Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان اولین تجمع راهبان بودایی در سریلانکا پس از حملات اخیر به کلیساها و هتل‌های لوکس در عید پاک، پلیس این کشور در خیابان‌ها صف‌کشی کرده و ارتش نیز در حالت آماده باش قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، گالاگودا آته گناناسارا، رهبر ملی‌گرای گروه بودایی "بی. بی. اس"، از بیش از ۱۰ هزار روحانی در سراسر کشور خواسته است تا در گردهمایی بودائیان حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام این گروه، در این گردهمایی قرار است بودائیان بر سر فرد مورد حمایتشان در انتخابات ریاست جمهوری امسال این جزیره تصمیم‌گیری کنند.

امروز (یکشنبه) گناناسارا با لباسی نارنجی بر تن، یکی از معابد مقدس بودا را در شهر مرتفع "کندی"، که بر اساس گفته‌ها حاوی یادگار "دندان بودا" است، مورد بازدید قرار داد.

در ادامه امروز، این رهبر تندرو که با اتهام برانگیختن خشونت علیه مسلمانان نیز مواجه است، محل گردهمایی را مشخص خواهد کرد.

طبق اعلام سامیت آتاپاتو، سخنگوی ارتش این کشور، ارتش در حال مساعدت پلیس تحت "قانون اضطراری" است.

طی هفته‌های اخیر، خشونت‌ها علیه مسلمانان در سریلانکا افزایش یافته است؛ قسمتی از اتهامات متوجه گروه‌های بودایی است.

بودائیان، تشکیل‌دهنده ۷۰ درصد جمعیت سریلانکا هستند و قوم "تامیل"، درصد باقی‌مانده جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که عمدتاً مسلمان و هندو هستند.

مسلمانان این کشور همواره از واکنش گروه‌های افراطی مانند بی. بی. اس در هراس بوده‌اند.

در همین راستا، بسیاری از مغازه‌داران و صاحبان رستوران‌ها در کندی، گفته‌اند که به دلیل خطر افزایش خشونت‌ها، امروز کارشان را تعطیل خواهند کرد.

یک مرد ۵۵ ساله سریلانکایی که به گفته خودش از ماه آوریل به بعد، کسب‌وکارش در حال از بین رفتن است، می‌گوید: "به دلیل روانه شدن بسیاری از بیگانگان به کندی، نمی‌توانیم هیچ چیز را پیش‌بینی کنیم و دلیل این را نمی‌فهمیم"؛ او همچنین اضافه می‌کند که احتمال بالاگرفتن تنش همیشه وجود دارد و شهر برای خانواده‌اش امن نیست.

بحران کندی، سال پیش زمانی که یکی از مسجد، بسیاری از خانه‌ها و کسب‌وکارها ویران شدند، آغاز شد.

یک تاجر ۴۲ ساله مسلمان به نام محمد ریلوا می‌گوید دولت، تلاشی برای برقراری امنیت نمی‌کند. او که امروز مغازه‌اش را بسته است، می‌گوید: "آن‌ها ما را به یک چشم می‌بینند؛ تنها به این خاطر که ما مسلمان هستیم و نام مسلمان داریم".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سريلانكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۴۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز چهارشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

اهم بیانات رهبر انقلاب را در ادامه می خوانید؛

*تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است.

*تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است؛ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند.

* غزه امروز مسئله اول دنیا است؛صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند؛ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.

این خبر تکمیل می شود...

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901675

دیگر خبرها

  • اولین گروه از عمره‌گزاران کهگیلویه‌وبویراحمد به سرزمین وحی
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • با تور سریلانکا به کدام شهرها سفر می‌کنیم؟
  • اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • جنایت علیه فلسطین وجدان دانشجویان غیر مسلمان را به درد آورده است
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • ببینید | اولین تصاویر از مرحل آماده کردن موشک‌های سپاه برای حمله به اسرائیل؛ نوشته‌های خاص بر روی موشک‌ها
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا