Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای سیاستگذاری شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با بیان این که توسعه این طرح می تواند منجر به اشتغال شود، گفت: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر مبتنی بر توسعه شهری فرهنگ بنیان است که موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست اعلام فراخوان و معرفی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر صبح امروز یکشنبه 16 تیر با حضور سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اصغر سیدآبادی مشاور وزیر در امور برنامه ریزی، ابراهیم حیدری مدیر اجرایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، محمدحسین خوشنویس دبیر علمی، علی غیاثی ندوشن مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مسعود غلامپور» عضو شورای سیاستگزاری شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به شکل ویدیو کنفرانس و مدیران کل ارشاد استان های سراسر کشور در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست،«عضو سیاستگذاری طرح شبکه های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» گفت: ایده شهرهای خلاق ایده تازه ای برای کشوری مثل ایران نیست، کشوری که سده ها ایده های نو و خلاق هنری را در خود داشته است، چه شده است که ما اکنون از شبکه شهرهای خلاق صحبت می کنیم، این به طبع ناشی از این است که یک فراموشی و غفلتی راجع به یک مزیتی که برخوردار بوده ایم، دچار شده ایم. روند صنعتی و ماشینی شدن باعث شده است که مزیت خاصی را از کف بدهیم؛ بنابراین برگشتن به این فکر که شهرهای خلاق را چگونه بتوانیم بازآفرینی کنیم و برای ساماندهی آن برنامه ریزی کنیم، این برنامه به یمن مدیریت جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.

 

وی در توضیح ویژه طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر اظهار کرد: ایده شهر خلاق مبتنی بر این است که هرچه باعث زایش فکر و خلاقیت است را به عنوان صنعت ببینیم نه اینکه ما صنعت نداریم و خلاقیت در عرصه اقتصادی نداریم و شهرهای ما از این بی بهره هستند، موضوع این است که چطور با برنامه بخش مدیریت فرهنگی در کنار مدیریت شهری بیاید و نظامات لازم برای اقتصاد هنر شکل بگیرد، ما تنها می خواهیم معماری این کار را انجام دهیم، اعلام فراخوان طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به این منظور است که یک قدم رو به جلو برداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: کسب و کارهای خلاق فرهنگی در جهان بسیار رو به رشد هستند و یکی از پر شتاب ترین ها به لحاظ رشد هستند. ما در کشور تنوعی از صنایع داریم و صنایع فرهنگی، هنری سه درصد رشد ما را به خود اختصاص داده اند؛ این نشان می دهد صنایع خلاق با قدمت کشور ما سهم شان رو به افزایش است.

 

مسعود غلامپور اظهار کرد: ضرورت دارد پرچمی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برداشته شده و منادی شکل گیری شهرهای خلاق فرهنگ و هنر است را جدی بگیریم. ما باید نقش ملی مان را از طریق مدیریت فرهنگی با این طرح پیگیری کنیم.

 

عضو شورای سیاستگزاری شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با اشاره به اینکه پرداختن به کار و اشتغال در کشور ما یک ضرورت است، گفت: صنایع خلاق گستره وسیعی دارند و محدود به ادبیات و هنرهای تجسمی و ... نمی شوند. این صنایع عناصر متعددی را شامل می شوند؛ هر چقدر در کشور بتوانیم بر روی این اشتغال ها جدی کار کنیم به توسعه پایدار در کشور بیشتر کمک می کنیم و هر چقدر درجه توسعه یافتگی کشورها بیشتر شده است، میزان اشتغال و صادرات کالاهای فرهنگی در آنها افزایش پیدا کرده است و همین باعث توسعه متوازن در آن کشورها شده است.

 

مسعود غلامپور با اشاره به مزایا و ویژگی های شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر گفت: هدف شبکه شهرهای خلاق ایجاد اشتغال است و اینکه در جامعه ارزش افزوده ایجاد کند. توسعه فرهنگ بنیان مزیت هایی در مقابل توسعه کلاسیک دارد، یکی از این مزایا بومی بودن است، اگر بومی باشند نیاز به ورود تکنولوژی، نیروی انسانی خارجی، منابع مالی از بیرون و منابع مالی خارجی نمی خواهد. توسعه ای که شهر خلاق باعث شکل گیری آن است، مزیت هایی دارد که باید به این مزیت ها توجه کرد.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت نماز جمعه جشن های دهه کرامت خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی بیرجند خراسان جنوبي جنوب کرمان شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم

محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه -هشتم اردیبهشت- در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست و یکم امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران بدون ذکر نام کارگردان فیلم سینمایی «اقبال لاهوری» شاعر ملی و مشهور پاکستانی اظهار داشت: کارگردان در حال آماده‌سازی فیلم‌نامه است، تا قرارداد بسته نشود، اسمش را نمی‌آورم. بنیاد سینمایی فارابی در حال منعقد کردن قرارداد آن است و تا آخر سال و یا اوایل سال آینده اثر ساخته می‌شود، می‌خواهیم یک فیلم با کیفیت و خوب بسازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر پیگیری ویژه برنامه‌های زبان فارسی ادامه داد: ما ۶ خانه فرهنگ در پاکستان از جمله لاهور، کراچی و کویته و دیگر شهرها داریم که باید تقویت شود. در این سفر، آقای رئیس جمهوری عنایت ویژه‌ای روی بحث گسترش فرهنگی در پاکستان داشتند و ان‌شالله این کار را به سرانجام می‌رسانیم.

وی گفت: در سریلانکا هم با استقبال بسیار بالای هنرمندان و اهالی فرهنگ آنجا روبه‌رو بودیم. چهار تفاهم‌نامه همکاری از پنج تفاهم دو کشور در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های رسانه‌ای، سینما، فرهنگی به معنای خاص خود و همچنین در زمینه تعاملات میان هنرمندان و برگزاری اجلاس‌های مشترک بود.

اسماعیلی اظهار داشت: در حال تجربه فضای ویژه‌ای در حوزه بین‌الملل هستیم، شاید برای اولین بار است که همزمان با حرکت در حوزه حل مسائل فرهنگی در داخل کشور، این دیپلماسی فرهنگی را به صورت برجسته پیش می‌بریم.

سفر به دو کشور همسایه در روزهای آینده

اسماعیلی گفت: در روزهای آینده نیز دو سفر به کشورهای منطقه خواهیم داشت، مقصد احتمالا جمهوری آذربایجان و یکی دیگر از کشورهای آسیای مرکزی است که برنامه‌های آن را هماهنگ می‌کنند.

دیگر خبرها

  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود