Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ «محمدسالاری» روز یکشنبه در یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورا، اظهار داشت: طرح توسعه مجلس شورای اسلامی در محدوده میدان بهارستان و تعیین حرایم آن موضوعی است که برای شهروندان و ساکنان در حوزه نفوذ آن طرح، مسایل و مشکلات بسیاری را بوجود آورده است.
وی گفت: شکل‌گیری و بارگذاری‌های قابل توجه ساختمان‌ها در محدوده طرح که در مراحل پایانی است، مبتنی بر رعایت مفاد طرح تفصیلی شهر نبوده و بر اساس تفاهمی با شهردار وقت تهران و مصوبه کمیسیون ماده ۵ در یک مقطع زمانی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سالاری ادامه داد: تنها سند ملاک عمل توسعه برای این محدوده یک مصوبه کمیسیون ماده ۵ است که متاسفانه بدون توجه کافی به پیوست‌های مطالعاتی از جمله پیوست اجتماعی و رعایت حقوق مکتسبه و عدم‌النفع شهروندان آن محدوده به تصویب رسیده است.
عضو شورای تهران با بیان اینکه به معماری ایرانی – اسلامی در احداث نماهای این ساختمان‌ها کم توجهی شده است، بیان کرد: ساختمان‌های مجلس باید به عنوان نماهای شاخص و عناصر هویت بخش شهرها باشند.
وی عنوان کرد: از دوره گذشته تاکنون تذکراتی در خصوص طرح توسعه مجلس داده‌ایم و صرفاً تغییرات جزیی در نماها ایجاد شد اما همچنان وضعیت مناسب نیست.
سالاری بر لزوم در نظر گرفتن حقوق عمومی در اجرای طرح‌ها تاکید کرد و افزود: شهروندان این محدوده با مراجعات خود، نسبت به اینکه شهرداری به موجب مفاد طرح تفصیلی و بارگذاری قانونی به آنها پروانه نمی‌دهد، معترض‌اند.
وی ادامه داد: برای طرح توسعه مجلس محدویت ارتفاعی ساخت و ساز تعیین شده است و افرادی که در شعاع ۳۰۰ متری تا شعاع ۵۰۰ متری درخواست صدور پروانه نموده‌اند از شهرداری منطقه ۱۲ به مجلس فرستاده می‌شوند تا ارتفاع ساخت و ساز آنها مورد بررسی و موافقت قرارگیرد و عموماً با ارتفاع ۵/۱۰ متر موافقت می‌شود.
سالاری یادآور شد: برخی املاک در کوچه‌هایی هستند که ۵ الی ۶ طبقه ساخته‌اند اما برای ساخت و ساز جدید محدودیت ارتفاع اعمال می‌شود و در حالی که که خود ساختمان‌های مجلس بصورت بلند مرتبه ساخته شده و حقوق عمومی مالکین املاک و پارسل‌ها رعایت نشده است.
وی همچنین با اشاره به محصور شدن خیابان مردم توسط مجلس شورای اسلامی گفت: در آغاز این دوره شورا، خیابان مردم که در اختیار تمامی شهروندان و برای مردم بود توسط مجلس محصور و در اختیار فضای درونی مجلس قرار گرفت و محدودیت‌هایی برای حقوق عمومی مردم ایجاد شد، این در حالیست که مجلس به عنوان نماد رعایت قانون باید مدافع حقوق عمومی مردم باشد و طرح توسعه مجلس یا هر مکانی باید به نحوی اجرایی شودکه عدم النفع آن برای مالکین و افراد دارای حقوق مکتسبه رعایت شود.
عضو شورای شهر تهران از هیات رییسه شورای شهر خواست این تذکر به مسئولین و مدیران فنی حوزه مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
تهرام/۷۲۴۴//‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت

آفتاب‌‌نیوز :

طحان نظیف درباره مصوبه مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: ما نسبت به این موضوع ایرادی نداشتیم و تایید آن را قبلاً اعلام کردیم، اما ما درباره لایحه برنامه هفتم ایرادات و ابهامات دیگری داشتیم که در حال رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان است و پس از رفع این ایرادات لایحه به طور کامل ابلاغ می‌شود.

وی گفت: طبق مفاد این مصوبه نیز قانون برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • واقعیت فرونشست زمین در دریاچه مهارلو از دریچه دوربین مهر؛
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم
  • شهرداری طرح‌ها را به جای پارک لاله به اطراف دانشگاه تهران منتقل کند
  • چمران: قرار نیست درختی در محدوده پارک لاله قطع شود
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا (س) / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران