Web Analytics Made Easy - Statcounter

دلخوش با بیان اینکه در شهرستان چند نوع زمین داریم که با مشکلات زیادی روبه‌رو است، گفت: طرح «کاداستر» در گیلان ضعیف عمل می‌شود که ضروری است این طرح با قوت بیشتری در این استان اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «سیدکاظم دلخوش اباتری» ظهر امروز(یکشنبه، 16تیر) در همایش تجلیل از دهیاران که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط فعلی که نظام با مشکلاتی روبه‌رو است باید مسئولان نسبت به شخصینت حقوقی خود توجه ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دهیار یک شخص عادی در روستا نیست، افزود: شخصیت حقوقی دهیار در روستا همچون فرماندار با تفاوت سلسله مراتب است.

 

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی روستا، یک شورای کوچک از خانه ملت در روستا هستند، گفت: باید دهیاران با توجه به مشکلات اعتباراتی که در شهرستان داریم اما پیگیر پروژه‌های در حال اجرای روستایشان باشند.

 

دلخوش با بیان اینکه 400میلیارد پروژه جدید علی‌رغم همه مشکلات مالی که در شهرستان وجود دارد در شهرستان در حال اجراست، تصریح کرد: کار اجرایی سخت است و وقتی فردی مسئولیتی قبول می‌کنند باید به خوبی مدیریت و ساماندهی آن را به عهده بگیرد.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس در صدد مصوبه استخدام دهیاران هستیم و مراحل آخر آن را پیش می‌بریم، خاطرنشان کرد: درصد بالایی از نمایندگان مجلس طرح و لایحه را نمی‌شناسند.

 

وی با اشاره به طرح هادی و تغییر کاربری، اظهار کرد: در شهرستان چند نوع زمین داریم که با مشکلات زیادی روبه‌رو است که نمونه آن در تنیان و سیاه‌دریشان وجود دارد.

 

دلخوش با بیان اینکه طرح «کاداستر» در گیلان ضعیف عمل می‌شود، افزود: اگر این طرح به درستی انجام شود تکلیف زمین‌های کشاورزی مردم مشخص می‌شود.

 

وی با بیان اینکه کاداستر ساماندهی زمین‌های کشاورزی مردم است، گفت: مهمترین کار در این فرآیند، جمع‌آوری اطلاعات توصیفی کشاورزان است که باید با هماهنگی بخشداران و دهیاران در روستاها صورت بگیرد.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مشخص کردن اراضی دولتی و شخصی و همچنین سنددار کردن اراضی به نقشه کاداستر نیاز داریم، تصریح کرد: ایجاد و امکان ساماندهی و مدیریت بر زمین‌های کشاورزی از نظر نوع کاربری، وضعیت مالکیت، میزان ملک، وضعیت بهره برداری و ارائه تسهیلات بهتر و سریع تر به کشاورزان و کمک به رفع تعارضات و تداخلات بین اراضی «دولت و مردم» و «مردم و مردم» و شفاف سازی و تثبیت مالکیت اراضی از مزایای اجرای طرح کاداستر است.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت خراسان جنوبي بیرجند غنی سازی اوقات فراغت جنوب کرمان قم خبرگزاری شبستان اصفهان طرح کاداستر اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • لزوم تسریع در روند اجرای طرح‌های مجتمع فولاد بافق
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی