Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۶هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی ورود به شبکه خادم یاری وجود دارد و از این تعداد ۷ هزار نفر مراحل ثبت نام را تکمیل کردند و وارد شبکه شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز _یکشنبه ۱۶تیرماه_ در نشست خبری نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان اظهار کرد: در گذشته فعالیت های آستان قدس رضوی به شهر مشهد محدود می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمان تولیت مرحوم آیت الله واعظ طبسی زمینه ای فراهم شد که آستان قدس برنامه هایی را در قالب های فرهنگی در شهرهای دیگر اجرا کند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان ادامه داد: در زمان تولیت سابق آستان قدس، رهبری از ایشان ترویج سبک زندگی رضوی و کارهای فرهنگی در میهن اسلامی و جهان اسلام را خواستند. در این زمان آستان قدس دیگر نمی توانست در محدوده حرم رضوی یا شهر مشهد فعالیت کند. با ورود ابراهیم رئیسی چهار ماموریت به نمایندگی ها اعلام شد؛ اول فعالیت در حوزه فرهنگی، دوم محرومیت زدایی و کمک به رفع گرفتاری از مستضعفین در سراسر کشور، در سومین محور ترویج فرهنگ وقف و نذر و آخرین خواسته شبکه خادم یاری بود.

وی با اشاره به شبکه خادم یاری گفت: هر کسی عضو شبکه خادم یاری شود بخشی از زندگی خود را وقف امام رضا (ع) می کند. تمام خادمان امام رضا برای رضایت خدا کار می کنند و حقوقی نمی گیرند. ۵۷ هزار نفر خادم در مشهد وجود داشت که باید هفته ای ۱۲ ساعت را در حرم خدمت کنند. پس از ایجاد شبکه خادم یاری ۲۴۰ هزار نفر از کل کشور به جز استان خراسان رضوی وارد این شبکه شدند.

مرتضوی با بیان اینکه "کسی می تواند خادم یار امام رضا شود که بتواند در سال بین ۱ تا ۱۲ بار در مشهد حاضر شود و خدمت و کشیک ۱۲ ساعته خود را در حرم انجام دهد" تاکید کرد: این افراد که در استان های دیگر هستند باید هفته شش ساعت از وقت خود را وقف امام رضا کند و به محرومان شهر خود کمک کند.

بیش از ۱۶ هزار نفر متقاضی ورود به شبکه خادم یاری هستند

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان افزود: در هر استان ده ها کانون با بیش از ۱۳۰ خدمت تعریف شده، هر کسی وارد شبکه خادم یاری شود، می تواند خدمت خود را در این حوزه ها بگذراند. در استان اصفهان ۱۶هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی ورود به شبکه خادم یاری وجود دارد و از این تعداد ۷ هزار نفر مراحل ثبت نام را تکمیل کردند و وارد شبکه شدند.

وی خاطرنشان کرد: در هر محله کانون های خادم یاری تشکیل خواهد شد، این کانون ها در محله ها نیازمندان را شناخته و با نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه خواهد شد. در سامانه خدمت هایی وجود دارد که مردم نذر کرده اند و این خدمات را برای نیازمندان خود رزرو می کنند. تمامی این مراحل با نظارت مستقیم انجام خواهد شد.

مرتضوی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت محله فقدوان که وقت امام رضا است، گفت: مردمان این منطقه نارضایتی هایی داشتند، در جلساتی که خدمت آیت الله رئیسی رسیدیم ایشان پیشنهاد دادند تا نقش راهی برای حل معضل تدوین شود. با رضایت مردم منطقه نقشه راهی تعیین شد، اما با توجه به جابه جایی تولیت آستان قدس رضوی کار متوقف شده است. در اولین جلسه با تولیت جدید آستان قطعا این مسئله را عنوان خواهیم کرد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان درباره نگرانی هایی که برگزاری مراسمات دهه کرامت در میدان نقش جهان برای دوستداران میراث فرهنگی ایجاد کرده بود، عنوان کرد: فضای میدان نقش جهان فضایی پذیرفته شده و جا افتاده است. بر همه واجب و لازم است که از آسیب وارده به میدان جلوگیری شود. به همین دلیل تمام نکات ایمنی را رعایت کردیم تا هیچ آسیبی به این محل تاریخی نرسد.

تشریح برنامه های دهه کرامت

همچنین رئیس ستاد برنامه های دهه کرامت در این نشست درباره برنامه های دهه کرامت اظهار کرد: در اصفهان برنامه خاصی که وجود دارد در میدان نقش جهان است. این برنامه رواق صفوی نام دارد که در غرفه های آن خدمات آستان قدس معرفی می شود. برنامه جشن از ساعت ۲۱ تا ۲۳ است و غرفه ها نیز از ساعت ۱۸ الی ۲۳ باز هستند.

محمدحسین محسن زاده با تشریح برنامه های آستان قدس توضیح داد: شب شعر رضوی دیگر برنامه ای است که در تاریخ ۲۲ تیر ساعت ۱۸ در سالن همایش های حوزه هنری برگزار می شود. همچنین هر روز در دهه کرامت دیدار با خانواده شهدا داریم. در روز تولد حضرت امام رضا (ع) خادم یاران از میدان انقلاب به سمت میدان امام حرکت خواهند کرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی حرم امام رضا دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۰۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است

موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت وساز پروژه های نهضت ملی مسکن در مقایسه با سال های گذشته با استفاده از ظرفیت های مردمی رشد مناسبی داشته است گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی می تواند روند ساخت وساز را گسترش دهد و دولت باید براساس شعار سال مشارکت های مردمی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

وی افزود: دولت در حال حاضر این برنامه را در خصوص پروژه های مسکونی اجرایی کرده‌ است و با مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت های مردمی اقدام به اجرای پروژه های ویلایی کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت از سوی بانک ها می تواند بازار مسکن را تقویت کند و تولید مسکن را افزایش  دهد.

وی افزود: امیدواریم همکاری بانک ها در این بخش تقویت شود تا متقاضیان و مردم هم در این بخش پای کار بیایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • معلمان خادم‌یار رضوی در اردبیل تجلیل شدند
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است