Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهرام سلیمانی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از دهیاران و معارفه بخشدار مرکزی اسلام آبادغرب با اشاره به ۱۴ تیرماه به عنوان روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: همگی وظیفه داریم که نقش مهم و تأثیرگذار دهیاری‌ها در توسعه روستایی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: ضروری است که ضمن تجلیل از زحمات قابل توجه دهیاران محترم، توجه برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران را به چالش‌ها و فرصت‌های فراروی مدیریت نوین روستایی بیش از پیش جلب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی اظهار داشت: برای دهیاران حدود ۵۰ وظیفه در حیطه عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی تعیین شده است، که این امر گویای نقش بی بدیل دهیاران در تدبیر هرچه بهتر امور روستا و ساکنان آنها می‌باشد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه هزار و ۶۶۷ دهیار در سطح استان کرمانشاه و ۱۳۲ دهیار در شهرستان اسلام آباد غرب فعالیت دارند؛ افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با رشد سطح تحصیلات و آگاهی در سطح روستاها، شاهد جهش بسیار خوب توانمندیهای دهیاران در مناطق مختلف بوده ایم و هم اکنون تعداد دهیاران تحصیلکرده، توانمند و آشنا به وظایف و قوانین از میان زنان و مردان افزایش محسوسی داشته و همین موضوع در تسریع برنامه‌های توسعه روستایی در سطح استان به طور قطع مؤثر خواهد بود.

سلیمانی گفت: با وجود کمبودهایی که بعضاً در خصوص خدمات رسانی به روستاها وجود داشته، اما طی سال‌های گذشته با اهتمام دولت تدبیر و امید خدمات بسیار خوبی در خصوص گازرسانی، احیای شبکه‌های آبرسانی، خدمات جاده‌ای و راهداری و … در سطح روستاها صورت گرفته است

وی افزود: حمایت‌های همه‌جانبه دولت تدبیر و امید از جمله تخصیص اعتبارات و امکانات قابل توجه، برنامه‌ریزی کلان برای تقویت بنیه اقتصادی روستاها، اشتغال‌زایی و کارآفرینی در روستاها مسلماً زمینه‌ساز ارتقای کارآمدی دهیاری می‌باشد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گفت: انتظار می‌رود دهیاران به عنوان رابط اصلی بدنه دولت با روستاییان نسبت به تبیین این خدمات برای مردم اقدام نمایند و متقابلاً نیز مشکلات و کمبودهای روستا را از طریق مسئولان پیگیری نمایند.

وی گفت: دهیاران در مقام مدیران ارشد روستا و متولیان اصلی توسعه پایدار در مناطق روستایی، در حقیقت منتخبین برخاسته از بطن جامعه روستایی هستند و به عنوان بازوان توانمند اجرایی شوراهای اسلامی روستاها در عمران و آبادانی مناطق روستایی نقش تعیین کننده‌ای دارند لذا انتظار می‌رود تعامل سازنده با شوراها برای پیشبرد امور روستاها را مورد توجه جدی قرار داده و برای تحقق توسعة پایدار روستایی گام بردارند.

سلیمانی در ادامه افزود: شهرستان اسلام آبادغرب به دلیل برخورداری از بسیاری قابلیت‌ها و توانمندی‌ها، از جایگاه خاصی در سطح استان برخوردار است؛ بطوریکه سابقه درخشان تاریخی به ویژه فداکاری مردم این شهرستان در طول ۸ سال دفاع مقدس و تحمل بمباران‌ها و مقاومت جانانه در عملیات مرصاد تنها گوشه‌ای از آن به شمار می‌رود.

مدیر کل دفتر امورسیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه تصریح کرد: جمعیت جوان تحصیلکرده، فعالین سیاسی و مطبوعاتی، شخصیت‌های تأثیرگذار فرهنگی و … نیز همگی از سرمایه‌های مهم اجتماعی و سیاسی هستند که امیدواریم بیش از پیش از این ظرفیت‌ها در راستای رشد و ارتقا کلی استان بهره گیری شود.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه همچنین گفت: انتخابات مهمی را پیش رو داریم لذا باید فضا برای تحقق مشارکت حداکثری مردم فراهم شود.

وی افزود: ۲ اصل قانونمداری و بیطرفی باید سرلوحه کار متولیان امر انتخابات باشد. عزم دولت بر رعایت حقوق قانونی انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان به عنوان حق الناس و همچنین بر حراست و پاسداری از رأی و خواست مردم است؛ لذا بایستی از هر گونه رفتار شائبه آفرین نظیر حضور در محافل انتخاباتی پرهیز شود.

در پایان این مراسم با تقدیر از خدمات سیروس عبدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اسلام آبادغرب که از آبان ماه ۹۷ با حفظ سمت سرپرستی بخشداری مرکزی را بر عهده داشت، نصرت اله محمدی زاد به عنوان بخشدار مرکزی اسلام آباد غرب معرفی شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.
‌۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.

وی افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.

رضایی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!