Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:30:06 GMT

فیلم مستند «شرقی» آماده انتشار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۴۰۸۱

فیلم مستند «شرقی» آماده انتشار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، پروژه بین‌المللی (شرقی) فیلمی است مستند درباره آثار، افکار و دستاوردهای فیلسوف برجسته ژاپنی (توشیهیکو ایزوتسو) که یکی از مهمترین اسلام‌شناسان و قرآن‌پژوهان جهان نیز بود. در پروژه (شرقی) با مصاحبه و حضور دوستان و شاگردان داخل و خارج ایزوتسو و جمعی از مفاخر فرهنگی در ایران و کشورهای دیگر به کارگردانی مسعود طاهری گوشه‌هایی از زندگی و افکار ایزوتسو و نقد آثار او به تصویر کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم شرقی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود طاهری و تولید چهرداد فیلم است.

این فیلم به غیر از مراسم رونمایی در توکیو در تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۱۸ و ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ در تهران تاکنون در دانشگاه‌های استنفورد، MIT، آکسفورد، ادینبرا، ریوکوکو، میجی، شهید بهشتی، ادیان و مذاهب قم، مرکز علوم و تحقیقات، مرکز توحید لندن، اکران داشته و قرار است در کنفرانس بزرگ دانشگاه مک‌گیل در سال ۲۰۲۱ برای محققان سراسر جهان در زمینه ایزوتسوپژوهی و مطالعاتی که ایزوتسو پی می گرفته به نمایش در آید.

برخی از این اساتید عبارتند از:

سید حسین نصر (استاد اسلام‌شناسی دانشگاه جورج واشنگتن و رئیس سابق انجمن حکمت و فلسفه)، هرمان لندوت (عرفان‌پژوه بزرگ سوئیسی در موسسه اسماعیلیه لندن)، مهدی محقق (دوست ایزوتسو و استاد ادبیات و کلام اسلامی دانشگاه تهران و رئیس موسسه مطالعات اسلامی دانشگاه مک گیل در تهران)، داریوش شایگان (هندشناس و اندیشمند بزرگ ایرانی)، جیمز موریس (شاگرد ایزوتسو و استاد اسلام‌شناسی دانشگاه بوستون)، توشیو کورودا (شاگرد ایزوتسو و استاد بازنشسته فلسفه و مطالعات اسلامی در ژاپن)، پیر لوری (شاگرد ایزوتسو و استاد بازنشسته فلسفه و مطالعات اسلامی در دانشگاه سوربن)، آکیرا ماتسوموتو (شاگرد ایزوتسو و استاد بازنشسته فلسفه و مطالعات اسلامی در ژاپن)، کوسی موری‌موتو (اسلام شناس و راهب بزرگ معبد تو دای جی)، مهندس نادر اردلان (معمار بزرگ ایرانی در آمریکا و استاد معماری دانشگاه هاروارد)، نوش آفرین انصاری (استاد کتابداری دانشگاه تهران)، غلامرضا اعوانی (شاگرد ایزوتسو و رئیس سابق انجمن حکمت و فلسفه)، ماساتاکه تاکه‌شیتا (اسلام شناس و استاد بازنشسته فلسفه در ژاپن)، نصرالله پورجوادی (شاگرد ایزوتسو)، علی مهرتان دوندار (ژاپن‌شناس و تاتارشناس استاد دانشگاه آنکارا)، رابرت ویسنوسکی (اسلام شناس و فلسفة اسلامی پژوه و رئیس موسسه‌مطالعات‌اسلامی دانشگاه مک‌گیل)، ولید صالح (قرآن پژوه و استاد مطالعات اسلامی دانشگاه تورنتو) پیروز مجتهدزاده (استاد ژئوپلتیک دانشگاه جرج واشنگتن)، مصطفی ملکیان (استاد فلسفه) حداد عادل (شاگرد ایزوتسو) کامادا (اسلام‌شناس و متخصص فلسفه صدرایی در دانشگاه توکیو)، هاشم رجب زاده (ژاپن شناس و استاد بازنشسته دانشگاه اوساکا)، اولریش برندنبورگ (ژاپن شناس و استاد شرق‌شناسی دانشگاه زوریخ)، کریم مجتهدی (استاد بازنشسته فلسفه غرب دانشگاه تهران) کومانو (ایران‌شناس و سفیر سابق ژاپن در ایران)، ابراهیم آرش (استاد فلسفه اسلامی دانشگاه آنکارا)، عیسی علی العاکوب (استاد ادبیات دانشگاه حلب)، شین نوموتو (اسلام شناس، ایزوتسوشناس و استاد دانشگاه کیو)، ایسوکه واکاماتسو (ایزوتسوشناس و نویسنده زندگینامه ایزوتسو)، یوشیتسوگو ساوایی (شاگرد ایزوتسو، هندشناس و رئیس مجمع دانشگاهی ایزوتسو در ژاپن)، سیدعباس عراقچی (معاون حقوقی وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در ژاپن)، بهمن ذکی‌پور (ایزوتسوشناس)، گالینا ویکتوریا یاکیشوا (استاد ادبیات شرقی مدرسه ادبیات پوشکین مسکو)، هارو کوبایاشی (اسلام‌شناس و متخصص فلسفه سهروردی دانشگاه توکیو)

ساخت این پروژه ۴ سال طول کشیده و برای ساخت این پروژه مستند در ۱۲ کشور جهان تصویربرداری انجام گرفته شده: (ایران، ژاپن، فرانسه، اسپانیا، سوئیس، ایتالیا، ترکیه، کانادا، آمریکا، سوریه، چین، روسیه) از جمله این کشورها هستند که در آنها تصویربرداری انجام گرفته و بیش از صد و چهل و دو هزار کیلومتر برای ساخت این مستند سفر انجام شده است.

مدت فیلم مستند (شرقی) ۱۳۰ دقیقه است، و قرار است که این فیلم در مراکز فرهنگی و کتاب‌فروشی‌های معتبر عرضه و توزیع و نیز VOD آن فعلاً از طریق پلتفرم سینما مارکت عرضه شود.

کد خبر 4660239

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم مستند ایزوتسو اکران عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد آدیگوزل زاده، اظهارکرد: درهفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های "سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران"به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات موثری صورت گرفته از جمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی  و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.
وی افزود: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگارها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش بینی شده است.
این مسئول ادامه داد: به همین منظور هماهنگی‌هایی در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.
وی اظهار کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دستاندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری "سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران" در روز دهم خرداد وجود دارد.
دبیر دبیرخانه کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به برگزاری یادواره‌های شهدا در واحد‌های استان اشاره نمود و تأکید کرد: همچنین بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی شده و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به کتاب شده است.  
آدیگوزل زاده تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محوریت شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهیدگرامی، تولید و آماده پخش می‌باشد و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.
وی گفت: تمامی ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، همچون دو دوره قبل با محوریت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است  و این یکی از دستاورد‌های بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است.  
پیش از این نیز شورای سیاست گذاری  و کمیته‌های این کنگره از جمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده اند. همچنین به زودی اهم فعالیت‌های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟
  • رئیس سازمان نظام روانشناسی: انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها نتیجه خوبی نداشت
  • دستگیری استاد فلسفه دانشگاه کلمبیا نماد سیاست سرکوب سیستماتیک در غرب است
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران