Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراهانی با اشاره به ظرفیت های شورایاری ها در بهبود کیفیت زندگی شهروندان گفت: از رییس محترم شورای شهر تقاضا می کنم تا گزارش از محلات کمتر توسعه یافته را در دستور صحن علنی شورا قرار دهد.

 

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، «مجید فراهانی» در جلسه امروز شورا و در نطق پیش از دستور به نقش شورایاری ها و اهمیت آن در بهبود کیفیت مدیریت خدمات شهری اشاره کرد و گفت: از همه اقشار و شهروندان برای مشارکت در انتخابات شورایاری ها دعوت می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در ادامه با گرامیداشت آغاز دهه کرامت گفت: تهران جهان شهری ایرانی اسلامی هشت میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد که بیست و چهارمین شهر پر جمعیت جهان محسوب می شود.

 

وی با اشاره به وسعت جغرافیایی تهران گفت: تهران با برخورداری 10.8 درصد جمعیت سهمی معادل 21 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را دارد که بیش از 50 درصد درآمدهای مالیاتی و 55 درصد سپرده های بانکی از شهر و استان تهران تامین می شود.

 

فراهانی خاطرنشان کرد: ویژگی های جمعیتی و اقتصادی تهران باعث شده است تا مجموعه ای از سرمایه ها، استعدادها و ظرفیت های انسانی قابل توجه ای در تهران ایجاد شود.

 

وی تصریح کرد: استقرار حکمروایی شهری در این شهر بدون مشارکت و حضور شهروندان در تصمیم گیری های محلی و منطقه ای در کنار اعضای شورای شهر امکان پذیر نخواهد بود.

 

فراهانی با اشاره به نقش شورایاری محلات گفت: شورایاری ها نهادی انتخابی، مدنی و محلی هستند که با اتکا بر قانون اساسی تشکیل شده اند.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت مدیریت شهری، شوراهای شهر و روستا و ارکان تشکیل دهنده آنها، خاطرنشان کرد: شورای محلات هنگامی می تواند نقش خود را آنچنان که در قانون اساسی یا منشور جهانی حق به شهر ایفا کند که از مشروعیت و پذیرش توسط ساکنان محله، شورای شهر و مدیریت شهری برخوردار باشد.

 

فراهانی افزایش مشارکت در انتخابات شورایاری ها و انتخاب افراد شایسته و موثر با رای بالا را مهم عنوان کرد و گفت: حضور پرشور همه شهروندان در مراحل مختلف انتخابات شورایاری ها می تواند در بهبود کیفیت زندگی همه شهروندان موثر باشد.

 

فراهانی با بیان اینکه تهران از کوچه هایش شروع می شود، کوچه هایی که تبلور زندگی، امید و مشارکت هستند، تصریح کرد: اگر شهروندان ما مطالبه مشارکت زنان در اداره امور شهر را دارند و یا به دنبال دسترس پذیری شهر برای معلولان هستند و اگر هزاران مطالبه به حق دیگر دارند، نمی توانند از مشارکت در اداره محله خود غفلت کنند.

 

وی ادامه داد: مشارکت مردم یعنی واگذاری امور به مردم و آنچه را که با رویکردهای تصدی گرانه انجام و اداره آن طی این سال ها از مردم سلب شده و اکنون گران، بی کیفیت و ناکارآمد توسط شهرداری به شهروندان ارایه می شود را به مردم بازگردانیم.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید بخش قابل توجه ای از تصدی هایی که شهرداری بر عهده دارد به خود مردم واگذار کنیم تا هم شهرداری از اجرای امور تصدی گرایانه آزاد شود و به اداره مطلوب شهر بپردازد و هم شورا زمینه های بیشتری برای مشارکت مردم در عرصه های مختلف اداره شهر فراهم کند.

 

فراهانی با بیان اینکه مردم می خواهند مشکلات شان حل و فصل شود، تصریح کرد: شرایط مطلوب تر برای زندگی یکی از خواسته های به حق شهروندان است و ما در برابر زندگی شهروندان تهرانی چه آنها که با ما رأی دادند و چه آنها که ما را انتخاب نکرده اند، مسئول و متعهد هستیم.

 

وی با بیان اینکه تاکنون شورای پنجم خود را از نعمت ارایه گزارش شورایاران در جلسه علنی محروم کرده است، گفت: به عنوان نماینده مردم و در مسیر حق ادای شهر و بهره گیری از ظرفیت شورایاران از رییس محترم شورا تقاضا می کنم تا ارایه گزارش شورایاران محلات کمتر توسعه یافته شهر تهران را در دستور کار جلسات شورا قرار دهند.

 

فراهانی گفت: با ارایه گزارش شورایاران، شورا می تواند از فرصت هم اندیشی با شورایاران برخوردار شود و هم می تواند رویکرد مسئله محور در محلات کمتر توسعه یافته و محروم شهر را بشنود.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي جشن های دهه کرامت بیرجند غنی سازی اوقات فراغت انقلاب اسلامی جنوب کرمان اصفهان مجید فراهانی شهرداری تهران شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری

استاندار لرستان رسانه‌های این استان را به ایجاد وحدت و افزایش امنیت سرمایه‌گذاری دعوت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، شامگاه چهارشنبه، در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای بر بلندای حضور، اظهار داشت: ایجاد وحدت یکی از مؤلفه‌های توسعه در لرستان است.

وی با درخواست از رسانه‌های لرستان برای دعوت مردم و شخصیت‌های سیاسی به وحدت، اضافه کرد: تقویت وحدت در این استان باید رویکرد خبرنگاران باشد.

رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان

استاندار لرستان تأکید کرد: سرمایه‌گذاران در صورت وجود وحدت به سرمایه‌گذاری در این استان ترغیب می‌شوند و امنیت سرمایه‌گذاری در لرستان نیز افزایش می‌یابد.

شفقت با بیان اینکه ایجاد وحدت برای افزایش نظارت‌ها مؤثر است، خاطرنشان کرد: نظارت برخلاف تفرقه‌افکنی است و برای رشد و تعالی اثرگذار است.

وی بیان کرد: رویکرد نظارتی بر مبنای هدایت، راهبری، کمک و مشاوره است و اصحاب رسانه می‌توانند مردم را به مشارکت برای ایجاد دعوت کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه مهربانی مردم این استان مشقت را برای «شفقت» آسان می‌کند، اعلام کرد: من به مهربانی مردم اطمینان دارم و مأموریت ما پیشرفت و توسعه همه‌جانبه در لرستان است.

شفقت با اشاره به تصویب روز لرستان در اول خرداد ماه، گفت: روز عملیات حاج عمران و 300 شهید این عملیات به‌نام این روز تصویب شده‌ است.

وی دربارۀ مطالبات رسانه‌ها برای اجرای قانون م.‌الف، اضافه کرد: این موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان مطرح می‌شود تا خبرنگاران از مزایای آگهی‌های دولتی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟