Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- همه سعی و تلاش كاركنان و كارگران شهرداری بابل ارائه خدمات مطلوب و بی منت به شهروندان، بویژه اقشار آسیب پذیر جامعه می باشد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران دربابل، سیدمجتبی حكیم شهردار بابل، با تبریك چهاردهم تیر روز شهرداری ها و دهیاری ها  به كاركنان و كارگران زحمتكش شهرداری بابل بیان داشت: همه سعی و تلاش كاركنان و كارگران شهرداری بابل ارائه خدمات مطلوب و بی منت به شهروندان، بویژه اقشار آسیب پذیر جامعه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه ریزی دقیق جهت مناسب سازی شهر برای زندگی بهتر هدف دیگر مدیریت شهری است.

یك چالش مهم در مدیریت شهری در شهر بزرگی مانند بابل نبود درآمد پایدار است ، كه متاسفانه بخاطر همین موضوع روز به روز بر مشكلات شهرداری افزوده می گردد.

حتی در بودجه نویسی ها، هزینه های واقعی پسماند از شهروندان لحاظ نمی گردد، درحالیكه شهرداری عوارض  ساخت و ساز و تراكم های اخذ شده را باید صرف بازگشایی معابر و ایجاد زیرساخت های شهرنشینی نماید، اما متاسفانه به دلیل نبود همان درآمد پایدار ناچار است این درآمدها را صرف پرداخت یارانه حمل زباله و حقوق پرسنل شهرداری نماید.

جمع آوری زباله یك خانواده متوسط بیش از 12 میلیون ریال برای شهرداری بابل هزینه دارد، در حالیكه شهرداری كمتر از یك دهم آنرا از شهروندان اخذ می نماید. واین فاصله زیاد اصلا منطقی نیست.

برای سال 98 بودجه شهرداری بالغ بر 3870 میلیارد ریال پیش بینی شده است، اما با توجه به وضعیت درآمدهای فعلی و درآمد سالهای قبل، تحقق آن امكان پذیر نیست، با این حال پیگیری های ویژه ای برای  وصول مطالبات از دانه درشت هایی  كه از گذشته معوق داشتند را آغاز نمودیم وخوشبختانه توفیق هایی  هم  شهرداری  داشته  است.

لازم است برای تدوین دفترچه عوارض سال 99” تعرفه ها” واقعی تر گردد تا با اصلاح درآمدها،  شهرداری بتواند ”عوارض ساخت و ساز و تراكم و ماده صد” را صرف بازگشایی معابر جدید و توسعه زیرساخت های شهری نماید.

سالم سازی محیط اداری و كوتاه شدن دست واسطه ها دغدغه دیگر مدیریت شهری بوده كه با جدیت آنرا از معاونین و مدیران مطالبه نمودیم تا راههای نفوذپذیری و پایمال شدن حقوق مردم كوتاه گردد و همچنین به منظور ساماندهی و استفاده بهینه از امكانات و صرفه جویی در هزینه ها شهرداری اقدام به جابجایی ساختمان های اداری شهرداری بابل و سازمانهای تابعه نموده ایم  كه خوشبختانه  نزدیك به 20 میلیارد ریال سالانه صرفه جویی برای شهرداری خواهد داشت .

سالم سازی در واگذاری مناقصه ها و مزایده ها و نظارت دقیق بر اجرای پروژه ها، دغدغه مهمی است كه به تمامی مدیران مربوطه تكلیف شده است.

شهرداری اهتمام ویژه ای جهت از سرگیری و به اتمام رساندن برخی از پروژه های رها شده و نیمه كاره گذشته دارد و به این منظور به مطالعه و بررسی دقیق پروژه های نیمه كاره پرداخته شد .

در همین راستا مجموعه شهرداری با برنامه ریزی منسجم و كارشناسی شده تمامی توان و امكانات خود را جهت انجام پروژه های مختلف بكار گرفته كه اهم آن به شرح ذیل است:

-اختصاص 160 میلیارد ریال اعتبار برای فاز اول و دوم آسفالت سطح شهر جهت ترمیم و مرمت معابر و خیابانهای اصلی سطح شهر با برنامه ریزی اصولی و اولویت بندی معابر

-اهتمام شهرداری بابل در ترمیم مسیر رانشی سایت انجیل سی

-تسریع در ساماندهی و اتمام بلوار امام رضا (ع) كه تقریبا این پروژه با یك دوره 4 ماهه كاری از وضعیت ركود به بهره برداری رسید.

-تملك و بازگشایی فاز دوم كمربندی شرقی 45 متری دوم به طول 3200 متر

-لایروبی بیش از 50 كیلومتر از انهار و كانال های سطح شهر

-فاز اول پروژه احداث كانال جهت هدایت آبهای سطحی با اعتباری بابل بر 14 میلیارد ریال

-ساماندهی معابر و محلات سطح شهر با احداث نهر سرپوشیده 1500 میلیارد ریال

-پیگیری تملك بخش پایانی جاده ساحلی جهت آزادسازی و بازگشایی مسیر 35 متری و اتصال آن با بلوار بسیج 

-پیگیری جهت اجرای پاركینگ طبقاتی درمیدان  17 شهریور

-ادامه لایروبی رودخانه بابلرود

-آغاز عملیات اجرایی احداث پارك سراج با مساحتی بالغ بر یك هكتار و با اعتبار 60 میلیارد ریال

-احداث سرویس بهداشتی جهت ارائه خدمات به شهروندان و بازاریان و بهبود وضعیت بهداشتی این بازار با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال

-فاز دوم احداث كانال جهت هدایت آبهای سطحی بمنظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر سطح شهر با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال

-احیاء و بازآفرینی تالاب نیلوفر آبی و کارخانه آسفالت

همچنین جهت اهمیت و توجه به موضوعات فرهنگی اقدام به برگزاری برنامه هایی با توجه به مناسبت های ملی و مذهبی از جمله :برگزاری جشنواره اینك بهار به مناسبت ایام نوروز در 5 نقطه از سطح شهر ،

برگزاری نهمین جشنواره ملی بهارنارنج و برگزاری جشنواره دهه كرامت و .. می توان اشاره كرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: ۱۰۲۹ ردیف بودجه و ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در اختیار شهروندان قرار گرفت.

مجید محمدرضا خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در این سال پروژه‌هایی همچون ایستگاه آتش‌نشانی مادر و ساختمان جدید شورای اسلامی شهر قم به اتمام رسید.

وی با اشاره به از سرگیری پروژه مجموعه فرهنگی ورزشی امام موسی صدر که یکی دو سال بود مسکوت مونده بود، افزود: تقاطع غیرهمسطح فردوسی صدوق با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شد که سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به اینکه ایمن‌سازی کمربند امام علی (ع) به مراحل نهایی رسیده است، خاطرنشان کرد: تقاطع نیک اندیش نیز در سال ۱۴۰۲ آغاز شد و در حال اجرایی شدن است.

محمدرضاخانی با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح نماز و شهدای پرواز در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید، اضافه کرد: اجرای بخشی از پروژه مسیر دسترسی تقاطع غیرهمسطح شهدای سلامت از دیگر اتفاقات سال ۱۴۰۲ بود.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست مترو به مراحل پایانی رسیده است و اگر واگن تامین شود آماده بهره‌برداری است، ادامه داد: تملک خانه تاریخی توکلی برای احداث خانه موزه با هدف ارتقای فرهنگ تاریخی شهر و تقویت تاریخچه هیئت‌های مذهبی در شهر قم از دیگر اتفاقات سال ۱۴۰۲ بود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به پروژه پارکینگ چهل‌اختران، تاکید کرد: این طرح از اواخر سال ۱۴۰۱ آغاز شد، سال ۱۴۰۲ تملک برای آن به پایان رسید و عملیات عمرانی آن در روزهای ابتدایی سال تمام شد.

محمدرضاخانی با اشاره به اتمام پروژه بزرگ بلوار جعفر طیار (ع) اضافه کرد: این بلوار با ۵۰ سال قدمت در طرح‌های توسعه شهری قم، سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید که خبر خوبی برای شهروندان بود.

وی تاکید کرد:با پیگیری تملک برای تعریض محور دروازه ری و بهسازی این محله بر اساس طرح تفصیلی در سال ۱۴۰۲ گفت: بخش مهمی از این پروژه انجام شده است و سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی قبرستان نو و احداث باغ مزار مشاهیر، افزود: این طرح نیز سرعت خوبی داشته است و اوایل سال جاری به اتمام می‌رسد.

محمدرضاخانی با اشاره به وجود ۱۰۲۹ ردیف بودجه و 2000 پروژه در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری قم افزود: این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در اختیار شهروندان قرار گرفت.

کد خبر 749261

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند