Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جمعی از فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، درنامه‌ای به رئیس قوه قضائیه، مشکلات خود را در روال رسیدگی و صدور احکام پرونده‎هایشان در دیوان عدالت اداری مطرح کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، در بخشی از این نامه خطاب به حجت السلام والمسلمین رئیسی با یاداوری این نکته که در طی 80 سال‎ گذشته همواره بخشی از نیرو‌های تربیت شده در دانشگاه نفت با توجه به ضوابط مستقر در بدنه وزارت نفت و شرکت‎های تابعه آن جذب می‎شدند آمده است: ما نیز با علم به این مزیت تاریخی و همچنین مفاد دفترچه کنکور سراسری (که تا سال 1394 در دفترچه کنکور سراسری قید گردیده بود) و مطالب مندرج در تارنمای دانشگاه و وزارت نفت در زمان انتخاب رشته تحصیلی، ضمن گذشتن از مزیت تحصیل در رشته‎های برتر سایر دانشگاه ممتاز کشور، اقدام به انتخاب رشته‎هایی کاملاً تخصصی و تحصیل در مناطق محروم کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به امید آنکه پس از پایان موفقیت آمیز تحصیلات به عنوان نخبه‎های گروه الف و بر اساس قوانین آن روز و تعهدنامه محضری فی ما بین ما و شرکت ملی نفت ایران (وزارت نفت) جذب و بکارگیری شویم. این روال جذب که مستندات چگونگی مراحل اجرای آن در منابع مختلف موجود است به قوت خویش ادامه داشت تا اینکه در مورخ 19/3/1394 طی بخشنامه‎ای تحت عنوان «شیوه‏ نامه الحاقی به ضوابط اجرای بودجه سال 1394» از سوی وزیر نفت، کلیه انواع جذب نیرو در وزارت نفت و شرکت‎های تابعه متوقف شد؛ و برخلاف اصول بدیهی، با عطف به ما سبق کردن این بخشنامه در خصوص کسانی که سال‎ها قبل و حتی قبل از وزارت وزیر فعلی با مجموعه وزارت نفت تعهدات دوجانبه مبنی بر جذب امضا کرده بودند، از بکارگیری ایشان جلوگیری به عمل آمد و متأسفانه در طول قریب به 4 سال گذشته، دانشجویان نخبه گروه الف ضمن پیگیری‎های خود از طریق تمامی مراجع ذیصلاح و به رغم درک بالا از شرایط موجود کشور، موفق به کسب حصول نتیجه مطلوب که همانا احقاق حقوق مسلم و از دست رفته این قشر جوان مؤمن و انقلابی است نشد.
این دانشجویان در ادامه نامه خود با اشاره به طرح دعوی در دیوان عدالت اداری او روال انجام شده و حکم دیوان به نفع فارغ التحصیلان در مرداد 1396 و البته بی توجهی وزارت نفت به این حکم آورده اند: پس از ارجاع پرونده‎های شکایت به مرحله تجدیدنظر، در مورخ 27 فروردین 97 و باوجود وعده مسئولین دیوان مبنی بر صدور رای با کیفیتی مشابه به رأی پیشین، به ناگاه روال صدور آرا متوقف و روالی خارج از روال معمول برای بررسی پرونده‎ها به جریان می‎افتد. روالی که در خوشبینانه‎ترین حالت می‎توان آنرا پرابهام، غیر شفاف و پر از رفتار‌ها و تحرکات غیرمتعارف دانست، که در نهایت و در کمال تعجب در جایی که مستندات یکسانی از سوی طرفین ارائه گردیده شده بود، با تغییر قاضی شعبه مذکور، احکام صادره به نفع وزارت نفت تغییر کرد.
فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، در پایان، با درخواست از رئیس قوه قضاییه برای برگزاری یک ملاقات حضوری، ورود وی به پرونده و کمک به حل این معضل را خواستار شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نامه فارغ التحصیلان صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

کد خبر 6093769

دیگر خبرها

  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است
  • برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است