Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری با موضوع هم‌اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، کشور، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت طی ۱۷ تیرماه، در دانشگاه الزهرا(س) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  این نشست یک‌روزه با هدف تبیین وضعیت و چالش‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور در شرایط تحریم و چگونگی بهره‌برداری از ظرفیت‌های علمی و تخصصی جامعه دانشگاهی در مواجه با چالش‌های احتمالی برگزار می‌شود.

این نشست شامل یک بخش افتتاحیه و دو هم‌اندیشی با محور‌های «سیاست‌های تولید ملی و اشتغال» و «تحلیل وضعیت اجتماعی، فرهنگی و ارتباط آن با تحریم» است.

در بخش افتتاحیه، مهناز ملانظری، رئیس دانشگاه الزهرا(س) به ارائه بیانات خود می‌پردازد و سپس اسحاق جهانگیری و وزیر علوم سخنرانی می‌کنند.

در هم‌اندیشی «سیاست‌های تولید ملی و اشتغال»، پیرامون سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در توسعه تولید ملی و اشتغال، نقش توسعه فناوری در ایجاد اشتغال و کارآفرینی، جلب مشارکت بخش غیردولتی و توسعه سرمایه‌گذاری، نقش مؤسسات آموزش عالی و پژوهش و فناوری در پشتیبانی از سیاست‌های اشتغال و کارآفرینی دولت، نحوه تأمین مواد اولیه، قطعات، تجهیزات و فناوری‌های مورد نیاز صنعت و سایر بخش‌های صنعتی و اجرایی، پشتیبانی از مراکز تحقیق و توسعه واحد‌های صنعتی و ارتقا کیفیت کالای ایرانی و نقش دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش و فناوری در پشتیبانی از سیاست‌های تولید ملی و اشتغال گفتگو و تبادل‌نظر می‌شود.

در هم‌اندیشی دوم نیز با عنوان «تحلیل وضعیت اجتماعی، فرهنگی و ارتباط آن با تحریم»، شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و التهاب‌آفرین، دغدغه‌ها و حساسیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، ضرورت و نقش سرمایه‌های اجتماعی و نمادین در کمک به رفع چالش‌های ملی و تقویت همبستگی ملی، سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در کمک به کاهش نقاط آسیب‌پذیر و التهاب‌آفرین و نقش مؤسسات آموزش عالی و پژوهش و فناوری در کمک به ایجاد فضای نشاط و امید در جامعه، محور‌های مورد گفت‌وگو و تبادل‌نظر خواهند بود.

در این نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهش و فناوری، رؤسای مراکز آموزش عالی غیردولتی بزرگ کشور، رؤسای مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، اعضای اصلی اتاق بازرگانی ایران، معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌های بزرگ، رؤسای کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، فرهنگی، صنایع و معادن، اقتصادی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، تعدادی از رؤسای انجمن‌های علمی مرتبط با موضوع نشست و تعدادی از صاحبان صنایع بزرگ کشور نیز حضور دارند.   یادآور می‌شود، نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور، روز دوشنبه ۱۷ تیرماه، از ساعت هشت تا ۱۷ در محل دانشگاه الزهرا(س) برگزار می‌شود.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا دانشگاه دانشگاه الزهرا روسای دانشگاه ها نشست وزارت علوم تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال

ایسنا/مازندران معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت مردم نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

 حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ۸ اردیبهشت در دومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که با حضور ملکی مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید پیگیری و مشکلات تولید رفع شود.

وی با اعلام اینکه جلسات شورای هماهنگی باید خروجی داشته باشد و برای مردم ملموس باشد، تصریح کرد: زمینه‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال ویژه پیگیری شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در استان مازندران انجام شده و باید بیشتر تقویت شود، ادامه داد: باید به سمت تفاهم‌نامه‌های بین‌بخشی برویم.

این مسئول با تاکید بر اهداف دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت، دولتِ کار و کرامت است و همه دست به دست هم داده‌اند تا امروز شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه باید چرخه تولید را در استان‌ها تکمیل کنیم، افزود: سالانه هزار میلیارد تومان به خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی از محل شرکت‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی اختصاص می‌یابد.

وی از مشارکت ۶۰ میلیون نفر(۲۰ میلیون خانوار) در طرح کالابرگ و فجرانه خبر داد و گفت: باید شرایط را بهبود ببخشیم و کمک کنیم وضعیت مردم بهتر از این شود چراکه شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه دشمن در جنگ اقتصادی بیکار ننشسته است، خاطرنشان کرد: با هدایت رهبری از گردنه‌های سخت عبور کردیم و جهاد تبیین در این بخش در اولویت قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: توجه به تعاون امری ضروری است و تلاش می‌کنیم مشارکت مردم را در تحقق شعار سال تقویت کنیم.

رحمانی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

لزوم انسجام و هم‌افزایی برای خدمت به مردم

مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش مدیران در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: از ظرفیت بسیج در وزارت کار و خدمت به مردم استفاده شود.

ملکی تصریح کرد: کارشناسان معین مشخص شده و به صورت میدانی در استان‌ها حضور و مسائل را رصد و احصاء می‌کنند.

وی افزود: انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام کارها به ما کمک می‌کند و در تحقق برنامه‎‌ها اثرگذار است.

توجه ویژه به تولید اولویت مهم دولت سیزدهم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: برنامه‌های متعددی در هفته کار و کارگر با محوریت  کارگران و توجه به تولید و اشتغال در حال برگزاری است.

علی باقری با اعلام اینکه کارگران نخبه، برتر و فرهنگ کار کردن را ترویج دهیم، تصریح کرد: توجه ویژه به تولید اولویت مهم دولت سیزدهم است و در راستای تحقق شعار سال تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بسیج کارگری در کنار هم هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه جلسات شورای هماهنگی به صورت میدانی و شهرستانی برگزار می‌شود، افزود: در این جلسات مشکلات مردم به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

در این جلسه مدیران عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گزارشی از اقدامات ارائه و بر استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری بین‌بخشی در راستای رفع مشکلات جامعه هدف تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال