Web Analytics Made Easy - Statcounter

کویر آرامشی دارد که شاید آن را نتوان در هیچ کدام از جلوه‌های دیگر طبیعت پیدا کرد. جایی که تا چشم کار می‌کند مناظر یکدستی از شن‌ها و ریگ‌های کویری را می‌بینی که غرق در سکوت و آرامش‌اند.

یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین کویر‌های ایران «کویر ورزنه» در استان اصفهان است که ویژگی‌های طبیعی جذاب و بکری دارد و تا چشم کار می‌کند منطقه‌ای وسیع و سراسر پوشیده از ریگ‌زار، ماسه‌های تمیز، روان و تپه‌های شنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از دلایل تمایز این کویر از دیگر مناطق کویری ایران، وزش باد‌های متفاوت است که به تپه‌های ماسه‌ای، شکل‌های متفاوتی مثل تپه‌های ماسه‌ای طولی، هلالی و هرم‌های ماسه‌ای داده و چشم‌انداز‌هایی را به وجود آورده که نمونه‌اش کمتر در کشور دیده شده است.

کویر زیبای ورزنه در ۱۰۰ کیلومتری شرق اصفهان و ۱۵۰ کیلومتری غرب یزد قرار دارد و از شرق به تالاب گاوخونی، از شمال به شهرستان ورزنه و زاینده‌رود می‌رسد.  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گردشگری اصفهان ورزنه کویر کویر ورزنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست و سقوط یک کامیون مملو از شن و ماسه! (فیلم)

        منبع : خبرآنلاین ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انفجار کامیون در کامبوج با ۲۰ کشته (فیلم) برخورد وحشتناک قطار به کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه (فیلم) صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا (فیلم)

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت
  • ییلاق زیبای سلانسر در استان گیلان + فیلم
  • واکنش مدیر رسانه سپاهان پس از ناراحتی مورایس
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • (ویدئو) تشکیل یک دریاچه فصلی در کویر اصفهان
  • طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق آسمان اصفهان را فرامی‌گیرد / کاهش ۶ درجه‌ای دما
  • یک «نقاشی» چگونه راز ساخت اهرام مصر را فاش کرد؟ (+عکس)
  • فرونشست و سقوط یک کامیون مملو از شن و ماسه! (فیلم)
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • ببینید | فاجعه وسط جاده؛ فرونشست و سقوط یک کامیون مملو از شن و ماسه!