Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:45:09 GMT

۵۰۴ تن عسل در سقز تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۵۸۱۷

۵۰۴ تن عسل در سقز تولید شد

محمد نافع علایی نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سقز از لحاظ تعداد کندوی زنبور عسل با داشتن حدود ۶۰ هزار کلونی و با تولید ۵۰۴ تن عسل رتبه اول را در کردستان دارد و پتانسیل برای تولید بیشتر نیز فراهم است.

وی با بیان اینکه وجود شرایط آب و هوایی و مراتع مناسب از عوامل تولید بسیار خوب این مقدار عسل بوده است، افزود: علاوه بر وجود زنبورداران فنی و خبره در شهرستان، یکی از ظرفیت‌های اشتغال و تولید در بخش کشاورزی حرکت در مسیر توسعه زنبورداران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در راستای افزایش تولید عسل با انجام آموزش‌های عملی و مؤثر، در سال ۹۷، مبلغی بیش از هشت میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد ۳۸ زنبورستان جدید به تعداد ۲ هزار و ۲۸۰ کلونی پرداخت شده است.

علایی نیا همچنین به توسعه گلخانه‌های سقز اشاره کرد و یادآور شد: ۱۱ واحد گلخانه در سقز وجود دارد و در این خصوص هم رتبه اول را در استان داریم که از این واحدها یک هزار و ۵۰۰ تن محصول کشاورزی همچون خیار و گوجه فرنگی تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه کشت گندم از کشت‌های اساسی بوده و بیشترین تولید بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است افزود: در سال زراعی گذشته کشاورزان شهرستان برای اولین بار موفق به کسب رتبه دوم استان، با تولید حدود ۲۱۵ هزار تُن گندم شدند.

علایی نیا گفت: از ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات موجود در تمام بخش‌ها، جهاد کشاورزی سقز ۱۲۰ میلیارد ریال در قالب ۷۱ طرح توانسته است به کشاورزان روستایی تسهیلات پرداخت کند و سهمی در ایجاد اشتغال پایدار روستایی داشته باشد.

رئیس جهاد کشاورزی سقز با تاکید بر تولید محصولات کشاورزی، طیور و شیلات در سطح شهرستان اظهار داشت: در سال گذشته، ۲۱۵ هزار تن گندم، ۷ هزار تن حبوبات، ۷۰ هزار تن چغندر، ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن مرغ، یک هزار و ۸۵۰ تن تخم مرغ و ۲ هزار و ۱۵۰ تن ماهی تولید شده است که مجموع محصولات در سال گذشته ۳۶۰ هزار تن بوده است.

علایی نیا با تاکید بر توسعه دامداری‌های سنتی و صنعتی افزود: احداث و خرید دام در قالب گوسفند داری صنعتی و نیمه صنعتی به تعداد ۱۶ واحد، گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی به تعداد هفت واحد، پرواربندی بره و گوساله به تعداد ۲ واحد، و تأمین ابزار مکانیزاسیون کشاورزی به تعداد ۱۹ مورد از جمله طرح‌های است که به بهره برداری رسید.

وی از زمینه‌هایی برای بهره برداری و بهینه کردن آبیاری به صورت اصولی اشاره و اضافه کرد: انجام آبیاری‌های نوین در سطح مزارع سقز به تعداد ۸۵ مورد در سطح ۳۰۰ هکتار است که در این بخش ۳۳ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض به مجریان طرح‌ها تخصیص داده شده است.

۷۳۴۵ / ‏‬ ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان کشاورزی سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید غلامی با اشاره به اینکه با ورود به موقع از تغییر کاربری ۵۹ هکتار در حوزه قضائی ساوجبلاغ پیشگیری شده است، گفت: در پی گزارش جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در چندار و روستاهای «ولیان» و «شنده»، اقدامات قانونی برای مقابله با قصد تغییر کاربری غیرمجاز سوداگردان آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ وسعت و ارزش اراضی کشاورزی که از تغییر کاربری آن پیشگیری شد را ۵۹ هکتار معادل ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این عملیات در مورد ۶۸ قطعه شامل دیوارکشی به تعداد ۶۸ مورد، بناهای غیر مجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد، دپوی مصالح ساختمانی ۱۶ مورد و استخر دو مورد، قانون به اجرا درآمد.

کد خبر 6089976

دیگر خبرها

  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور