Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر یکشنبه در حاشیه آئین تودیع و معارفه دادستان زنجان در جمع خبرنگاران در محل دادگستری استان زنجان، به فریضه مهم امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است.

وی اظهار کرد: همه مردم در برابر منکر موظف هستند که منکر را نهی کرده و معروف را امر کنند ولی باید مراتب رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان کل کشور بابیان اینکه با زبان ملایم باید امر به معرف و نهر از منکر انجام شود، گفت: مردم و آنهایی که با فقه آشنا هستند باید امربه‌معروف کنند.

منتظری تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و دستگاه‌های قضائی موظف هستند در چارچوب قانون با منکرات در جامعه برخورد کنند و در این میان مردم انتظار آرامش و نظم دارند ولی باید خود مردم هم‌مرزها را رعایت کنند.

وی بابیان اینکه به لحاظ قانون برخی منکرات که در ملأعام انجام می‌شود جرم است افزود: اگر کسی در جامعه جرم مشهود انجام دهد مأموران انتظامی با آن برخورد می‌کنند.

دادستان کل کشور ابراز کرد: خود مردم باید فضایی را در جامعه به وجود آوردند تا افرادی که می‌خواهند هنجارشکنی کنند نتوانند ناامنی و هنجارشکنی کنند.

وی به پرونده قتل میترا استاد اشاره کرد و افزود: پرونده نجفی هم مانند سایر پرونده‌ها مسیر قانونی خود را طی می‌کند و شاکی شکایت کرده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه از نظر ما این پرونده هیچ امتیازی ندارد و مانند بقیه پرونده ها مراحل قانونی خود را طی می‌کند، افزود: حق خانواده مقتول است که در صورت درخواست قصاص، قصاق صورت بگیرد و در صورت قبول دیه پرداخت دیه انجام شود و یا این اینکه گذشت کند و فرقی بین این آقا و سایرین نیست.

منتظری به جرایم در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: به دلیل عدم مدیریت صحیح فضای مجازی آسیب‌های زیادی از این فضا در جامعه وجود دارد و در تهران دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم یارانه‌ای تشکیل‌شده و در شهرستان‌ها هم شعبی برای جرایم یارانه‌ای اختصاص داده شده است.

وی گفت: مردم باید بدانند اگر فردی در فضای مجازی به آبرو، مال و شرف آنها تعرض کند اگر شکایت کند دستگاه قضائی با آنها برخورد می‌کند و با مجرمین برخورد قاطع می‌کند. باید فضای مجازی سالم‌تر و بهتر شود.

کد خبر 4660114

منبع: مهر

کلیدواژه: دادستانی کل کشور دادگستری استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است

ایسنا/لرستان دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر لرستان گفت: همکاری و تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بوده و هدف ما فرهنگ سازی تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر خرم آباد با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین یونس مهدوی نیا ۱۶ اردیبهشت در دیدار با شهردار خرم آباد اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت شهرداری در نصب بنرهایی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر «عفاف و حجاب » امری مهم برای پیشبرد اهداف و جذب مخاطب در جامعه هدف است.
وی خاطرنشان کرد: امید است بتوان با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های فرهنگی، تبلیغی و اجرایی گام های موثری در حوزه ترویج و تبیین فرهنگ این دو فریضتین در جامعه برداشته شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان در این نشست با اشاره به مطالبات ستاد از شهرداری افزود: امنیت فضاهای اختصاصی برای بانوان، نام‌گذاری معابر با نام شهدای امربه معروف و نهی از منکر و برنامه ریزی و همکاری برای برگزاری رویداد و همایش علمی با همکاری شهرداری خرم آباد با سایر دستگاه ها از مطالبات و بحث های تخصصی مطرح شده در این دیدار بود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جای خالی «عیسی قلی‌پور» همیشه احساس می‌شود/ تشییع «بخشی» در زیر باران و درسی که مردم به مدیران فرهنگی دادند
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • باشگاه فولاد خوزستان از حق سرمربی خود کوتاه نمی‌آید
  • قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!
  • لبه تیغ
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • عزاداری باشکوه مردم مؤمن تکاب در سالروز شهادت جانسوز امام جعفر صادق (ع)
  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان