Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:15:37 GMT

معضلی به نام بناهای مسکونی غیرمجاز در عباس آباد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۲۹۲۹

معضلی به نام بناهای مسکونی غیرمجاز در عباس آباد

به گزارش خبرنگار ایرنا، باریکه ساحلی در غرب مازندران که میان دریا و کوه واقع شده چشم اندازی را فراهم کرده است که طی چند دهه گذشته مورد طمع بی امان بومیان و غیربومیان برای ساخت ویلا و آپارتمان قرار گرفته و بسیاری از این ساخت و سازها هم بدون کسب مجوز انجام شده تا امروز در قامت طلبکار ظاهر شوند و طلب برخورداری از انشعاب آب، برق و گاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست تعیین تکلیف این دسته از بناها موضوعی بود که روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان عباس آباد به عنوان یکی از کانون های ساخت و سازهای غیرمجاز در مازندران مطرح شد و فرماندار با اشاره به پراکندگی این دسته از بناهای مسکونی بدون مجوز در خارج از حریم شهرها و محدوده روستاهای این شهرستان، از مسئولان نهادهای ذیربط خواست تا هر چه زودتر نسبت به تعیین و تکلیف این بناهای بدون و مجوز فاقد انشعاب آب، برق، گاز و تلفن تدابیری اتخاذ کنند.

جواد اصلانی گفت که این منطقه به علت نزدیکی کوه و دریا و برخورداری از دیگر موقعیت‌های ممتاز گردشگری از یک دهه گذشته بناهای مسکونی زیادی در حریم شهرها و محدوده روستاهای این شهرستان بدون مجوز ساخته شده و امروز مالکان این بناها نیاز به انشعاب آب، برق، گاز، تلفن دارند و در بلاتکلیفی به سر می برند.

وی بدون اشاره به تعداد این واحدهای مسکونی گفت: امروز چه بخواهیم و چه نخواهیم ممکن است مالکان این بناهای مسکونی از انشعابات غیر مجاز مانند برق، آب و گاز استفاده کنند و در نتیجه خسارت‌هایی هم به بیت المال وارد می شود و بنا بر این باید هرچه زودتر سرنوشت این واحدهای مسکونی روشن شود.

فرماندار عباس آباد اظهار داشت: این در حالی است دولت نیز در خرداد ماه سال ۹۶ طبق مصوبه‌ای تمامی دستگاه‌های خدمات رسان را مکلف کرد تا نسبت به واگذاری انشعاب آب، برق، تلفن، گاز و فاضلاب به صورت غیردائم تا تعیین تکلیف قانونی به کسانی که به شکل غیرمجاز استفاده می‌کنند، اقدام نمایند.

اصلانی افزود: طبق ماده ۴ آئین نامه اراضی نیز به صراحت آمده که هرگونه بنا و تأسیسات در خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها پس از رعایت مفاد طرح‌های توسعه و عمران (جامع) ناحیه‌ای و مجموعه شهری (در صورت وجود) با رعایت شرایط مجاز است و براساس نظارت‌هایی که صورت گرفته برخی از مالکان این بناهای مسکونی این قانون را رعایت کرده اند.

شهرستان عباس با برخورداری از ۳ شهر، ۵۰ روستا دارای ۵۰ هزار نفر جمعیت است.

۷۰۷۸ /‏۱۶۰۲/‏۱۶۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان عباس اباد جلسه شورای اداری مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۲۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.
در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد