Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سلیمی با تاکید بر حفظ رویکرد مردمی جشن های دهه کرامت گفت: برنامه ها و جشن های دهه کرامت باید با محوریت مساجد انجام شود.

حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد الزامات حفظ رویکرد مردمی جشن های دهه کرامت گفت: در گذشته متولی این امور مردم بودند و مردم نیز نشان دادند که به خوبی از عهده این امور برمی آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولتی کردن برخی از امور نشان داده است که توفیقی به همراه نخواهدداشت.

 

عضو فراکسیون روحانیت  مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانگونه که در قبل اینگونه امور در دست مردم بود و خودشان مدیریت و برنامه ریزی می کردند و هزینه ها را تامین می کردند همانند مراسم دهه عاشورا که برگزاری همه مراسم ها در دست مردم است اگر  برگزاری جشن های دهه کرامت نیزبه مردم سپرده شود قطعا بهتر و ایده آل تر است.

 

وی بیان کرد: اگر دولت به اینگونه برنامه ها ورود پیدا کند نه توان آن را دارد و نه از نظر مالی قدرت داردو نه می تواند به خوبی مدیریت کند بنابراین باید در اینگونه امور کار را رها کرد ،دخالت دولت در امور مذهبی درست نیست و در واقع دولت باید در اینگونه امور فقط سیاست گذاری کندو اجرا را به مردم بسپارد.

 

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در مورد برندسازی برنامه های دهه کرامت همانند محرم و صفر، تاکید کرد: محرم و صفر را مردم مدیریت می کنند، مداح دعوت می کنند، اطعام می کنند، مساجد، تکایا و حسینیه ها را آماده می کنند و قطعا اگر جشن های دهه کرامت نیزبه مردم سپرده شود مردم خودشان می دانند که چکار کنند و همین خودش به برندسازی جشن های این دهه کمک می کند.

 

وی در مورد مسجد محور کردن جشن های دهه کرامت و تاثیر آن بر جذب مردم به مساجد و تقویت فرهنگ رضوی گفت: مساجد محور و پایگاه اصلی توسعه معارف دینی هستند. قطعا وقتی ما کار را از دست مساجد خارج می کنیم با مشکلات دیگری از نظر فرهنگی مواجهه می شویم و دچار آسیب دیدگی های جدی در این بخش می شویم.

 

حجت الاسلام سلیمی با تاکید بر تقویت مساجد خاطر نشان کرد: باید در امور مذهبی کار به متولیان اصلی آن یعنی مردم با محوریت مسجد سپرده شود. اینکه ما می گوییم کار با محوریت مساجد انجام شود به معنای حبس کار در مساجد نیست. در دوره پیامبر (ص) همه چیز از مسجد نشات می گرفت یعنی روح مسجد درسایر امور جاری و ساری بود امروز هم باید همین کار را انجام دهیم ممکن است در دهه کرامت برخی از سازمان های دیگری به میدان بیایند اما باید همه این سازمان ها و نهادها کارها و برنامه هایشان را با محوریت مسجد انجام دهند./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي جشن های دهه کرامت بیرجند غنی سازی اوقات فراغت انقلاب اسلامی جنوب کرمان اصفهان برنامه دهه کرامت سلیمی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «سیدعلی مهاجر» در جلسه کمیسیون اقوام، فرق و مذاهب که با محوریت مراسم بزرگداشت 291 امین سالروز تولد «مختومقلی فراغی» شاعر و عارف نامدار ایرانی ترکمن برگزار شد، اظهار کرد: مراسمات بزرگداشت این عارف و شاعر شهیر ایرانی باید با محوریت وحدت و تقریب برنامه‌ ریزی و به خوبی اجرا شود.
 
به گفته وی؛ بهره‌ گیری از آموزه‌های دینی در همگرایی اقوام اهمیت بسیاری دارد، از نظرات و دیدگاه‌های علما و روحانیون به ویژه اهل سنت در مراسمات استفاده و بهره‌ برداری شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان پرهیز از سلیقه ‌گرایی را ضروری دانست و گفت: با مدیریت و دوری از افراط و تفریط باید در راستای توسعه فرهنگ غنی اقوام ایرانی اسلامی گام برداشت.
 
وی افزود: لازم است در طراحی برنامه‌ ریزی مراسمات به آداب و رسوم برادران اهل سنت نیز توجه شود تا بستری برای سوءاستفاده معاندان و دشمنان برای ایجاد تفرقه قرار نگیرد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد