Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:24:44 GMT

میزبانی ۲۵۵ بقعه متبرکه گیلان از جشن‌های کرامت

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۱۹۹۴

میزبانی ۲۵۵ بقعه متبرکه گیلان از جشن‌های کرامت

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شعار محوری دهه کرامت امسال را خدمت کریمانه و مهربانی با رسول اهل بیت علیهم السلام عنوان و اضافه کرد: دهه کرامت فرصت مناسبی برای ارائه خدمات عام المنفعه به مردم و معرفی بقاع متبرکه است.

وی اظهار داشت: دهه کرامت و روز پنجم ذیقعده که در تقویم رسمی کشور به روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده، فرصت مغتنمی برای اعتلای فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول خداست که بایستی قدر آن را دانسته و از آن بیشترین بهره ممکن انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده‌ خاطر نشان کرد: پخش و قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضا علیه السلام در ۵۴ بقعه متبرکه (هر روز ساعت هشت صبح)، برپایی غرفه عکاسی برای گرفتن عکس یادگاری زائران با بقعه و اهدا به صاحبان عکس در طول دهه کرامت در ۲۲ بقعه متبرکه، جذب و ثبت نام خادمان افتخاری بقاع متبرکه، افتتاح مراکز افق در بقاع متبرکه شاخص در طول دهه کرامت (در ۱۲ بقعه)، برگزاری باشکوه همایش ویژه بزرگداشت امامزادگان در استان و برگزاری مراسم مشابه در هر شهرستان (حداقل یک بقعه در هر شهرستان) در روز پنجم ذی‌القعده از جمله برنامه های جشن‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه گیلان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان راه اندازی غرفه عرضه محصولات فرهنگی در ۱۱ بقعه، برپایی ایستگاه صلواتی ۵۴ بقعه متبرکه، تجلیل از مدافعان حرم، جانبازان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم در مراسم‌ها، برپایی غرفه پاسخگویی به سوالات و شبهات مطرح در مورد امامزادگان، بقاع متبرکه و وقف، توزیع بروشور و ویژه نامه معرفی امامزادگان شهرستان به ویژه امامزادگان شاخص، تجلیل از هیئت امنا، خادمان و خیران بقعه‌ساز، ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه و صاحبان آثار برتر پژوهشی را از دیگر برنامه های جشن های دهه کرامت عنوان کرد.

استان گیلان دارای بیش از ۹۰۰ بقعه متبرکه است.

ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها تا ولادت امام رضا علیه السلام دهه کرامت نام گرفته است.

۷۲۸۶/‏۲۰۰۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه دهه کرامت گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام احسان الله محمدی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران روایان و هادیان اثرگذار جامعه هستند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به تقارن چندین مناسبت در هفته عقیدتی و سیاسی بیان کرد: تفکرات و اندیشه‌های شهید مطهری بازنگری و واکاوی شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه اندیشه‌های شهید مطهری نیاز ضرورت مدار جامعه امروز است، گفت: بازنگری اندیشه‌های استاد مطهری در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مورد توجه قرار گیرد.
به گفته وی الگوپذیری از تفکرات شهید مطهری گستره اش در جامعه بشری معنا پیدا می‌کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه استاد مطهری پرورش یافته مکتب اسلام و قرآن است، گفت: استاد مطهری در دوران کم طول زندگی اش با بسیاری از کج روی‌ها مقابله کرد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به پیام‌های هفته عقیدتی سیاسی اضافه کرد: پیوند فرهنگ با معنویت و تبعیت از ولایت فقیه پیام مهم هفته عقیدتی سیاسی است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان به تشریح برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه قدس گیلان پرداخت و افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت استاد شهید مطهری ویژه برنامه این هفته است.

وی از برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در استان خبر داد و اضافه کرد: برگزاری مسابقه مقاله نویسی با موضوع عبد صالح، برپایی مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب‌های استاد مطهری، برپایی مسابقات فرهنگی و ورزشی، تجلیل از فعالین عقیدتی سیاسی، تجلیل خانواده شهدا، برگزاری یادواره شهدای معلم، نواخته شدن زنگ قرآن و ولایت با محوریت فلسطین و غزه و نواخته شدن زنگ سپاس از معلم بخشی از برنامه‌های این هفته است.

کد خبر 6088393

دیگر خبرها

  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان