Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:00:51 GMT

سودان|قول برهان برای اجرای توافقات با معارضان

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۱۰۸۲

سودان|قول برهان برای اجرای توافقات با معارضان

رئیس شورای نظامی سودان متعهد به اجرای توافقاتی شد که این شورا با ائتلاف آزادی و تغییر درباره دوره انتقالی امضاء کرده است. ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، با میانجیگری اتحادیه آفریقا و اتیوپی پنجشنبه هفته گذشته شورای نظامی با معارضان سودانی درخصوص دوره انتقالی به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این توافق، دوره انتقالی 3 سال و 3 ماه خواهد بود و شورای حاکمیتی 5 عضو نظامی و 5 عضو غیر نظامی خواهد داشت و ریاست آن نیز به صورت دوره ای است. در دوره انتقالی یک دولت ملی و فن سالار امور سودان را به عهده می گیرد و مجلس قانونگذاری جدید هم پس از تشکیل این دولت تاسیس می شود.

رئیس شورای نظامی سودان که به مناسبت امضای توافق اخیر این شورا با معارضان از طریق تلویزیون  با مردم سودان سخن می گفت، قول داد که به اجرای توافق انجام شده با ائتلاف آزادی و تغییر درخصوص دوره انتقالی پایبند باشد و از آن حمایت کند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون ، سرلشکر " عبدالفتاح برهان " اظهار داشت: این توافق، پاسخ مثبتی به خواسته های مردم است و شورای نظامی بر اجرای آن تاکید دارد. در این توافق هیچ بازنده ای وجود ندارد و کشور آغوش خود را برای تمام سودانی ها گشوده است.

وی با تاکید بر اینکه سودان در مرحله جدیدی از تاریخ خود قرار گرفته است، اظهار داشت: در این مرحله لازم است که نظام حاکم بر کشور شفاف باشد و با فساد برخورد و حاکمیت قانون اعمال شود.

سودان|توافق شورای نظامی با معارضان درباره شورای حاکمیتی

رئیس شورای نظامی با بیان اینکه مشارکت در ساختار آینده قدرت در سودان هدف اعلام ما بود، تصریح کرد: ما در این مسیر گام برمی داریم تا دولتی در کشور به قدرت برسد که برای همه صلح، آزادی و عدالت را به ارمغان بیاورد. این همان شعاری است که معارضان طی هفت ماه گذشته در تظاهرات خود سر دادند.

برهان در پایان سخنان خود از ائتلاف آزادی و تغییر که رهبری سیاسی مردم سودان را به عهده دارد، تشکر کرد.

در همین حال، یکی از رهبران اتحادیه صنفی مشاغل سودان به روزنامه الانتباهه این کشور گفت که این اتحادیه در ساختار قدرت در دوره انتقالی شرکت نخواهد کرد بلکه بر روند اجرایی شدن دموکراسی در سودان نظارت می کنیم.

وی که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: ما یک اتحادیه صنفی مستقل هستیم که به مسائل عمومی در دوره انتقالی توجه داریم.

انتهای پیام/

R7969/P36355/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال

مهدی فرجی تهیه کننده تلویزیون که اخیراً فصل پنجم سریال «نون.خ» را به تولید رساند درباره اینکه چه سریال جدیدی در دست دارد به خبرنگار مهر بیان کرد: در حال حاضر سریال «کندو» به کارگردانی احمدرضا درویش را دنبال می کنیم و پیش می بریم.

وی اضافه کرد: فیلمنامه این سریال نوشته شده و آماده است و این روزها توافقاتی برای تامین منابع مالی سریال در حال انجام است که سازمان صداوسیما بخشی از ماجراست و همچنین استانداری سیستان و بلوچستان نیز بخشی دیگر از این مساله را بر عهده دارد.

تهیه کننده «کندو» درباره زمان تولید این سریال عنوان کرد: با پیشرفت این توافقات امیدواریم امسال این سریال به مرحله تولید برسد.

وی در پایان از ساخت یک سریال در شبکه نمایش خانگی خبر داد که خبرها و جزییات بیشتر آن را به آینده موکول کرد.

سال گذشته علی دارابی قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی درباره ساخت سریالی که قرار است وزارت میراث فرهنگی روی آن سرمایه گذاری کند، به مهر گفته بود: «یکی از سریال هایی که قرار است ساخته شود سریال «کندو» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش و تهیه کنندگی مهدی فرجی است. این سریال به صورت مشترک بین ما و صداوسیما تولید می شود و در حوزه میراث، گردشگری و صنایع دستی است. در حال حاضر فیلمنامه آن به نگارش درآمده است و این روزها هم در مرحله پیش تولید قرار دارد.»

کد خبر 6096111 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • آتش‌بس کامل در غزه در مرحله دوم توافق پیش‌بینی شده است
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال