Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:27:29 GMT

توقیف نفکش ایران نشانه عجز انگلیسی ها است

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۴۱۳۷

توقیف نفکش ایران نشانه عجز انگلیسی ها است

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب در مورد توقیف نفکش حامل نفت ایران توسط انگلیس افزود: دولتی که قادر به حل مسئله خروج از اتحادیه اروپا نیست و در بحران غوطه ور است با این اقدام که یک راهزنی دریایی و ماجراجویی ناشیانه سیاسی است، می‌خواهد خودی نشان بدهد در حالی که در دنیای امروز به رسوایی و شکست قطعی خواهد انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دولت انگلستان به جای این اقدامات بیهوده باید به تعهدات خود در برجام عمل کند در حالی که این اقدام انگلیس نشانه دیگری از عدم عمل به تعهدات بین المللی در سطح یک دولت است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: دولت ایران می‌تواند در ابعاد حقوقی و بین المللی، اقدامات متقابل زورگویی استعمار پیر را پاسخ دهد تا پشیمان گردد.

بادامچیان از ائمه جمعه و صداوسیما خواست از این فرصت استفاده کنند و نظام و غارتگری‌های انگلیس از ایران و دشمنی‌های دولت فرتوت و استعماری انگلستان را برای نسل جوان تبیین کنند.

وی درباره طرح اینستکس گفت: این طرحی استعماری و کانالی انحرافی است که اروپایی‌ها برای فرار از تعهداتی در برجام پذیرفته اند و طراحی کرده اند. مسئولان ایران باید اجرای تعهدات اروپا در برجام را بخواهند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: قرار بود اروپا روزی ۷۰۰ هزار بشکه نفت بخرد و تحریم‌های بانکی را بردارد و حدود ۱۱ تعهد دیگر را انجام دهد ولی در یک طرح مسخره می‌گوید ایران پول نفتی که می‌فروشد در چارچوب طرح ذلت بار اینستکس از اروپا با اجازه سه کشور دارو و غذا بخرد.

بادامچیان اضافه کرد: معلوم است که ایران نیازی به خرید دارو و غذا تحت کنترل دولت‌های غربی ندارد و همانطور که در این چند دهه تحریم‌های آمریکا و غرب را بی حاصل کرده این طرح را هم از ابتدا محکوم کرده است.

وی با اعلام پشتیبانی حزب موتلفه اسلامی از گام دوم در اقدامات ایران در توقف تعهدات برجامی گفت: این موضع عقلایی و شرافتمدانه است که ایران در اقدام متقابل در هر قراردادی به میزان پایبندی طرف‌های دیگر قرارداد، عمل کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: این موضع حقوقی که همه انصاف مداران جهان در برابر عدم اجرای تعهدات برجام از طرف آمریکا و اروپا قبول دارند ایران را در موضع برتر قرار می‌دهد.

وی در ادامه به حج امسال اشاره کردو افزود: حج امسال تجمعی برای وحدت امت اسلامی، یکصدایی اهل ایمان علیه کفار، منافقین و مشرکین است.

بادامچیان ادامه داد: حج فرصتی برای تبادل نظر برای حل مشکلات و برای درمان دردهای مسلمانان جهان و علاج زخمی است که در مسئله فلسطین بر پیکر جامعه اسلامی همه را رنج می‌دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ولی امر مسلمین در دیدار با کارگزاران حج فرمود برائت از مشترکین و حمایت از مظلومان جهان ریشه قرآنی دارد و جز ولاینفک حج ابراهیمی است.

وی افزود: وظیفه فرد فرد حاجیان و همه آنها که می‌خواهند در ثواب حج امسال شرکت داشته باشند توجه به رهنمودهای رهبر شجاع و اندیشمند انقلاب اسلامی است.

بادامچیان در ادامه با اشاره به تصویب سندملی عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما از اعضای شورا به دلیل تصویب این سند تشکر می‌کنیم. البته این گلایه را هم داریم که قانون حجاب و عفاف ۱۴ سال است در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است و ۲۶ دستگاه دولتی متکفل اجرای آن بوده اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: ۴۰۰ دستور کاری در این قانون برای دستگاه‌ها تعریف شده است اما عملاً اجرای این قانون به تأخیر افتاده است.

وی یادآور شد: ما امروز شاهد توطئه‌های استکبار برای مبارزه با حجاب و عفاف هستیم که گاه تا بی‌پروایی در کشف حجاب توسط تعدادی فریب خورده پیش رفته است. ما از دولت می‌خواهیم به این سند ملی و نیز قانون منبعث از آن عمل کند. این یک مطالبه مردمی است و دولت باید به آن اهتمام ویژه کند.

بادامچیان از نیروی انتظامی بخاطر برخورد هوشمندانه با مسئله حجاب تشکر کرد و گفت: اقدامات نیروی انتظامی متجاهرین را سرجای خود نشانده است. قانون حجاب و عفاف باید رعایت شود و این وظیفه‌ای در برابر خداوند متعال است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌ جوانان این مرز و بوم است

رئیس‌جمهور در پیامی پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا نوشت: پیروزی مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌دوست شد.

وی در این پیام تصریح کرد: با مسرت، این درخشش را که نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می‌نمایم و امیدوارم این پیروزی که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه‌های ورزشی نیز تداوم یابد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایه سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسالت دارم.

منبع: ایرنا

کد خبر 748869

دیگر خبرها

  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین نشانه آزادی خواهی آنان است
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌ جوانان این مرز و بوم است