Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص علت احضار و بازداشت چندساعته خود در دادسرا در جمع خبرنگاران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایرنا روز یکشنبه در یکصد و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی پنجم شهر تهران اظهارداشت: حدود سه یا چهار هفته پیش بود که تماس تلفنی از سوی یک شماره چهار رقمی با من گرفته و اعلام شد که پلیس اخلاقی است؛ من نیز جواب دادم که انتظار ندارید با تماس تلفنی به آنجا مراجعه کنم و اگر احضارنامه یا دعوت کتبی دریافت کنم حتماً حضور می‌یابم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از این مکالمه تلفنی ۲۶ خرداد احضاریه‌ای دریافت کردم که اگر طی پنج روز به دادسرا مراجعه نکنم، حکم جلب من صادر خواهد شد.

حق شناس توضیح داد: موضوع را طی گزارشی به رئیس شورا منتقل کردم که وی در تماسی که با مجموعه داشتند اعلام کردند این مساله به خاطر انتشار پست اینستاگرامی یک دقیقه ای من است که در آن خانم لیلا تهرانچیان هنرمند باسابقه حوزه موسیقی سنتی آیات ۷ و ۸ سوره آل‌عمران که همان دعای ربناست را قرائت کرده بود.

وی تصریح کرد: در مهلت مقرر به دادسرا مراجعه کردم و زمان دیگری را مشخص کردند که در نهایت دیروز (۱۵ تیر) همراه وکیلم به دادسرای ارشاد، شعبه دوم بازرسی در خیابان بخارست رفتم و تفهیم اتهام شدم.

حق‌شناس در خصوص عنوان اتهام خود نیز گفت: اتهام وارد شده به من، تشویق مردم به فساد بود که با اعتراض من همراه شد.

وی تشریح کرد: به من اعلام شد که در بارگذاری این پست که کلیپ تصویری نیز همراه آن بود، حد شرعی را رعایت نکرده ام و مردم را به فساد تشویق کرده ام و به دلیل جایگاهم در کمیسیون فرهنگی، این مساله حساسیت بیشتری برای آنان داشت و من هم خواستم از لحاظ قانونی ماده قانونی که این عمل را جرم می داند، اعلام کنند.

حق‌شناس تصریح کرد: بازپرسی من ساعت ۹ آغاز و تا ۱۲:۳۰ ادامه داشت؛ ۱۴ صفحه بازپرسی انجام و در پایان به همان عنوان اتهامی برای من قرار وثیقه صادر شد.

وی ادامه داد: در توضیحاتم به دادگاه اشاره کردم جرم من باید براساس قانون مشخص شود و این سخنان موضوع طلبگی و مباحث خارج از فقه است.

حق‌شناس افزود: در نهایت ۲۰۰ میلیون تومان وثیقه برای من گذاشتند که توان پرداخت آن را نداشتم و بنابراین حکم بازداشت من صادر شد و از ساعت ۱۲:۳۰ دیروز تا ۵ بعدازظهر در بازداشتگاه در کنار سایر زندانیان با اتهامات مختلف بودم.

وی ادامه داد: ساعت ۵ بعدازظهر آقایان خلیلی، نظری و رسولی (اعضای شورا) به بازداشتگاه آمدند و در این مدت نیز تلاش شد از من یادداشتی گرفته شود که این پست اشتباه است.

حق‌شناس افزود: در نهایت اعضای شورا اعلام کردند شورا یک کار جمعی است و باید به طور جمعی در خصوص آن تصمیم‌گیری کرد، در غیر این صورت آمادگی داشتم تا تعیین تکلیف برای این پست، در بازداشتگاه بمانم اما در نهایت متن موردنظر و توافق دوستان و بازپرس در اینستاگرام گذاشته و قرار شد تا سرانجام بازپرسی، پست گذاشته شده در صفحه اینستاگرام بماند و این موضوع تا ساعت ۱۹:۳۰ عصر دیروز ادامه داشت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حق شناس بازداشت دادسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: اعضای شورا از استاندار آذربایجان‌غربی خواستار تسریع در یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان ابلاغ و اجرای طرح جامع شهر ارومیه بوده که نقش اساسی برای رونق ساخت و ساز، رونق اقتصادی و توسعه شهر ارومیه دارد.

مرتضی پیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برنامه ها و فعالیت شوراها باید بر مبنای شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه شوراها نماد مشارکت مردمی هستند، افزود: امیدوارم در سالی که مقام معظم رهبری سال تولید و مشارکت مردمی نامیدند؛ دولتمردان و قانون‌گذاران ما همگی دست به دست هم داده تا بتوانیم به نحو احسن در تحقق شعار سال گام برداریم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه تشکیل پارلمان محلی نشان داد که در جمهوری اسلامی ایران در اداره شهر و حتی روستا به نظر مردم توجه ویژه ای شده است، گفت: شورای اسلامی شهر و روستا نماد مردم‌سالاری و مشارکت شهروندان در اداره امور شهر و روستا بوده و این نهاد و وظیفه اصلی آن در قانون اساسی که خدمت به مردم، توسعه و مشارکت مردمی در اداره کرد جامعه و مدیریت محسوب می‌شود تاکید شده است.

پیری با تقدیر و تشکر از زحمات مدیرکل پیشین اداره راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی و آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید ادامه داد: اعضای شورا از استاندار آذربایجان‌غربی خواستار تسریع در یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان ابلاغ و اجرای طرح جامع شهر ارومیه بوده که نقش اساسی برای رونق ساخت و ساز، رونق اقتصادی و توسعه شهر ارومیه دارد.

وی تصریح کرد: آزادی و استقلال عمل اعضای شورا در تصمیمات موجبات افزایش خلاقیت شوراها را فراهم کرده و شرایط توسعه پایدار را به نفع جامعه رقم زده و از این منظر تمدن‌سازی وتمدن آفرینی را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به لزوم تشکیل جلسات همفکری با مقام عالی استان و معاونین در راستای بررسی و حل مشکلات شهری خاطرنشان کرد: شورا در جهت آبادانی، توسعه و پیشرفت شهری با تمام توان در کنار ارگان‌های دولتی و اجرایی بوده و در جهت رفع مشکلات شهری و شهروندی همپای سازمان‌ها و نهادهای اجرایی است.

کد خبر 749537

دیگر خبرها

  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • ادامه رایزنی شورای شهر بیرجند درباره برج ۴۶ طبقه ارتش
  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند