Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام قدیریان با اعلام محورهای ده‌گانه فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهران در دهه کرامت، گفت: برگزاری جشنواره «آواها و نواهای رضوی»، بزرگداشت امام‌زادگان در مساجد، برگزاری شب شعرهای رضوی و آذین‌بندی مساجد ازجمله این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین «غلامعلی قدیریان» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به محورهای فعالیت ستاد بزرگداشت دهه کرامت در ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران، اظهار کرد: بنابر برنامه ریزی ها فعالیت این ستاد در ۱۰ محور دنبال و انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران ادامه داد: برپایی آئین های جشن، انجام فعالیت های علمی و پژوهشی، برپایی مراسم بزرگداشت در آستان امامزادگان، برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت مساجد در محلات با موضوع امام شناسی ویژه امام رضا(ع)، مسابقات ورزشی، عکس، نماز، عکس زیارتی از امامزادگان استان تهران و مسابقه نقاشی و خاطره نویسی از محورهای ۱۰ گانه فعالیت این ستاد است.

 

وی از دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت و نمایندگان دستگاه ها با خانواده معظم شهدا به عنوان یکی دیگر از این محورها ده‌گانه خبر داد و گفت: حضور در مراکز کارآفرینی برتر، دیدار با علما، شخصیت های مذهبی و اجتماعی، نخبگان علمی و پژوهشی و جوانان مراکز اصلاح و تربیت از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این ایام است.

 

حجت الاسلام قدیریان با اشاره به برگزاری جشنواره «آواها و نواها» با موضوع امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت، اعلام کرد: بزرگداشت امامزادگان همزمان با دهه کرامت در مساجد برگزار می شود، ضمن اینکه در  راستای فعالیت های ادبی، ویژه برنامه «10 شب شعر رضوی»، در مساجد، بقاع متبرکه، هیات مذهبی، ادارات و نهادهایی که اقدام به برگزاری برنامه های مذهبی می کنند، 10 شهرستان استان تهران اجرا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران به معرفی کتاب های برتر در زمینه سبک زندگی دینی در این ایام اشاره کرد و گفت: همچنین، اردوهای زیارتی چندروزه به مشهد مقدس و حرم حضرت معصومه(س) و نیز اردوهای زیارتی یک روزه در سطح بقاع متبرکه استان تهران و نیز تفرجگاه های پایتخت در این ایام برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی نیز ذیل محورهای ده‌گانه فعالیت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران در دهه کرامت قرار می گیرد، گفت: اجرای تئاترهای خیابانی، اهدای کتاب به کتابخانه هایی که به نام امام رضا(ع) مزین هستند، برگزاری ویژه برنامه «10 شب، 10 حدیث رضوی» همراه با تبیین احادیث توسط امام جماعت، تزیین مساجد و معابر به احادیث نورانی امام رضا(ع) از دیگر برنامه هایی است که در ایام دهه کرامت اجرا می شود.

 

حجت الاسلام قدیریان برپایی نمایشگاه های معارف رضوی همراه با برگزاری همایش ها را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد و تاکید کرد: برپایی نمایشگاه کتاب، عفاف و حجاب، دستاوردهای فرهنگی و هنری، برپایی کرسی های نظریه پردازی، برگزاری همایش «دختران آفتاب» و «دختران انقلاب» با هدف گام برداشتن جامعه بویژه جوانان در جهت خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع)  از دیگر برنامه های این ایام است.

 

گفتنی است، برنامه های دهه کرامت امسال با شعار «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل‌ بیت(ع)» در بازه زمانی یکم تا ۱۱ ذی القعده اجرا می شود.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت نماز جمعه خطبه نماز جمعه جشن های دهه کرامت خراسان جنوبي انقلاب اسلامی حج خطبه های نماز جمعه بیرجند دهه کرامت کانون های مساجد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایام دهه کرامت اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین خداداده رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت در نشست خبری امروز سه شنبه 11 اردیبهشت گفت: امسال با توجه به اهتمام دستگاه‌ها و متولیان امر و اعضای ستاد، در جلسات هماهنگی و برنامه ریزی‌های جشن‌های دهه کرامت اقدامات خوبی انجام شده است و در نشست امروز هم شعار‌های محوری ۱۱ گانه دهه کرامت ۱۴۰۳ اعلام شد.

وی با بیان اینکه شعار‌های محوری این دهه در قالب ۱۱ شعار محوری در نظر گرفته شده است، افزود: به همین منظور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به نام بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب مزین شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: شنبه ۲۲ اردیبهشت به شعار زیست عفیفانه به رسم بانوی باکرامت و مهربانی، یکشنبه ۲۳ اردیبهشت، شهر مقدس قم، حرم اهل بیت (ع) خاستگاه انقلاب اسلامی؛ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار ملی؛ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت امامزادگان پرچم داران جهاد تبیین و معرفت افزایی؛ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت حضرت شاهچراغ (ع)، امین ولایت، عزیز برادر انتخاب شده است.

حجت الاسلام خداداده؛ پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت مساجد تراز اسلامی، خاستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی؛ جمعه۲۸ اردیبهشت مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه ساز ظهور منجی بشریت؛ شنبه ۲۹ اردیبهشت ایمان و امید، نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت خاندان موسی بن جعفر (ع) الگوی خانواده ایمانی و دوشنبه ۳۱ اردیبهشت عدالت گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی را دیگر شعار‌های محوری این دهه اعلام کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت همچنین با اشاره به جزئیات جشن‌های دهه کرامت گفت: جشن زیرسایه خورشید در اغلب استان‌ها و برخی کشور‌ها برگزار می‌شود و امسال برای هفدهمین سال در روستا‌ها و شهر‌های کوچک و بزرگ هم برپا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ایام دهه کرامت اعلام شد
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد