Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۲ بیمارستان در مشهد مجوز جذب گردشگر سلامت را دریافت کرده و اکنون ارائه خدمت می کنند.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر اسماعیل خیامی صبح امروز  در محل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیمارستانهایی که تمایل به جذب گردشگر داشته باشند باید بخش بین المللی بیمارستان را ایجاد کنند و از میان کل بیمارستانها ۱۲ بیمارستان مجوز لازم را دریافت کرده اند و بیمارستانهای قائم (عج)، امام رضا (ع)، طالقانی، اکبر، مهر، پاستور، سینا، آریا، رضوی، جواد الائمه (ع)، صاحب الزمان (عج)، بیمارستانهایی هستند که مجوز جذب گردشگر سلامت دارند و اکنون خدمات ارائه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال ۹۷ از ۵۶ ملیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرش بیمار داشت که بیشترین بیمار توریسم سلامت از کشورهای افغانستان، عراق وترکمنستان پذیرش شدند و همچنین سال گذشته در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه ۱۳ هزار و ۳۱۴ نفر خدمات بستری گرفتند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سال گذشته علاوه بر بیمارستانها، در مراکز جراحی محدود ۶ هزار و ۵۹۸ نفر گردشگر سلامت خدمات دریافت کردند؛ البته ممکن است این عدد بالاتر باشد ولی در مجموع بیمارستان ها و مراکز جراحی به حدود ۱۹ هزار و ۹۰۰ نفر بیمار خارجی سرویس دهی کردند.

وی گفت: تعداد زیادی از بیماران خارجی از مراکز سرپایی مثل آزمایشگاه، رادیولوژی، توان بخشی، مطب ها خدمات دریافت کردند که در مجموع در این مراکز به ۱۵۰ هزار نفر گردشگر خارجی در مشهد خدمات درمانی ارائه شده است.

خیامی گفت: از اواخر سال گذشته به جز بیمارستان ها، مراکز جراحی محدود نیز مکلف شدند که باید مجوز جذب گردشگر سلامت داشته باشند و در این راستا دو مرکز جراحی محدود حضرت معصومه (س) و گوهر سان این مجوز را دریافت کردند و چند مرکز دیگر نیز در حال دریافت مجوز هستند.

وی بیان کرد: هر چه روی صنعت گردشگری سلامت تلاش شود منفعت عمومی و تولید اشتغال نیز به همان نسبت افزایش دارد و برخورد خوب با گردشگران سلامت نه تنها باعث رشد ارزشهای اخلاقی در جامعه می شود بلکه باعث جذب بیشتر گردشگران خارجی می شود.

منبع: مهر انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گردشگری سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ فعالیت خود را به صورت رسمی و با هدف گسترش فعالیت‌های سلامت‌محور در حوزه بین‌الملل آغاز کرد و پس از شکل‌گیری این معاونت و با همکاری معاونت‌های آموزش، پژوهش و توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد زمینه رشد و توسعه این دانشگاه در حوزه بین‌الملل فراهم شد.

دکتر شاپور بدیعی افزود: در سال ۱۴۰۲ فعالیت‌ها و اقدامات بسیارخوبی در حوزه بین‌الملل صورت پذیرفت و با ۲ سفری که به کشور‌های عراق و ترکمنستان داشتیم زمینه جذب و حضور بیش از پیش دانشجویان و گردشگران سلامت این کشور‌ها در مشهد فراهم شد.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه‌های علمی و دانشجویی تعامل بسیارخوبی با کشور آلمان و در موضوع نوروساینس داشته و داریم و تداوم این همکاری‌ها فی ما بین را در سال ۱۴۰۳ هم خواهیم داشت.

دکتر بدیعی با بیان اینکه در حوزه گردشگری سلامت از جایگاه و وضعیت به مراتب بهتری به نسبت سال‌های قبل برخوردار هستیم و می‌بینیم که مشهد به واسطه وجود بارگاه منور رضوی انتخاب نخست بسیاری از بیماران غیرایرانی جهت درمان در ایران بوده و هست، خاطرنشان کرد: خدمات بسیارخوبی در حوزه‌های سرپایی و بستری به بیماران غیرایرانی در مراکز درمانی دارای مجوز IPD ارائه شد و در سال گذشته و با همکاری استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد، کمیته گردشگری استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستمی و گردشگری خراسان رضوی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد، دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال شرق کشور و دیگر مجموعه‌های شهری و استانی شاهد رشد خوبی در بحث حضور گردشگر سلامت در مشهد بودیم و رتبه اول کشور را در این حوزه کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جذب دانشجوی غیرایرانی در کنار پذیرشی که به میزان سال‌های قبل بود، ثبت نام و جذب متمرکز ۵۰ دانشجوی عراقی را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم، تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری معاونت‌های آموزشی و فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه که بهترین کلاس‌ها و خوابگاه‌ها را با امکانات کامل در اختیار آنها قرار دادند زمینه جذب بیش از پیش این گروه از دانشجویان فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد