Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@05:00:28 GMT

اشتغال به کار ۳۵ مددجوی کرمانی

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۲۵۳۰

اشتغال به کار ۳۵ مددجوی کرمانی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد -م، فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد با ۳۶ سال سن کارآفرین موفقی است که با کشت و فرآوری گیاه لوفا و اجرای طرح نظام راهبری شغلی توانسته زمینه اشتغال ۳۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را فراهم کند.

این کارآفرین موفق، طلبه و از نیرو‌های جهادی بوده که در مناطق محروم جنوب استان کرمان به محرومان خدمت‌رسانی می‌کرده، بیان کرد: به‌منظور کمک به حل مشکلات مردم محروم مناطق جنوبی کرمان پس از تحقیقات کامل و با توجه به آب‌وهوای منطقه برای نخستین بار اقدام به کشت گیاه لوفا در جنوب کرمان کرده و توانستم با تشویق و ترغیب، افراد محروم زیادی را در جنوب کرمان به گشت گیاه لوفا مشغول و زمینه کار و درآمد برای آن‌ها فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارآفرین افزود: با اجرای طرح نظام راهبری شغلی توسط کمیته امداد هم‌اکنون ۳۵ کشاورز اقدام به کشت پنج هکتار گیاه لوفا در مناطق محروم جنوب کرمان کرده‌اند که پس از به ثمر نشستن و برداشت میوه لوفا محصول تولیدی آن‌ها به نرخ روز خریداری می‌شود.

وی به روش‌های کشت محصول لوفا و فرآوری و تبدیل آن به محصولات مختلف ازجمله لیف‌های گیاهی، اسکاچ ظرف‌شویی، کفی صندل و انواع محصولات خلاقانه دیگر اشاره کرد و گفت: این محصول پس از کشت، مدت سه تا چهار ماه میوه آن به بار می‌نشیند و پس از برداشت محصول، فرآوری آن در کارگاه صورت می‌گیرد.

این کارآفرین موفق ادامه داد: علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۳۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان از طریق اجرای طرح راهبری شغلی، همچنین توانسته با راه‌اندازی کارگاه فرآوری محصول لوفا زمینه اشتغال ۳۵ نفردیگر از مددجویان و محرومان را فراهم کند.

این جوان  افزود: بیشترین محصولی که از گیاه لوفا تولید می‌شود انواع لیف‌های گیاهی است که خواص منحصربه‌فردی برای پوست دارد که ازجمله آن می‌توان به بهبود گردش خون و تغذیه مناسب‌تر پوست، کاهش چین‌وچروک پوست، کاهش جوش‌های سرسیاه و سرسفید پوست صورت و بدن و کمک به لطافت، روشنی و استحکام پوست اشاره کرد.

وی بابیان اینکه کاشت و فرآوری این محصول کار حرفه‌ای است و گفت: با چند سال تجربه و کاشت این محصول و دانش تخصصی کاشت و فرآوری موفق به توسعه طرح و راهبری شغلی ۳۵ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان شده‌ام.

 کمیته امداد با اجرای طرح نظام راهبری شغلی با بهره‌مندی از کارآفرینان حرفه‌ای باهدف مشارکت در برنامه اشتغال امداد، فرصت‌های شغلی برای محرومین ایجاد خواهد کرد و کارآفرینان با راهبری، کمک و هدایت مددجویان راه‌های کسب درآمد را به آن‌ها آموزش خواهند داد تا بتوانند به‌صورت مستقل دارای شغل شده و کسب درآمد کنند.
انتهای پیام/ی

کاشت گیاه لوفا در جنوب کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، کاراته‌کا‌های کرمانی در بخش کاتای مسابقات کاراته قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) به دو نشان طلا، یک نقره و دو برنز دست یافتند.

این مسابقات با حضور ورزشکاران در بخش کاتا در سالن شهید کبگانیان تهران برگزار شد و  تیم استان کرمان در بخش کاتای تیمی بزرگسالان متشکل از مهدی رضایی، مهدی شجاعی، رضا پوردهقان و به مربیگری مسعود دانشور به مقام سوم دست یافت.

دیگر تیم استان کرمان با ترکیب علیرضا ابوالحسنی، عباس حیاتی‌فر، بهروز حسینی‌نسب به مربیگری مصطفی پور جلالی به‌صورت مشترک سوم شد.

در بخش جوانان نیز تیم استان کرمان به مربیگری عابد علمدار با حضور سبحان عوض ‌پور، محمدعلی مسلمی، امیرحسین عربی بر سکوی نخست ایستاد.

در بخش کاتای انفرادی و در رده زیر ۲۱ سال پسران، امیرحسن معین‌الدینی به مربیگری عابد علمدارزاده عنوان قهرمانی رقابت‌ها را به خود اختصاص داد و در رده نوجوانان نیز یزدان قوام به مربیگری حمیدرضا طالبی‌زاده به مقام دوم دست یافت.

دیگر خبرها

  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز