Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتشار خبر‌های متعدد مبنی بر فراخوان و دعوت از مشمولان سربازی برای امریه شدن در دستگاه‌های مختلف اظهار کرد: مدتی است که در برخی از خبر‌ها اعلام می‌شود که مشمولان خدمت سربازی می‌توانند دوره سربازی خود را در برخی از دستگاه‌های دولتی و نهاد‌ها سپری کنند و این خبر‌ها طوری منتشر می‌شود که گویا قرار است که هزاران نفر دوران سربازی خود را در دستگاه‌های دولتی مأمور شوند، در حالی که چنین موضوعی صحیح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش آمار موالید در کشور افزود: بر اساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی، قانون برنامه توسعه و فصل هشتم قانون خدمت وظیفه عمومی، ستاد کل نیرو‌های مسلح در صورت وجود مشمول مازاد مورد نیاز می‌تواند تعدادی از این مشمولان را به دستگاه‌های دولتی واگذار کند و شرط آن نیز این است که اولاً خللی به توان و آمادگی رزمی نیرو‌های مسلح وارد نشود و ثانیاً این سربازان در حوزه‌های بهداشتی، امدادی، تولیدی، جهادکشاورزی، تحقیقاتی و غیره به کار گرفته شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در گذشته با توجه به بالا بودن تعداد مشمولان دست نیرو‌های مسلح برای اختصاص سهمیه سرباز امریه به دستگاه‌های دولتی باز بود، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به کاهش تعداد موالید و نیاز نیرو‌های مسلح به نیروی انسانی، سیاست انقباظی از سوی ستادکل نیرو‌های مسلح در مورد سربازان امریه و سهمیه آنان در پیش گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: ضوابط و مقررات سربازان امریه سازمان‌های دولتی اعلام شد

سردار کمالی گفت: در همین راستا نیز تصمیم بر آن شده تا سهمیه دستگاه‌های مختلف برای جذب سرباز امریه به تدریج کاهش یابد و حتی در مورد برخی از دستگاه‌ها این سهمیه حذف شود. به عبارتی دیگر اینطور می‌توان گفت که شرایط دریافت سهمیه امریه محدودتر و سخت‌تر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مشمولان غایب سربازی به هیچ عنوان نمی‌توانند از امریه استفاده کنند، تصریح کرد: بنابراین لازم به تاکید است که آنچه از سوی برخی رسانه‌ها و دستگاه‌ها مبنی بر جذب سرباز در فلان نهاد یا سازمان اعلام می‌شود، قطعی نبوده و مورد تأیید ستادکل نیرو‌های مسلح نیز نیست؛ لذا لازم است که خانواده‌ها و مشمولان به امید اینکه ممکن است سهمیه سربازی در نهاد یا دستگاهی را به دست آورند، وضعیت خدمتی خود را به تأخیر نیاندازند و تکلیف خود را مشخص کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام وظیفه خدمت سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است

استفان برایان، دستیار سابق معاون وزیر دفاع آمریکا گزارش داد که فرانسه سربازانی را از واحدهای نظامی خارجی خود به اوکراین فرستاده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، برایان گفت: آن‌ها (سربازان فرانسوی) برای حمایت از تیپ ۵۴ مکانیزه نیرو‌های مسلح اوکراین در اسلاویانسک مستقر شدند و سربازان فرانسوی از هنگ ۳ پیاده نظام فرانسه، یکی از واحد‌های اصلی واحدهای نظامی خارجی استخدام شدند.

او خاطرنشان کرد که اولین گروه از پرسنل نظامی یگان فرانسوی پیش از این به نبرد‌های فعال علیه واحد‌های روسی در دونباس اعزام شده بودند.

این مقام‌آمریکایی در گزارشی برای روزنامه آسیا تایمز افزود: بعید است روس‌ها افزایش تعداد نیرو‌های فرانسوی را برای مدت طولانی تحمل کنند، حتی اگر سربازان واحدهای خارجی باشند و معلوم نیست روسیه در پاسخ چه خواهد کرد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در پایان فوریه گذشته ادعا کرد: پاریس تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ انجام خواهد داد.

 به گفته او، رهبران کشور‌های غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کردند، اما اتفاق نظر وجود نداشت.

نشریه سوئیسی NZZ در تشریح یکی از سناریو‌های اعزام نیرو‌های فرانسوی به اوکراین نوشت: نیرو‌های نظامی فرانسه ممکن است در شمال اودسا مستقر شوند تا امنیت این بندر را تضمین کنند.

به نوشته این نشریه، وظیفه نیرو‌های فرانسه در اودسا می‌تواند حفاظت از بندر دریایی و همچنین حرکت سریع به قلمرو مولداوی در صورت شروع درگیری در آنجا باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مشمولان سربازی مراقب باشند حبس نخورند!
  • اما و اگرهای قانون سربازی؛ پاسخ به شبهات اصلی خانواده‌ها
  • اما و اگرهای قانون سربازی
  • فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • مقام روسی: بایدن عقب‌مانده ذهنی است
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد