Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی روز یکشنبه در همایش پیشگیری از اعتیاد با محوریت سازمان‌های مردم نهاد در مشهد گفت: با توجه به حجم فراوان تهدیدها متأسفانه توان دولت در مبارزه با مواد مخدر ناکافی است و باید به سمت اجتماعی شدن مبارزه با معضل اعتیاد و مواد مخدر رفت که وظیفه سازمان‌های مردم نهاد و تشکلهای مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن جعفری ضمن تاکید بر مقوله پیشگیری در موضوع مواد مخدر افزود: سازمان‌های مردم نهاد نقش ویژه ای در پیشگیری از ابتلاء به مواد مخدر دارند که در این راستا اقداماتی نظیر افتتاح خانه دوم سازمان‌های مردم نهاد حوزه مواد مخدر خراسان رضوی به تحقق این مبارزه کمک می‌کند.
او مبارزه با مواد مخدر را اولویت دوم استان خراسان رضوی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: وظیفه داریم بحث مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی را به یک دغدغه عمومی تبدیل کنیم همان طور که موفقیت ما در حوزه امنیت به این خاطر است که همه، امنیت را اولویت اصلی جامعه می‌دانند.

اعتیاد غیرقابل انکار در مدارس
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: با توجه به اینکه سن اعتیاد پایین آمده این اداره کل در حوزه پیشگیری اقدامات آموزشی را انجام داده است و اجرای طرح ملی" نماد" که مخفف "نهاد مراقبت اجتماعی دانش آموزان" است از جمله این اقدامات است.
قاسم علی خدابنده افزود: ۶۰ درصد معتادان در مراکز ترک اعتیاد عنوان کرده اند که نخستین بار در سن ۱۵ سالگی مواد مخدر را استفاده کرده اند لذا کتمان اعتیاد در مدارس ممکن نیست.
وی تاکید کرد: اگر بپذیریم دانش آموزان ما نیز درگیر مواد مخدر شده اند آن گاه به دنبال راه حل نیز خواهیم رفت.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سال گذشته هشت میلیارد ریال برای مقابله با مجموع آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به این اداره کل تخصیص یافتکه با در نظر گرفتن یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش آموز استان این رقم بسیار ناچیز است.
خدابنده حاشیه شهر مشهد را آبستن حوادث فراوانی دانست و افزود: ۵۵ درصد دانش آموزان استان در مشهد متمرکز شده اند و پر تراکم ترین جمعیت دانش آموزی در حاشیه شهر مشهد قرار دارد.

مواد مخدر منکر اصلی جامعه
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: ۷۰ درصد زندانیان با مواد مخدر در ارتباط هستند و در حقیقت منکر اصلی جامعه اعتیاد و مواد مخدر است.
محمد حسن جهان نیز با اشاره به لزوم دغدغه شدن مبارزه با مواد مخدر افزود: خبرنگاران و فعالان رسانه اولین گروهی هستند که می‌توانند این مهم را در جامعه محقق کنند.
وی بر حل مشکلات ۱۰ مرکز نگهداری معتادان متجاهر خراسان رضوی تاکید کرد و ادامه داد: ۱۶ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال برای پرداخت بدهی مراکز نگهداری معتادان متجاهر به بهزیستی پرداخت شده و باید مراکز این مبلغ را از بهزیستی مطالبه کنند.
او شمار معتادان متجاهری که در مراکز مشهد نگهداری می‌شوند را دو هزار و ۵۰۰ نفر عنوان و اضافه کرد: مقرر شده است از این پس معتادان متجاهر از سایر شهرستان‌ها نیز به مراکز مشهد اعزام شوند و دادستانی نیز برای جمع آوری، نگهداری و اشتغالزایی این معتادان در هر زمان و با ظرفیت نامحدود اعلام آمادگی کرده است.
۳۲۲۱/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد مبارزه با موادمخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان و با انجام کار دقیق پلیسی مشخص شد شخصی در یک منزل مسکونی در یکی از محلات سطح شهرستان خمینی شهر اقدام به نگه داری و توزیع مواد مخدر می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در این راستا مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمینی شهر پس از بررسی تخصصی و کار ویژه میدانی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به منزل شناسایی شده اعزام و درعملیاتی ضربتی موفق به دستگیری متهم شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به کشف ۶۶ کیلو و ۴۸۰ گرم تریاک و ۱۰ کیلو و ۹۵۰ گرم حشیش و ۲ عدد ترازوی توزین مواد مخدر در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکبل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6087888

دیگر خبرها

  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر