Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور فرماندار کاشمر در امور زنان و خانواده گفت: افسردگی یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی کاشمر است.
فهیمه رئیس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، عنوان کرد: افسردگی موجب اعتیاد به مواد مخدر، سرقت و دیگر آسیب‌های اجتماعی می‎شود.

وی در خصوص وضعیت افسردگی در میان زنان بیان کرد: متاسفانه افسردگی در  سنین 18 تا 30 سال بانوان بیشتر شده و بسیاری از جوانان علائم افسردگی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشاور فرماندار کاشمر در امور زنان و خانواده اظهار کرد: اکثر دختران جوانان به دلیل تپش قلبی که دارند قرص مصرف می‎کنند به خصوص در روستاها برخی زنان دچار افسردگی شدید هستند.

وی بیان کرد: زنان در روستاها از هرگونه برنامه‎های شاد محروم هستند که باید در این خصوص برنامه‎های فرهنگی شادی را اجرا نمود.

رئیس‌زاده افزود: در حال حاضر 65 تا 70 درصد دختران جوان کاشمری دچار افسردگی هستند و هیچ گونه انگیزه‎ای ندارند و نسبت به بسیاری مسائل بی‎تفاوت شده‌اند.

وی گفت: در روستاها به دلیل اینکه زندگی بسیاری از بانوان به شهرنشینی تبدیل شده و برخلاف گذشته بافت خانه‎ها تغییر کرده و اغلب وقت خود را در فضاهای مجازی می‎گذرانند و هنری ندارند افسردگی رو به افزایش است.

مشاور فرماندار کاشمر در امور زنان و خانواده اظهار کرد: اکنون به گونه‌ای شده برای روستاهایی که زمانی مهد قالی‎بافی بودند حالا باید برای آموزش قالی‌بافی و یا فرت‌بافی مربی از شهر برایشان ببریم و این بسیار جای تاسف دارد.

مخالفت با برنامه‎های شاد برای زنان

وی ادامه داد: متاسفانه اغلب برنامه‎های شاد در این شهر کنسل می‎شود و با برگزاری آن‌ها مخالفت می‌گردد به طوری که حتی اعلام کردند بانوان نباید در بلوار سید مرتضی که از آن به عنوان بلوار سلامت نام برده می‌شود، ورزش و یا دوچرخه‌سواری کنند.

رئیس‎زاده افزود: هرچند گفته می‌شود از برنامه‌های فرهنگی بانوان حمایت می‌شود و در برگزاری آن مشکلی نیست اما هر وقت خواستیم برنامه‌ای اجرا کنیم، مخالفت شد.

50 درصد دختران جوان روستایی افسرده هستند

وی عنوان کرد: هرچند آمار دقیقی وجود ندارد اما 50 درصد از بانوان به خصوص دختران جوان در روستاها دچار افسردگی هستند و اغلب شاهد مهاجرت هستیم.

رئیس‎زاده افزود: به دلیل این افسردگی‎ها گاهی شاهد خودکشی در جامعه بانوان هستیم و این جای نگرانی دارد که باید مسئولان به جد برای این موضوع فکر اساسی کنند.

وی به انتقاد از اینکه قرص برنج و یا اسید به راحتی در اختیار همه افراد به خصوص جوانان قرار می‎گیرد پرداخت و افزود: برخلاف باقی داروها این قرص هیچ گونه درمانی ندارد و در مدت کوتاهی منجر به مرگ فرد می‌شود.

وی گفت: متاسفانه سال قبل شاهد اولین اسید پاشی در کاشمر بودیم و این جای نگرانی در این شهر دارد و نباید گذاشت به راحتی اسید در اختیار همه قرار گیرد.

بانوان ما باید امنیت اجتماعی داشته باشند

مشاور فرماندار کاشمر در امور زنان و خانواده عنوان کرد: بانوان ما باید امنیت اجتماعی داشته باشند نه اینکه به راحتی از کنار مشکلاتشان عبور کنیم و بی‎تفاوت باشیم.

وی گفت: متاسفانه خانمی که به دلیل اعتیاد شوهرش برای طلاق اقدام می‎کند و به دادگاه خانواده مراجعه می‎کند، می‎گویند معتاد فردی مریض بوده و باید مدارا نمود در صورتی که هیچ‌گونه حمایتی از این خانواده نمی‎شود و گاه متهم به برخی مسائل نیز می‏شوند.

رئیس‌زاده بیان کرد: متاسفانه در جامعه جایی نیست که بتوان به درستی از حق بانوان دفاع کرد و در این خصوص با نقص قانون مواجه هستیم.

وی گفت: وقتی بانوان می‎بینند پشتوانه‎ای ندارند، یا مجبور می‎شوند به زندگی با همان مشکلات تن دهند و یا برای تامین هزینه‎های زندگی دست به راه‎های مختلف بزنند.

تغییر اقلیم و خشونت بیشتر علیه زنان

وی همچنین به تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر افزایش خشونت علیه زنان اشاره کرد و گفت: تغییرات اقلیمی خطرات بیشتری را می‌تواند برای کودکان و زنان بیافریند. به رغم اینکه تغییرات اقلیمی برای کودکان و زنان خطرناک‌تر است اما نسبت به این موضوع بسیار مهم بی‎تفاوت هستیم.

رئیس‎زاده افزود: هرچند برخی فکر می‎کنند تاثیر تغییرات اقلیمی فقط بر محیط‌زیست بوده اما خشونت علیه زنان را نیز افزایش داده است.

کودک همسری معضلی جدی در کاشمر

رئیس‎زاده در ادامه کودک همسری را یکی از معضلات جدی در کاشمر ذکر کرد و گفت: گاه شاهدیم دختران زیر 15 سال که ازدواج می‎کنند در هنگام زایمان نارسایی‎ها و مشکلات جدی برای آن‌ها به وجود می‎آید.

وی بیان کرد: کودک همسری یکی از مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی شهرستان کاشمر است و اکنون شاهد ازدواج دختران در سنین پایین هستیم.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آسیب های اجتماعی افسردگی خشونت زنان کودکان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از به سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال بانوان از 20 تا 24 اردیبهشت ماه در مرکز ملی فوتبال برگزار می شود. به همین منظور مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان اسامی بازیکنان دعوت شده به این اردو را به شرح زیر اعلام کرد:

کیمیا کافی، سارا دیدار (خراسان رضوی)
مریم ایزدپناه ، فهیمه ارزانی (کهکیلویه و بویراحمد)
فاطمه رضایی، سمیه آوج، نرگس خانی (البرز)
غزل مرشدی، نگین نقدی (کرمانشاه)
الهه جاویدان (بوشهر)
مینا ایری (گلستان)
زینب اسماعیلی (مازندران)
راحیل جعفری (فارس)
کیمیا نوری (تهران)
فاطمه شبان، مرضیه فیضی (اصفهان)
سمیرا محمدی، سوینچ سلیمانی (آذربایجان شرقی)
رقیه جلال نسب (خوزستان)
مرضیه نیکخواه، آتنا توفیق (همدان)
کوثر عنبری، روژین تمریان، فاطمه یوسفی، مریم نامی (ایلام)
مائده بیرنگ (گیلان)

دیگر خبرها

  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • هشدار مشاور قالیباف در واکنش به گشت ارشاد: «وقوع واقعه برنامه ریزی شده کف خیابان»
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان