Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از مازندران، اشکان مزدگیر، مدیر توسعه محصولات شرکت بن یاخته‌های رویان کشور، عصر دیروز، 15 تیرماه در نشست خبری توسعه محصولات شرکت بن‌یاخته‌های رویان کشور که در جهاد دانشگاهی شهرستان ساری برگزار شد، اظهار کرد: بانک خون بند ناف رویان از سال ۸۴ شروع به‌کار کرد و تاکنون بیش از 112 هزار نمونه خون از سراسر کشور جمع‌آوری و ذخیره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ۳۱ شهرستان کشور دفاتر فعال بانک خون داریم، افزود: دفتر بانک خون مازندران در ساری ساختمان جهاد‌دانشگاهی واقع است.

مدیر توسعه محصولات شرکت بن یاخته‌های رویان کشور تصریح کرد: 30 سالی است که در دنیا متوجه شدند این سلول‌های بنیادی توانایی درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری لاعلاج یا صعب‌العلاج چون سرطان خون، تالاسمی، کم‌خونی‌های مادرزادی، نقص ایمنی، اوتیسم، پارکینسون و بیماریهای که درمان دیگری ندارند، را دارند.

وی ادامه داد: توسعه بانک‌های خون بندناف یکی از اتفاقاتی است که اخیراً در حال انجام است، افزود: در حال حاضر دفتر نمایندگی برون‌مرزی در کشورهای عمان و اربیل عراق فعال است و قرار است در امارات، آذربایجان و عراق هم دفاتر راه‌اندازی شود.

مزدگیر با بیان اینکه، حدود ۴۰ نمونه در بانکهای خارج از کشور از خاورمیانه و اروپا جمع‌آوری شده است، افزود: این نمونه‌ها برای افرادی که از لحاظ ژنتیکی تطابق با صاحب نمونه داشته باشند می‌تواند برای بیمار استفاده شود و هر کسی که فامیلتر باشد شانس بیشتری برای استفاده از پیوند دارد.

ارائه مشاوره رایگان در بانک‌های خون بندناف جهاددانشگاهی مازندران
وی با بیان اینکه ذخیره هر نمونه خون بند ناف ۳۵ تا۴۰ هزار دلار از خروج ارز جلوگیری می‌کند، افزود: به تمام مادارن باردار توصیه می‌کنیم که از خدمات مشاورهای رایگان ذخیره سلول‌های بنیادی خون ناف که کاملاً رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای ندارد با مراجعه به بانک خون جهاد‌دانشگاهی استان مازندران بهره ببرند.

مدیر توسعه محصولات شرکت بن یاخته‌های رویان کشور گفت: نمونه‌ای بانک خون تا ۲۵ سال قابلیت نگهداری دارند و در دمای منهای ۱۹۶درجه فریز می‌شوند و خانواده‌ها می‌توانند آن را به عنوان بیمه بیولوژیک نگهداری کنند.

وی افزود: هزینه پایه هر بسته 3 میلیون تومان است و هر سال ۱۶۰هزار تومان برای نگهداری آن دریافت می‌شود که این هزینه در هر سال متغیر است و افزایش بسیار ناچیزی دارد.
مزدگیر گفت: مادران در ماه نهم بارداری بعد از هفته ۳۶ با مراجعه به دفتر بانک خون رویان در صورت تمایل می‌توانند بعد از انجام بررسی‌های پزشکی اگر امکان ذخیره‌سازی باشد، قراردادی منعقد میشود و همکاران ما در هنگام زایمان برای برداشت نمونه حضور پیدا می‌کنند.

مدیر توسعه محصولات شرکت بن یاخته‌های رویان کشور‌ گفت: جمعآوری این سلول‌های بنیادی از بندناف بدون هیچ درد و هیچ عارضه‌ای انجام شده و در واقع از یک زباله بیولوژیکی برای حیات بخشیدن استفاده می‌شود.

وی افزود: با توجه به تقاضای زیاد تسهیلات خوبی برای خانواده‌هایی که بخواهند در این بخش ذخیره‌سازی انجام دهند در نظر گرفته شده و برای برای کسانی که نیاز به این ذخیره‌سازی دارند و مشکل اقتصادی دارند سعی شده نهایت همکاری با آنها صورت گیرد.

مزدگیر اظهار کرد: سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان گنج ارزشمند بیولوژیکی است که کارایی بیشتری از پیوند مغز استخوان دارد و احتمال در پیوند در آن کمتر است و راحت و در دسترس است ولی پیوند مغز استخوان یک عمل دردناک و تهاجمی است.

مدیر توسعه محصولات شرکت بن یاخته‌های رویان کشور‌ گفت: در کشور بانک خون رویان عمومی و خصوصی داریم در حال حاضر توسعه بانک‌های عمومی خیلی به طور جدی مطرح نیست و خانواده‌ها با تقاضاهای شخصی خود می‌توانند این سلول‌ها را در بانک خصوصی ذخیره کنند، استان مازندران رتبه هفتم را در بخش ذخیره‌سازی این سلول‌های بنیادی در کشور دارد.

این مسئول بیان کرد: بیمه‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان خسارت وارده به منابع ذخیره سلول‌های بنیادی بند ناف خون رویان را پوشش می‌دهند و شرایط ذخیرهسازی جداسازی و نگهداری سلول‌های بنیادی بند خون رویان در بالاترین استانداردهای بانک‌های خون بندناف دنیا است.

مزدگیر گفت: هر نمونه‌ای که در کشور استفاده می‌کنیم طبق دانش فنی ذخیره‌سازی بومی انجام می‌شود به طوری که در سال‌های آینده قابلیت صادر کردن را داریم.

وی یادآور شد: از این سلول‌های ذخیره شده می‌توان در درمان پالپ دندان شیری سلول‌های بنیادی مزونشیمی نام دارد استفاده کرد که دانش فنی جداسازی و ذخیره‌سازی آن در پژوهشگاه رویان ایجاد شده و در سال‌های آینده قرار است به مردم هم ارائه شود.

مدیر توسعه بانک خون رویان در کشور کمک خیرین در افزایش ظرفیت مراکز سلولی در استان‌ها را لازم دانست و اظهار کرد: مرکز بانک خون کشور این آمادگی را دارد با کمک خیرین مازندران یک ظرفیت سلولی برای این استان راه‌اندازی کند.

ذخیره رایگان برای مبتلایان نیازمند دارای بیماری خاص
وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند مبتلا به بیماری خاص دارند در تولد فرزند دوم در صورت نداشتن توان مالی خدمات اخذ و نگهداری این سلول‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود و برای خانواده‌هایی که توان مالی کمی دارند شرایط تقسیط و پرداخت تسهیلات لحاظ می‌شود.

مزدگیر در پایان گفت: در مازندران از سال ۸۸ به بعد هر سال ۶۰۰ نمونه ذخیره میشود و تاکنون بیش از ۵ هزار نمونه ذخیره شد، کیفیت نمونه‌های جمع‌آوری شده در استان مازندران از متوسط نمونه کشوری بالاتر است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۹۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر ویژه باشگاه نساجی مازندران برای دیدار با پرسپولیس

ایسنا/مازندران مدیرکل ورزش وجوانان مازندران از شرایط ویژه و میزبانی مطلوب و بدون دغدغه درجریان بازی تیمهای نساجی و پرسپولیس تهران در هفته بیست و ششم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور خبر داد.

علی رجبی وندچالی امروز در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری مسابقه فوتبال نساجی مازندران و پرسپولیس تهران در محل اداره کل ورزش و جوانان مازندران که مدیران باشگاه نساجی نیز حضور داشتند، گفت: نساجی نماینده‌ی همه مردم مازندران در لیگ برتر فوتبال است و باید شأن و جایگاه تیم نساجی برای این میزبانی و بازی مهم نیز حفظ شود.

وی افزود: تمام ظرفیت‌ها را برای میزبانی شایسته این مسابقه بکار خواهیم گرفت اما نساجی نماینده همه مردم مازندران در لیگ برتر است و روزهای حساسی را در رقابت‌های آینده دارد.

مدیرکل ورزش وجوانان مازندران اضافه کرد: وظیفه داریم همدل و همصدا همه‌ی امکانات را برای کمک به تنها تیم مازندرانی در لیگ برتر فوتبال بکار گیریم.

رجبی ادامه داد: در هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال نیز قرار داریم و باید به گونه‌ای تدبیر و برنامه ریزی شود که هیچ مشکل و شائبه‌ای بابت میزبانی قائمشهر پیش نیاید.

در این نشست که «رحیم درزی خلردی» رئیس هیات فوتبال مازندران، «ایزد سیف الله پور» قائم مقام مدیرعامل نساجی، آذری رئیس اداره ورزش و جوانان قائمشهر و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با برگزاری این مسابقه حضور داشتند، مشکلات و نارسایی‌های احتمالی، پیشنهادات اعضا برای رفع موانع در جهت میزبانی مناسب شهرستان قائمشهر از این مسابقه مهم بررسی و تصمیم گیری شد.

تعیین تعداد هواداران پرسپولیس در ورزشگاه وطنی

همچنین تعداد حضور هواداران پرسپولیس برای دیدار با نساجی مشخص شد  که ۱۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در اختیار هواداران این تیم قرار خواهد گرفت.

در حالی که گفته می‌شد مدیران باشگاه نساجی قصد دارند تا ظرفیت بیشتری را به هواداران تیم پرسپولیس در این بازی اختصاص دهند اما این موضوع صحت ندارد و مطابق قانون ۱۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه شهید وطنی در اختیار پرسپولیسی‌ها قرار خواهد گرفت.

به این ترتیب حدود ۶۰۰ هوادار پرسپولیسی می‌توانند با خرید بلیت، بازی تیم خود را برابر نساجی از نزدیک تماشا کنند.

قرار است بلیت فروشی اینترنتی این دیدار از فردا یکشنبه ۱۶ اردیبشهت آغاز شود.

تیم نساجی مازندران در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برترفوتبال باشگاه های کشور از ساعت ۱۸:۱۵ روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر میزبان تیم رده دومی پرسپولیس تهران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سامانه «پنجره» برای نظارت بر اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان راه‌اندازی شد
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • تدابیر ویژه باشگاه نساجی مازندران برای دیدار با پرسپولیس
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد