Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ در این نشست خبری که همزمان با پایان مهلت ۶۰ روزه ایران به اروپا برای اجرای تعهدات برجامی در مجموعه ریاست جمهوری برگزار می‌شود، علی ربیعی سخنگوی دولت به همراه مهدی کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی و عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه، به تشریح جدیدترین تصمیمات جمهوری اسلامی در قبال این توافق می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کمالوندی امروز یکشنبه در نشست خبری پس از پایان مهلت ۶۰ روزه ایران به اروپایی‌ها گفت: امروز از مرز ۳.۶۷ درصد اورانیوم غنی شده عبور کردیم و مبنای غلظت بر اساس نیاز ما خواهد بود.   عراقچی در این نشست اظهار داشت: امروز نامه‌ای را آقای ظریف به خانم موگرینی می‌نویسند و این نامه تهیه شده و موارد را به طور جزئی بیان می‌کنیم.

روند کاهش تعهدات در راستای حفظ برجام است نه از بین بردن آن

عراقچی گفت: روند کاهش تعهدات در راستای حفظ برجام است نه از بین بردن آن. ممکن است به خاتمه حضور ما در برجام منجر شود، اما در این مقطع ۶۰ روزه به شکلی فرصت‌هاست که می‌تواند طرف‌های مقابل از آن استفاده کنند.

وی افزود: معتقدیم برجام سند معتبر و مهمی است و خواهان ادامه آن هستیم، اما خواسته‌های ما از این سند هم باید محقق شود و، چون این اتفاق نیفتاده ما در تعهدات مان تجدید نظر می‌کنیم.

اقدامات ایران نقض برجام نیست

عراقچی تاکید کرد: حرکت ما داخل برجام و مشروع است و این اقدامات از نظر ما نقض برجام نیست. همزمان ما هم شکایات خود را از آمریکا و اروپایی‌ها ارائه می‌دهیم. آن‌ها هم در اجرای تعهداتشان کوتاهی کردند و باید پاسخگو باشند.

تماس روحانی و مکرون سازنده بود

وی درباره تماس شب گذشته رئیس جمهور با مکرون، رییس‌جمهور فرانسه گفت: تماس روحانی و مکرون سازنده بود و مشهود است که تمایل برای پیدا کردن یک راه حل وجود دارد البته به خاطر سیاست فشار حداکثری آمریکا کار آسانی نیست. باید زمینه‌های ایجاد دور جدیدی از گفتگو‌ها ایجا شود تا به راه حلی برسیم. در کمیسیون مشترک برجام بحث‌های خوبی داشتیم و قرار است نشست وزیران برگزار شود، اما مهم است راه‌هایی پیدا شود تا خواسته‌های ایران محقق شود.

اگر اینستکس پاسخ خواسته ما را داده بود امروز در گام دوم نبودیم

معاون ظریف درباره انتطار ایران از اینستکس گفت: اگر اروپایی‌ها از طریق اینستکس پاسخ خواسته ما را داده بودند امروز در گام دوم نبودیم. اینستکس به عنوان پایه‌ای برای تبادلات تجاری بین دو طرف خوب است، اما خیلی طولانی شده و ساز و کار درآمدی ندارد مگر اینکه اعتباراتی را به این کانال اختصاص دهند. اینستکس عملیاتی شده و طرف ایرانی هم مشغول است و دو نهاد با هم در ارتباط هستند و یکی دو مورد کوچک هم انجام شده، اما تا وقتی اعتبار لازم و کافی برای آن تامین نشود، مفید نیست.

وی افزود: کشور‌های بیشتری قرار است به این ساز و کار بپیوندند.


اگر رفت و آمد‌ها به نتیجه نرسد پس از ۶۰ روز گام سوم را آغاز می‌کنیم

عراقچی گفت: اینکه طرف‌های اروپایی تلاش می‌کنند خوب است و امیدواریم راه حل‌هایی پیدا شود و این روند واقع بینانه است، از این رو رفت و آمد‌ها بین ما جریان دارد و انشاءالله به نتایجی برسیم در غیر این صورت بعد از ۶۰ روز گام سوم را هم برمی‌داریم.


اگر کشور‌های باقی مانده در برجام روند باز طراحی اراک را اصلاح نکنند برمی‌گردیم به راکتور قبلی

وی درباره باز طراحی راکتور اراک گفت: بحث اراک متفاوت است، اما اگر کشور‌های باقی مانده در برجام روند باز طراحی را اصلاح نکنند برمی‌گردیم به راکتور قبلی، اما در دو ماه گذشته پیشرفت‌های خوبی انجام شده و جلسات کاری متعدد داشتند و برخی قرارداد‌ها امضا و برخی در حال انجام است از این رو کما کان رصد می‌کنیم روند پیشرفت امور در اراک را و اگر به جدول زمانی مطلوب ما برگردد ادامه می‌دهیم و الان، چون خوب بوده به این روند زمان می‌دهیم.

دیروز سفیر انگلیس برای بار دوم در مورد نفتکش به وزارت خارجه آمد

عراقچی درباره نفتکش حامل نفت ایران اظهار کرد: این نفتکش حامل نفت ایران بوده و یک سوپر تانکر بوده و، چون ظرفیتش بالا بوده از جبل الطارق رفته و برخلاف ادعای انگلیس مقصد سوریه نبوده و از آبراه بین المللی عبور می‌کرده و هیچ قانونی اجازه نمی‌دهد که دولت انگلیس آن را متوقف کند و خواستار آزادی آن هستیم. در تماس مستمر با دولت انگلیس هستیم دیروز مجدد سفیر انگلیس به وزارت خارجه آمد و پیگیری حقوقی هم داریم. برای استیفای حقوق مان از همه امکانات استفاده می‌کنیم.

این خبر در حال تکمیل است.. منبع: ایرنا برچسب ها: رویداد24 ، علی ربیعی ، مهدی کمالوندی ، برجام ، اتحادیه اروپا ، عباس عراقچی ، وزارت خارجه ، اورانیوم غنی شده ، سخنگوی دولت سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 علی ربیعی برجام اتحادیه اروپا عباس عراقچی وزارت خارجه اورانیوم غنی شده سخنگوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست‌ودومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز

بیست و دومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران درحالی از ساعت 12 امروز سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه برگزارمی‌ شود که طی 21 جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران 2,9 تن شمش مورد معامله قرار گرفته است.

کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد

 

زمان جلسه حراج از ساعت 12 تا 16 است و وجه‌الضمان مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (3،500،000،000 ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌توانست تا ساعت 24 روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال 1403 مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.

طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • امروز کسی قدرت پاسخ به ایران را ندارد
  • آغاز بیست‌ودومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • حماس: اگر اسرائیل خواسته‌ها را برآورده نکند، آتش‌بسی نخواهد بود
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • نتیجه بررسی ادامه روند پرداخت طرح فجرانه به زودی اعلام می شود
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است