Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌مناسبت دهه کرامت، آیین اهدای ۵۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند روستاهای سیستان و بلوچستان امروز، یکشنبه ۱۶ تیرماه در سطح استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: این اقدام در قالب طرح «مسجد احسان» از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و سازمان تبلیغات اسلامی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این طرح 53 سری جهیزیه برای 53 زوج جوان که افراد نیازمند هستند در نظر گرفته شد، افزود: افراد مستحق و نیازمند هر منطقه توسط روحانیون مستقر شناسایی و معرفی شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: زوج‌های جوانی که در روستاها و مناطق کم‌برخوردار استان حضور دارند و دست‌کم دو سال از مدت زمان عقد آن‌ها گذشته و زیر پوشش هیچ نهاد خاصی نیستند، توسط روحانیان مستقر تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی در روستاها شناسایی شدند.

وی اظهار کرد: میزان 30 درصد از مبلغ تهیه جهیزیه توسط خیرین و منابع مردمی و مابقی نیز توسط بنیاد اجتماعی برکت احسان (ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل) جمع آوری شده است.

بزمانی افزود: جهیزیه اهدایی شامل ۱۲ قلم کالا از جمله یخچال، فرش، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اجاق گاز، پتو و ظروف ۵۰ تیکه، سرویس قاشق و چنگال، ساعت دیواری و دیگر لوازم زندگی بوده که ارزش هر سری آن دست‌کم ۱۵۰ میلیون ریال می‌شود.

این مقام مسئول با بیان این‌که توجه به مسائل اجتماعی یکی از اهداف مساجد است، عنوان کرد: این جهیزیه به نوعروسان در شهرهای زهک، هیرمند، هامون، نیمروز، زابل، سرباز، دلگان، خاش و ایرانشهر تدارک دیده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا جهیزیه نوعروسان بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد

رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: با توجه به جمعیت اندک استان در بخش هنرمندان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، در این آیین که با حضور رئیس حوزه هنری استان سمنان برگزار شد، هنرمندان این استان مسائل و مشکلات مربوط به حوزه فعالیتی خود را بیان کردند.

مشکلات معیشتی، کمبود اعتبار، لزوم برگزاری جشنواره‌ها و اهمیت حمایت از هنرمندان از موارد مطرح شده در این مراسم بود.

رئیس حوزه هنری استان سمنان در این آیین گفت: ما برای اینکه در هنر انقلاب اسلامی به وضعیت مطلوبی برسیم، به زیرساخت‌ها و منابع مالی مناسب و همچنین نیروی انسانی توانمند نیازمندیم.

محمد اصغر زاده اضافه کرد: در بخش هنرمندان با توجه به جمعیت اندک استان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب استان سمنان در این زمینه است.

وی گفت: اما استان سمنان در زمینه منبع مالی و زیرساخت‌ها با مشکلات زیادی مواجه است و در این زمینه در مقایسه با سایر استان‌های کشور ضعیف‌تر هستیم.

رئیس حوزه هنری استان سمنان حمایت ویژه مسؤلان این استان از فعالیت‌های حوزه هنری را خواستار شد.

انتهای پیام/363

دیگر خبرها

  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • اهدا جهیزیه به نوعروسان کهگیلویه
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد