Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هادی حق شناس در دیدار با قائم مقام شهردار گوانگ ژو کشور چین و هیات همراه اظهار کرد: آمادگی سرمایه گذاری مشترک بین گرگان و گوانگ ژو را داریم.

حق شناس با یادآوری اینکه حضور هیئت چینی پیرو دیدار سال گذشته هیات گلستانی با شهردار گوانگ ژوصورت گرفت، خاطر نشان کرد:  امیدواریم این دیدارها زمینه ساز ارتباطات بیشتر و گسترده تر در آینده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گلستان با بیان اینکه در حال حاضر گردشگری به یک صنعت بزرگ تبدیل شده است اظهار کرد: در اهمیت این صنعت میتوان گفت که از هر 10 شغل جهان یک شغل مربوط به صنعت گردشگری است.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری حق تصمیم گیری و دخالت در ارتباطات ما را ندارد، تصریح کرد: نه تنها محدودیتی برای ارتباط و مراودت با گوانگ ژو نداریم بلکه از خواهر خواندگی این شهر استقبال میکنیم.

حق شناس کریدور ریلی اینچه برون را زمینه ای برای انتقال کالا عنوان کرد و افزود: همچنین از حضور سرمایه گذاران چینی در حوزه های مختلف خصوصاً بنادر در گلستان استقبال خواهیم کرد.

در ادامه قائم مقام شهردار گوانگ‌ژو ضمن بیان اینکه ایران و چین جزء کشور های شرقی هستند بیان داشت: گرگان و گوانگ ژو میتوانند ارتباطات خوبی در زمینه های  اقتصادی، تجاری و صنعتی شهر در راستای همکاری های مشترک داشته باشند.

وی ضمن بیان اینکه کشور چین در خصوص توسعه راه ابریشم ذهنیت مثبتی دارد، همچنین اظهار کرد: میتوانیم در زمینه حمل و نقل بار در بنادر نیز همکاری های بیشتری با ایران داشته باشیم.

وی تصریح کرد:  سفر این هیئت پیرو تفاهم نامه‌ای که در دسامبر سال گذشته بین شهرداران گرگان و گوانگ ژو در اجلاس شهرداران در شهر گوانگ ژو به امضا رسید، انجام شد.

قائم مقام شهردار گوانگ ‌ژو ضمن اشاره به اینکه  گوانگ‌ژو سومین شهر بزرگ چین بوده و تاریخچه‌ای حدود 2 هزار و 200 سال دارد، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های گردشگری و سابقه تاریخی شهر گرگان میتوان از این پتانسیل در گسترش تبادل گردشگر به نحو احسن استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: : تلاش میکنیم در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و بندرگاهی با استان گلستان و شهر گرگان همکاری داشته و پیرو تفاهم نامه ای که امضاء شده است و همچنین با برگزاری نشست های مشترک بین مدیران شهری دو شهر، به شهر گرگان کمک کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران و چین جهان حمل و نقل صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۱۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است

کاردار ایران در لندن در پیامی اعلام کرد که جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ها به حامیان نسل کشی در غزه در غرب است.

به گزارش ایسنا، «سید مهدی حسینی متین» در پیامی در حساب شخصی خود در شبکه مجازی ایکس نوشت: دانشگاه یورک اعلام کرده است که دیگر در شرکت‌هایی که عمدتا سلاح‌ها و محصولات یا خدمات نظامی مرتبط می‌سازند یا می‌فروشند، سرمایه گذاری نمی‌کند.

وی این اقدام دانشگاه یورک متاثر از تحولات و اعتراض‌های دانشجویی در سراسر دنیا دانست و گفت: جنبش دانشجویی امروز در خط مقدم اعتراض‌ها به حامیان نسل‌کشی در غزه در غرب است.

شایان ذکر است، این تصمیم به دنبال درخواست اعضای جامعه یورک براق قطع این روابط سرمایه گذاری و تجدید تعهدات دانشگاه در قبلا ماموریت‌های خود در راستای منافع عمومی است.

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ اسرائیل در غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و در جریان دخالت پلیس، ۵۵۰ نفر نیز بازداشت شده‌اند. این اعتراضات به دانشگاه‌ها در کشورهای دیگر از جمله دانشگاه‌های اروپایی نیز کشیده شده است. بر اساس آمار ارائه شده توسط ان. بی. سی، دانشجویان دست کم ۴۰ دانشگاه و کالج آمریکایی و کانادایی برای همبستگی با غزه چادر تحصن برپا کرده‌اند و این تحصن‌ها با وجود هشدار و دخالت پلیس همچنان ادامه دارد.

دانشجویان از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌هایی که به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه کمک می‌کنند، قطع کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • ادعای واسعی در مورد فولاد قعرنشین؛ دخالت بازیکنان!
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند