Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: بنیاد امور بیماری‌های خاص در راستای کمک به تسهیل درمان بیماران خاص در قالب توافق‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، دو دستگاه دیالیز به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان اهدا کرد.

دکتر علی آرمیده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: هم اکنون بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان دارای ۱۳ تخت عادی، یک تخت ایزوله و ۱۴ ماشین فعال است که یک ماشین همودیالیز خراب است و از یک سال پیش به علت تامین نشدن اعتبار مالی تعمیر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان، تعداد کل بیماران دیالیز شیروان و فاروج را ۸۰ نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۳۷ نفر خانم و ۴۳ نفر آقا هستند که ۱۱ نفر بیمار از شهرستان فاروج هستند و طبق استانداردها هر بیمار دیالیزی نیاز به ۱۶-۱۲ ساعت دیالیز در هفته دارد که با توجه به کمبود تخت‌های دیالیز، هفته‌ای سه نوبت چهار ساعته انجام می‌شود.

 

وی گفت: هم اکنون ۲۰ بیمار در این شهرستان در نوبت پیوند کلیه هستند که هزینه انجام دیالیز و داروهای پرمصرف و گران قیمت مثل اپرکس و ونوفر برای این بیماران رایگان است.

 


آرمیده افزود: از سال‌های اولیه افتتاح مرکز دیالیز به همت و یاری همکاران و بعضی از خانواده‌های همکاران در شیروان خیریه‌ای راه اندازی شده  که مسئول خیریه سرپرستار دیالیز است و درآمد خیریه صرف تهیه دارو و هزینه ایاب و ذهاب و تهیه ارزاق و غیره برای بیماران بی بضاعت می‌شود.
 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت نماز جمعه خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه قم چهارمحال و بختیاری حج خطبه های نماز جمعه جشن های دهه کرامت دستگاه دیالیز شیروان بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب

حامد(میلاد)منصوری: به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: خوزستان و خاصتا اهواز که مرکز استان است و میشه گفت که مرکز جنوب غرب کشور هم است از وجود بیمارستان مجهز مدرن و بروز چشم و قلب محروم است

در صورتی که در چندین استان می بینیم که بیمارستان های مجهزی وجود دارد که مردم خوزستان با وجود دوری و سختی راه برای درمان خود به این استان ها جهت درمان مراجعه میکنند

باید دید دلیل علت عدم پیگیری مسئولان ارشد استان و بخصوص نمایندگان مجلس و دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای ایجاد بیمارستان چشم و قلب در مرکز استان چیست؟

ایا حق خوزستانی ها نیست که یک بیمارستان مجهز با امکانات بروز و پزشکان متبحر داشته باشند

خوزستانی که قلب تپنده ایران بوده و هست و همیشه محرومیت در این استان بیداد میکند و هیچ وقت از ثروتی که دارد برای مردمش در جهت امکانات رفاهی و سلامت استفاده نشده است و مردم همیشه مجبور هستند صدها کیلومتر را طی کنند تا برای درمان و سلامتی خود به تهران،اصفهان یا شیراز بروند.

علت این کم کاری و بی توجهی ها به سلامت مردم چه چیزی است؟

استانی که در مجلس ۱۸ نمانیده و در خبرگان ۶ نماینده دارد و معاون اول دولت هم یک خوزستانی است ولی توان پیگیری ساخت چند بیمارستان مجهز را در مرکز استان ندارند

شهرستانی جدید کرخه خوزستان بدون بیمارستان و درمانگاه دولتی شبانه روزی است و مردم برای درمان مجبور به تردد به شوش یا اهواز هستند

شوش با جمعیت بالایی که دارد یک بیمارستان قدیمی بدون امکانات کافی دارد که نیازهای مردم را بخوبی برطرف نمیکند و همیشه مورد انتقاد مراجعین بوده و بارها شاهد بودیم که نارضایتی مردم را به همراه داشته است

لذا امیدواریم دولت، نمانیدگان خبرگان ،مجلس و مسئولان کشور برای ساخت بیمارستان های مجهز در خوزستان اقدامی انجام دهند که مقداری از محرومیت این استان ثروتمند جبران شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902055

دیگر خبرها

  • بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان افتتاح شد
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • حس خوب حمایت
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام