Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@14:43:00 GMT

ایران رتبه اول منطقه در حوزه هوافضا را دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۲۳۸۸

به گزارش فارس، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی در مراسم افتتاحیه گردهمایی شرکت ها و استارتاپ های حوزه فضایی که صبح امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: خوشبختانه، رتبه اول منطقه و رتبه ۱۱ دنیا را در حوزه هوافضا کسب کردیم و دستیابی به چرخه کامل فضایی نیز از دیگر دستاوردهای ماست.

وی ادامه داد: کشور در عرصه فناوری جایگاه مناسبی را پیدا کرده است البته حوزه فضا از حوزه اقتداری به حوزه اقتصادی تبدیل شده است به طوری که رشد اقتصاد فضا ۱۲۹ درصد بوده است، چرا که با رشد فناوری، ماهواره ها، کوچک و ارزان شدند و مزایای آنها افزایش یافت

رئیس سازمان فضایی تصریح کرد: مهمترین اولویت ما این است که از ظرفیت کشور برای تولید محصول و ارائه خدمات به جامعه استفاده کنیم و این زنجیره ارزش تبدیل اقتدار ایران در منطقه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بخش فضایی باید تبدیل به یک صنعت توانمند شود. تلاش ما این است که از ظرفیت همه نهادها برای این موضوع و توسعه زیرساخت های فضایی شود.

رئیس سازمان فضایی ادامه داد: درصد زیادی از بخش فضایی را به بخش های خصوصی دادیم تعدادی از شرکت های بزرگ خواستار مجوز اپراتور ماهواره سنجشی هستند و ما تلاش می کنیم تا هرچه سریعتر این فرایند انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا استارتاپ‌ها در این حوزه فعال‌تر باشند و در سیل اخیر نیز استارتاپ ها به طور داوطلبانه به کمک مردم آمدند.

براری گفت: حضور در مجامع بین المللی و سازمان‌های مرتبط نیز از اولویت های ماست. در سه هفته اخیر جلساتی در سازمان ملل در حوزه فضایی تشکیل شد و سازمان فضایی نیز نشست با حضور ۸ کشور دنیا داشت تا حضور موثر در عرصه بین الملل داشته باشیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۲۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،گزارش مرکز رصد فرهنگی با عنوان "ایران در آینه شاخص‌های جهانی فرهنگ" با تکیه بر داده‌های پیمایشی بین‌المللی منتشر شد.

طبق یافته‌های مرکز ملی رصد فرهنگی کشور نشان می‌دهد: ارزش‌های اخلاقی در ایران در مقایسه با وضع جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است.

بر اساس داده‌های مرکز رصد فرهنگی کشور، دزدی، خودکشی، خشونت خانگی علیه زنان و گرفتن رشوه غیراخلاقی‌ترین رفتار از نگاه مردم ایران است.

در گزارش مرکز رصد فرهنگی کشور، وضع ایران در شاخص‌های مختلف فرهنگی از جمله ارزش‌های اجتماعی، هنجار‌ها و کلیشه‌ها، خوشبختی و رفاه، سرمایه اجتماعی و اعتماد، ارزش‌های اقتصادی، تصور از فساد، مهاجرت، امنیت، دانش و فناوری، ارزش‌های مذهبی و اخلاقی و فرهنگ سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس داده‌ها، ایران جزو ۱۰ کشور اول جهان با کمترین نگرانی نسبت به وقوع جنگ است و از سویی دیگر احساس امنیت در ایران کماکان در مقایسه با میانگین جهانی، وضع مطلوب‌تری دارد.

داده‌های این گزارش علمی نشان می‌دهد در ایران ارزش‌های اخلاقی نیز در مقایسه با وضع جهانی از جایگاه بالاتری برخوردار است و می‌توان جامعه ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها یک جامعه اخلاقی توصیف کرد.

داده‌های معتبر پیمایش جهانی نشان می‌دهد غیرقابل‌توجیه‌ترین رفتار نزد ایرانیان، دزدی، خودکشی، کتک‌زدن زن از طرف شوهر، گرفتن رشوه و همجنس‌گرایی است و مردم ایران بیش از میانگین جهانی نسبت به این بی‌اخلاقی‌ها موضع منفی دارند.

دیگر خبرها

  • آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟
  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است
  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار