Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر ازبکستان با همتای روس خود در روز ۱۰ ژوئیه و در مسکو دیدار خواهد کرد. ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ترند، بخش مطبوعاتی دولت روسیه اعلام کرد که عبدالله آریپوف نخست وزیر ازبکستان در تاریخ 10 ژوئیه با سفر به مسکو با دیمیتری مدودوف نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیران ازبکستان و روسیه مسائل مربوط به تجارت، سرمایه گذاری، همکاری های فرهنگی و بشردوستانه را مورد بحث قرار خواهند داد.

بر اساس این گزارش، عبدالله آریپوف همراه با ماکسیم آکیموف معاون نخست وزیر روسیه از مرکز مدیریت منطقه ای مسکو، اداره خدمات مالیاتی فدرال و نیز دفتر هلدینگ روسی Mail.ru دیدار خواهد کرد.

نخست وزیر ازبکستان و معاون نخست وزیر روسیه قرار است غرفه ازبکستان در نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد ملی مسکو را افتتاح کنند.

اخیرا دیمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه سفری به ازبکستان داشت.

مدودوف در این سفر با شوکت میرضیائف رئیس جمهور ازبکستان دیدار کرد. نخست وزیر روسیه هم چنین در نشست کمیسیون بین دولتی روسیه و ازبکستان نیز شرکت کرد. در این نشست طیف وسیعی از موضوعات مهم در مورد همکاری های دوجانبه در زمینه تجارت، اقتصادی، سرمایه گذاری، علمی، آموزشی، فرهنگی و انسانی مورد بحث قرار گرفت. در این دیدار همچنین در مورد اجرای پروژه های مشترک در بخش انرژی، صنعت، حمل و نقل، فناوری های پیشرفته و کشاورزی بحث و تبادل نظر صورت گرفت. در پایان این نشست، مجموعه ای از توافقات بزرگ دوجانبه میان طرفین امضا شد.

هم اکنون روسیه یکی از بزرگ ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان می باشد. در حال حاضر در ازبکستان بیش از 961 واحد شرکت مشترک از جمله 810 شرکت مشترک و 151 شرکت با صددرصد سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران روسیه فعالیت می‌کنند.

در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است. در روسیه نیز بیش از 560 شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران ازبکی در زمینه های مختلف فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در 10 ماه سال 2018 میلادی در سطح 3 میلیارد و 500 میلیون دلار قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال 2017 میلادی 26.3 درصد بیشتر می باشد

با روی کار آمدن شوکت میرضیایف در ازبکستان و اتخاذ رویکرد جدید در سیاست خارجی این کشور، روابط مسکو و تاشکند نیز بهبود یافته است. در این زمینه به ویژه توسعه قابل توجه روابط تاشکند و واشنگتن و حضور ایالات متحده در صدر سرمایه‌گذاران خارجی این کشور، باعث شده تا روس‌ها انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری در ازبکستان پیدا کنند.

توضیحات ایمان کریموا درباره عدم بازگشت دارایی‌های مادرش از سوئیس به ازبکستانبلندترین آسمان خراش آسیای مرکزی در ازبکستان ساخته می شودآمادگی ازبکستان برای بازگشت دومین گروه از شهروندان از سوریهآخرین وضعیت گلناره کریم اوا دختر رئیس‌جمهور سابق ازبکستان

 

انتهای پیام /

R7650/P/S8,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط آسیای میانه اخبار "روسیه" ازبکستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیای میانه اخبار روسیه ازبکستان آسیای میانه اخبار روسیه ازبکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه

وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری صبح امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ میزبان کنستانتین کورسیک رییس کانون فدرال سردفتران روسیه و هیت همراه بود.

وزیر دادگستری در این دیدار اظهار داشت: سطح روابط حقوقی و قضایی ایران و روسیه در سال‌های اخیر رشد قابل قبولی داشته که در این زمینه موافقتنامه‌های حقوقی و قضایی متعددی نیز بین دو کشور امضا و اجرایی شده است.

رحیمی با اشاره به سفر وزیر دادگستری روسیه به کشورمان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در این سفر نشست‌ها و جلسات تخصصی بین نمایندگان دو کشور انجام شد که ماحصل آن توسعه و ارتقای سطح روابط حقوقی و قضایی دو کشور است، برگزاری اجلاس حقوقی بزرگ سنت پترزبورگ در روسیه نیز اتفاق بزرگی بود که منجر به تفاهمات و همگرایی بیشتر دو کشور شده است.

وی با تاکید بر لزوم اشتراک‌گذاری تجارب دو کشور در حوزه حقوقی و قضایی اظهار داشت: ایران و روسیه در خصوص مسایل بین‌المللی از جمله موضوع ترورسیم و تحریم‌های ظالمانه آمریکا مواضع مشترک و سازنده‌ای اتخاذ کرده‌اند، همچنین در خصوص جنایات رژیم جعلی اسراییل در غزه و کشتار و زنان و کوکان نیز دو کشور موضع شفاف و مشترکی دارند.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با کنستانتین کورسیک اظهار داشت: در ایران مردم این امکان را دارند که در خصوص اموال غیرمنقول اقدام به معاملات غیررسمی و سنتی نمایند که این موضوع ضمن ایجاد مشکلات متعدد، سبب افزایش ورودی پرونده‌های قضایی و شکایت در محاکم شده، از این رو پیگیر تصویب قانونی هستیم تا همه معاملات اموال غیرمنقول نیز به صورت رسمی ثبت شوند زیرا هرچه تعاملات حقوقی مردم به صورت رسمی ثبت شود، اطمینان خاطر و امنیت بیشتری را برای جامعه و مردم به ارمغان می‌آورد.

کنستانتین کورسیک رییس کانون فدرال سردفتران روسیه نیز در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خشنودی از دیدارهای انجام شده با مقامات حقوقی و قضایی کشورمان، سطح مناسبات حقوقی و قضایی دو کشور را دارای اهمیت برشمرد و گفت: در دیدار با مقامات سازمان ثبت اسناد و املاک ایران، راه‌های ارتقای تعاملات را بررسی کردیم، با توجه به اینکه تعداد زیادی از اتباع ایرانی در روسیه فعالیت دارند، تلاش داریم ضمن هماهنگی با مقامات سازمان ثبت اسناد و املاک ایران، با ارایه خدمات مناسب بستر فعالیت و آسایش شهروندان دو کشور را فراهم آوریم.

وی همچنین بر اهتمام کشورش در استفاده از تکنولوژی روز دنیا در حوزه ثبت اسناد و املاک خبر داد و اظهار امیدواری کرد از تجارب و برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوقی قضایی بخصوص ثبت اسناد و املاک بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان