Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@23:25:30 GMT

«تریاک» و «گل» دو مخدر پرمصرف

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۱۴۷۹

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش نگرانی در حوزه استفاده از ماده مخدر گل در کشور، گفت: با این حال هنوز هم تریاک مقام اول مصرف مواد مخدر در کشور را دارد.

‌به گزارش مهر، سعید منتظر المهدی در حاشیه بازدید از خط ملی مشاوره اعتیاد به (۰۹۶۲۸) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سالانه ۴۵۰ هزار تماس با این مرکز انجام می‌شود که میزان مشاوره افراد با تماس‌گیرندگان از ده دقیقه تا یک ساعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این مرکز خدمات مشاوره مددکاری به افرادی که تماس می‌گیرند داده می‌شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه تمامی مشاوره‌ها بدون پرداخت هزینه است، گفت: یکی از اقداماتی که امروز صورت می‌گیرد، آشنا کردن مردم با این مرکز است تا بتوانند به راحتی مشاوره لازم را دریافت کنند.

منتظر المهدی افزود: بیشترین تماس‌ها با این مرکزها را مادران و همسران معتادها می‌گیرند، چرا که یکی از اعضای خانواده آنها گرفتار اعتیاد شده است و ما مشاوره می‌دهیم که این افراد را به مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ ارسال کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر نگرانی‌هایی در مصرف مواد گل در سطح جامعه گفت: هنوز بیشترین مواد مخدر مصرفی در ایران تریاک است و بعد از آن گل و حشیش در صدر مصرف مواد مخدر است.

وی گفت: جوانان احساس می‌کنند که مواد مخدر گل به دلیل گیاهی بودن عوارضی ندارد، ولی عوارض آن بیش از مواد مخدر دیگر است، چرا که میزان دوپامین مغز را افزایش می‌دهد و بعضاً نیز به صورت ترکیبی مصرف می‌شود و یک شادی کاذب و خطرناک برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تریاک گل مخدر پرمصرف محمد رضا خاتمی بیت کوین وحید رهبانی جیسون رضائیان تنگه جبل الطارق گاندو انتخابات الکترونیکی امانوئل مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر روستا افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

او گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، گفت: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

 

دیگر خبرها

  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم