Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا بتوانیم شاهد مشارکت هر چه بیشتر خیرین در فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی به ویژه در دانشگاه‌ها در سطح استان باشیم. ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، استاندار اردبیل در دیدار با نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه محقق اردبیلی و مسئولان دانشگاهی استان در راستای پیشبرد اهداف دانشگاهی در استان بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل در این دیدار اظهار داشت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا بتوانیم شاهد مشارکت هر چه بیشتر خیرین در فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی به ویژه در دانشگاه‌ها در سطح استان باشیم چرا که این امر زمینه‌ساز توسعه این برنامه‌ها در منطقه می‌شود.

اکبر بهنام‌جو افزود: برای اینکه بتوانیم زمینه‌ساز توسعه هر چه بیشتر در جامعه باشیم باید تلاش کنیم تا فعالیت های علمی و پژوهشی تقویت شده و در این حوزه حمایت های اساسی انجام شود.

فرصت‌های شغلی جدید برای زنان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اردبیل ایجاد می‌شود25 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در اردبیل بیکارندطرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اردبیل اجرا می‌شوددوره‌های مهارت‌افزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اردبیل برگزار می‌شود

وی انتخاب رئیس دانشگاه محقق اردبیلی را جزو انتخاب‌های برتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و گفت: در همین راستا وحدتی در دانشگاه و استان ایجاد شده و ما نیز شاهد ارتقای جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در سطح استان و کشور هستیم.

استاندار اردبیل با اشاره به موضوع بنیاد حامیان دانشگاه بیان کرد: در راستای تاثیرگذاری این بنیاد، می‌توان پروژه‌هایی خاص که جنبه مردمی، اجتماعی، علمی و دانشجویی داشته باشد برای دانشگاه تعریف کرد تا موجبات پیشرفت در دانشگاه شود.

مشارکت بنیاد 15 خرداد در ساخت خوابگاه دانشجویی در اردبیل

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه محقق اردبیلی نیز به ضرورت ایجاد فرهنگ سهیم شدن مردم در توسعه آموزش عالی استان تاکید کرد و از تلاش برای مشارکت بنیاد 15 خرداد در ساخت خوابگاه دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

جواد فرهودی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در یک سال گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته است، گفت: استارت راه‌اندازی بنیاد حامیان دانشگاه نیز در جلسه شورای دانشگاه زده شد تا با ساماندهی خیرین، زمینه‌های رشد و توسعه دانشگاه فراهم شود.

وی با بیان اینکه اردبیل شهری مذهبی، حسینی و دارای مردمی معتقد است که می‌توانند از ثلث و مبرات خود به دانشگاه وقف کنند، افزود: در همین راستا در شرایط خاص اقتصادی امروز، شخص استاندار می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف بنیاد حامیان دانشگاه، در گام نخست باید فرهنگ سهیم شدن مردم در توسعه آموزش عالی در منطقه راه بیفتد و نیز مردم لمس کنند که به چه چیزی کمک می‌کنند.

فرهودی با اشاره به وضعیت اقتصادی دانشجویان در سراسر کشور بیان کرد: اگر بتوانیم با مشارکت بنیاد 15 خرداد در زمینه ساخت خوابگاه دانشجویی اقداماتی در دانشگاه محقق اردبیلی انجام دهیم، به طور قطع زمینه‌ساز تحول در این زمینه در اردبیل خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تعامل و هماهنگی خوبی میان دانشگاه و نمایندگان مجلس ایجاد شده است، گفت: امیدواریم از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای به دانشکده نمین نیز کمک شود و نیز قول فرماندار سابق نمین برای اختصاص اعتبار به این دانشکده عملی شود.

13 هزار مترمربع فضای آموزشی و پژوهشی به دانشگاه محقق اردبیلی اضافه می‌شود

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به توجه ویژه استاندار اردبیل به دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: با تلاش استاندار، اعتباری از محل توازن منطقه‌ای به دانشگاه محقق اردبیلی اختصاص یافته است.

عزیز حبیبی با بیان اینکه پروژه های عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی با شتاب خوبی در حال اجرا هستند و عملیات اجرایی پروژه استخر دانشگاه نیز آغاز شده است، گفت: در همین راستا تا مهرماه امسال 13 هزار و 500 مترمربع فضای آموزشی و پژوهشی آماده افتتاح خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل و توازن استانی توجه ویژه‌ای به دانشگاه محقق اردبیلی شود، تصریح کرد: در حال حاضر ساخت پروژه‌های عمرانی امیدی میان دانشگاهیان به ویژه دانشجویان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از حمایت ۲۵۸۷ نفر از معلمان اردبیلی از ایتام و محسنین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: هم اکنون ۲۵۸۷، معلم با ثبت‌نام در طرح اکرام ایتام و محسنین حامی فرزندان تحت حمایت این نهاد هستند.

وی افزود: این تعداد از معلمان حامی، حمایت از ۳۶۲۵ نفر از ایتام و محسنین استان اردبیل را بر عهده گرفته‌اند که به صورت ماهیانه کمک‌های خود را به حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند.

حسین‌نژاد بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ معلمان نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی به کودکان و نوجوانان تحت حمایت کمک کرده‌اند.

وی افزود: با انجام اقدامات متعدد و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد این نهاد سال گذشته ۲۰۰۰ خانوار را پس از دستیابی به خودکفایی از چرخه حمایتی خود خارج کرد.

وی با بیان اینکه مدت زمان حمایت‌های کمیته امداد تا دست‌یابی به خودکفایی مددجویان ۱۸ ماه پس از دریافت تسهیلات است، بیان کرد: درصورت کسب توان مالی، ماهانه به میزان حقوق قانون کار از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.

کد خبر 749214

دیگر خبرها

  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل