلت به نام خود یا والدین و حداقل ۱۸ سال سن می‌توانند با مراجعه به سایت آموزش موتورسیکلت ایرانیان پس از ثبت نام در سامانه و پرداخت هزینه، برای مراحل آزمایش و آزمون نوبت دریافت کنند که تمامی امور به صورت غیر حضوری انجام‌می‌شود.

وی ادامه داد: در روز مراجعه به آموزشگاه، سلامت متقاضی توسط پزشک متخصص کنترل و سپس مهارت سنجی و گواهی مهارت صادر می‌شود سپس فرد اقدام به شرکت در آزمون نظری و عملی می‌کند و به محض قبولی، همان روز پرونده صدور گواهینامه تایید می‌شود.

وی بیان داشت: در ۴۸ ساعت گذشته ۲۹۴ هزار نفر به سایت مراجعه کرده‌اند و از این تعداد ۲۷۴ هزار نفر در مراحل مختلف فرایند ثبت نام هستند، همچنین ۲۱۹ هزار نفر گواهینامه دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه در تهران است، گفت: در طی چند روز اخیر ۱۰۵ هزار نفر در تهران برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت ثبت نام کرده‌اند.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • جمعیت خانه‌ندار‌ها
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است