Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  سنگ آمازونیت را می‌توان به راحتی با استفاده از آب گرم و صابون ملایم یا مواد شوینده شست. این سنگ ویژگی های منحصر بفردی دارد که امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد به تشریح آن بپردازد.

ریشه نام سنگ آمازونیت

سنگ آمازونیت (Amazonite) به نام سنگ آمازون نیز شناخته می‌شود که از سبز روشن تا سبز متمایل به آبی متفاوت است  و رنگی نرم و جذاب داشته و به شدت شبیه به نفریت و یشم سبز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی مواقع به دلیل شباهت از آن با عنوان «یشم کلرادو» یا «یشم قله‌ی کوه» یاد می‌شود.

ظاهر سنگ آمازونیت با الگوی شبکه ای، لکه دار، الگوی سبز و سفید بسیار متمایز است.

این مطلب را از دست ندهید: گران ترین مرواریدهای جهان کجا هستند؟ +تصاویر

سنگ آمازونیت با توجه به ویژگی منحصر به فردی، درخشش کمرنگی از خود نشان می‌دهد.

نام آمازونیت از رودخانه‌ی آمازون در آمریکای جنوبی برگرفته شده است، این رودخانه در برزیل جریان دارد.

اعتقاد بر این بود که آمازونیت مدت‌ها پیش در این منطقه یافت شد، اما متخصصان مواد معدنی ادعا می‌کنند که هیچ گونه ذخایر فلدسپار سبز در آمازون برزیل وجود ندارد.

در نتیجه، این سنگ‌ها بعدا به نظر یشم نفریت شناخته شده بودند.

سنگ آمازونیت و دیگر فلدسپار‌های سبز به طور طبیعی به غیر از رودخانه‌ی آمازون در سایر نقاط برزیل یافت می‌شوند.

سنگ آمازونیت گونه‌ای از فلدسپار سبز ریزدانه است. فلدسپار‌ها گروهی نسبتا همگن از تکتوسیلیتات‌های صخره‌ای شکل است که تقریبا ۶۰ ٪ پوسته‌ی زمین را تشکیل می‌دهند.

پس از گروه کوارتز، فلدسپار‌ها شایع‌ترین مواد معدنی در کل جهان هستند.

این مطلب را از دست ندهید: گران‌قیمت‌ترین سنگ جهان +تصاویر

به رغم شهرت بسیار فلدسپارها، تنها تعداد کمی از انواع فلدسپار با کیفیت سنگ‌های جواهر یافت می‌شوند. لغت «فلدسپار» از واژه‌ی آلمانی، «feld» و «spath» گرفته شده که به معنی «سنگ حاوی فلز» است.

اثرات سنگ آمازونیت بر روی بدن انسان

سنگ‌ها و اثراتی که بر بدن ما دارند از قرون گذشته در کشور‌های مختلف و نزد مردم آن مورد توجه بوده است.

انسان از همان زمان‌ها پیوسته بیماری‌ها و مشکلاتی را که داشته است با استفاده از طبیعت و امکانات موجود اطرافش به درمان می‌نشسته است.

سنگ آمازونیت که رنگ آن آبی متمایل به سبز است و برای چاکرای قلب و گلو مناسب است. این سنگ به متولدین بهمن (دلو) انرژی حیاتی می‌دهد.

این سنگ را باید هفته‌ای یکبار زیر آب جاری شست تا شارژ شود.

این مطلب را از دست ندهید: کشف گوهر 170 میلیونی از عمق 600 متری+ تصاویر

برای درد‌های گردن و کشیدگی عضلات باید این سنگ را به صورت دورانی خلاف عقربه‌های ساعت آرام گردانید.

این سنگ انرژی و تحرک را تقویت می‌کند و علاوه بر درمان افسردگی برای زنان باردار مفید و مؤثر است وشاخه عصبی ومغز را تقویت می‌کند.

جنبه‌های تهاجمی شخصیت را تنظیم می‌کند و در ذهن به دنبال تعادل احساسی است.

سنگ آمازونیت نگرانی و ترس را کاهش می‌دهد و خشم و تحریک پذیری را به یک عمل مثبت‌تر هدایت می‌کند.

آمازون سبب افزایش عزت نفس می‌شود.

نگهداری از سنگ آمازونیت

سنگ‌های جواهر آمازونیت به دلیل آسیپ پذیر بودن در برابر فشار و خراش تا حدودی به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند. سنگ‌های آمازونیت را می‌توان به راحتی با استفاده از آب گرم و صابون ملایم یا مواد شوینده شستشو کرد.

سنگ آمازونیت در زیر گرمای شدید، رنگ خود را از دست خواهد داد. برای شستشوی سنگ‌های جواهر، از مواد سفید کننده یا مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید.

به دلیل نرمی سنگ آمازونیت، نباید از آن‌ها در فعالیت‌های شدید فیزیکی مانند ورزش و کار‌های خانگی استفاده کنید. سنگ‌های جواهر و جواهرات آمازونیت باید به طور جداگانه از سایر جواهرات نگهداری شوند تا میزان خراش و شکستگی در آن‌ها به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: سنگ های قیمتی پایتخت معنوی ایران در انتظار جهانی شدن

سنگ‌های جواهر آمازونیت در اشکال مختلف و برش‌های متنوعی در دسترس قرار می‌گیرند. این سنگ‌ها اغلب به صورت کوژ برش می‌خورند و بسیار به ندرت پیش می‌آید که تراش دار باشد.

سنگ‌های به هم ریخته و مهره‌ها از محبوب‌ترین جواهرات دست ساز آمازونیت به شمار می‌روند. بیشتر جواهرات کوژ تراش به شکل گرد یا بیضی هستند، اما اشکال فانتزی نیز در میان آن‌ها یافت می‌شوند.

حکاکی‌های سنگ جواهر آمازونیت، به ویژه برجسته کاری، حیوانات و دیگر اشیای طبیعت نیز از نمونه‌های دیگر این جواهرات هستند. بسیاری از کنده کاری‌هایی که امروزه یافت می‌شوند تاریخی بوده و به مصر باستان بازمی گردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم الزام فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان

به گزارش قدس آنلاین، در راستای تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، مودیانی که ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده‌اند از جمله مودیان طلا و جواهر، اختیار دارند از طریق ثبت صورتحساب در سامانه مودیان (ارسالی توسط مودی یا شرکت‌های معتمد) یا سایر سامانه‌های دولتی از جمله سامانه جامع تجارت، صورتحساب‌های خود را ارسال کنند.

بدیهی است در صورت ارسال صورتحساب از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تاییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره (۳) ماده (۵) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان الحاقی طی ماده (۶) قانون تسهیل تکالیف مودیان، نیازی به ثبت مجدد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان توسط مودی نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عدم الزام فعالان حوزه طلا به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی
  • منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ طلا باشیم؟
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان
  • فعالان طلا و جواهر به ثبت صورتحساب الکترونیکی در 2 سامانه الزامی ندارند
  • قیمت سکه امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • تخریب صنف و صنعت طلا و جواهر به بهای اجرای یک سامانه
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)